Son vakitlerde ABD'nin uyguladığı ambargo, Çinli firma Huawei için son derece zorlayıcı oldu. Firma yalnızca tedarikçilerinin bir kısmını kaybetmekle kalmadı, alt markası Honor'u da satmak zorunda kaldı. Yasaklarla birlikte Huawei'nin geleceği sorgulanmaya başladı. Ancak görünüşe nazaran Huawei'nin durmaya pek niyeti yok.
Firma, akıllı telefonların yanı sıra ses donanımı, TV, dizüstü bilgisayar, ağ donanımı ve gibisi pek çok farklı eser satıyor ve görünene nazaran, bu listenin içerisine artık de elektrikli araçları eklemeyi planlıyor.
Bir Reuters haberine nazaran Huawei, kendi arabasını üretmek için Çin'deki çeşitli araba üreticileri ile görüşmelere başlamış durumda. Haber, Huawei'nin birkaç farklı elektrikli otomobil modeli sunabileceğini ve "bazı modellerin" bu yılın sonları üzere erken bir tarihte sunulabileceğini söylüyor.
Haberde belirtilene nazaran Huawei, şimdiden dizaynlar için çalışmalara başlamış durumda ve Changan Automobile ve BAIC Group'un BluePark New Energy Technology firması üzere devlet tarafından denetim edilen araba üreticileriyle görüşmekte. Huawei'nin öne çıkan ismi Richard Yu'nun odağını seri üretim pazarı elektrikli araçlara çevireceği söyleniyor.
Şayet Huawei elektrikli araç üretme planlarını duyurursa, bu duyuruyu yapan tek Çinli firma olmayacak. Kısa bir mühlet evvel Baidu'da elektrikli araç üreteceğini açıkladı ve Apple'ın Tayvanlı kontratlı üreticisi Foxconn da bu yılın ilerleyen devirlerinde birkaç elektrikli araç ve bir elektrikli otobüs sunacağını duyurdu.
Bir başka akıllı telefon üreticisi olan Xiaomi ise şu anda elektrikli araçlar üzerine çalıştığı söylentilerini yalanladı. Firma, bir pazar araştırması yapmış olmasına karşın şu anda bir elektrikli araç üzerinde çalışmadığını söyledi.
ABD hükumeti tarafından uygulanan yasaklarla birlikte Huawei'nin içinde bulunduğu güçlü pozisyondan çıkarak işine devam edebilmesi için klasik alanlarının dışında bir şey yapması gerekiyor. ABD firmalarından gelen çip setleri olmadan firmanın akıllı telefon ve bilgisayar üretmesi epey zorlaşmış durumda ve dahası, birtakım ülkelerde 5G altyapısı kurmasına da müsaade verilmiyor.
Çin'deki elektrikli araç piyasası geçtiğimiz yıllar içerisinde süratle büyümekteydi ve çeşitli kentlerdeki hava kirliliği oranı, hükumeti EV'lerin kullanımını teşvik etmeye itiyor. Bu yüzden de çip ve teknoloji ismine ABD'ye bağlı kalmayacak yeni bir iş alanına adım atmak Huawei'nin ayakta kalmasına yardımcı olurken önümüzdeki yıllar içerisinde büyük bir gelir sağlayacak olan bir sanayide piyasa önderi olmasına da imkan tanıyabilir.
ABD yasağının akabinde firma, işletim sistemini neredeyse sıfırdan üretmek zorunda kaldı. Harmony OS olarak bilinen bu yeni işletim sistemi, Huawei'nin elektrikli araçlar etrafında kuracağı ekosistemin temelini oluşturabilir.
Huawei, şimdiye kadar elektrikli araç üretme planları olduğuna yönelik söylentileri reddetmekteydi ve bunun yerine OEM'lere daha yeterli araçlar üretmelerine yardımcı olmayı hedeflediğini söylüyordu. Lakin 2018 yılından beri araba ile ilgili teknolojiler üzerinde faal olarak mühendislik çalışmaları yapmaktaydı ve geçtiğimiz hafta EV'ler ile ilgili birkaç yeni patent daha aldığı ortaya çıktı.