elektronikci
FD Üye
From Software’in merakla beklenen souls-like tipindeki yeni oyunu Elden Ring, doğal olarak stüdyonun evvelki oyunlarından birtakım izler taşıyor. Hatta görünene nazaran bu izlere kıssa anlatımı da dahil.
Oyunun direktörü Hidetaka Miyazaki, oyundaki drama ve insan ögelerine daha fazla odaklanmak için Sekiro’nun kıssa anlatımı şeklinden ilham aldığını açıkladı.
Miyazaki, PlayStation Blog ile yaptığı bir röportajda Sekiro’nun Dark Souls serisinin ekseriyetle kasıtlı olarak kriptik olan öykü anlatımına kıyasla daha direkt bir öykü anlatımına sahip olduğunu kabul etti. Elden Ring ile birlikte, oyunun dünyasına daha fazla gizem katmak için kesimlere ayrılmış bir anlatıya dönüş olacak.
Lakin tekrar de Sekiro’daki öykü anlatımı şekli büsbütün terkedilmiş değil. Miyazaki, bununla ilgili olarak “…insan ögelerine ve dramaya eskisinden daha fazla odaklanılıyor. Muhakkak Sekiro’nun bunu nasıl ele aldığından biraz ilham aldık ve yeterli kısımları Elden Ring’e uygulamaya çalıştık.” formunda bir açıklamada bulundu.
Sekiro’da sinematikler sırasında diyaloglar olduğu ve nispeten alışılagelmiş bir öykü anlatımı usulüne sahip olduğu için oyunun anlaşılması çok da güç değil. Öte yandan Dark Souls serisi (ve natürel ki Bloodborne), oyunun size sağladığı bilgiler dışında, lore hakkında bilgi sahibi olmadan anlaşılması çok güç öykülere sahipler.