iltasyazilim
FD Üye
Elektrikli vasıta vergisi
Elektrikli otomobil vergisi
Elektrikli araba vergisi ne kadar
Elektrikli araçların motor güçleri kilovat bazında sınıflandırıldı ve gösterge olarak, yüzde 3784 aralarında özel tüketim vergisine (ÖTV) alt tutuldu
Oysa belirlenecek teşvik politikası çerçevesinde Bakanlar Kurulu bu oranları sıfıra dek indirmeye yetkili olacak
Bakanlar Kurulu ’nun aidat oranını indirme yetkisini, taktik belgesinin son şeklini almasından sonradan kullanacağı bildirildi
GÜCÜ YÜKSEK OLAN YÜKSEK ÖDENTI ÖDER
Buna kadar, ÖTV oranı motor gücü 85 kilovata kadar olan araçlarda yüzde 37; motor gücü 85120 kilovat arasında olanlarda yüzde 60, motor gücü 120 kilovatı geçenlerde yüzde 84 olarak belirlendi
Şoför dahil 9 karakter oturma yeri olan elektrikli araçlarda ise yüzde 10 ÖTV uygulanacak Halen alışılagelmiş araçlarda silindir hacimleri üzerinden ödenti alınıyor
Silindir hacmi 1600 ’den az olanlarda yüzde 37, silindir hacmi 16002000 aralarında olanlarda yüzde 60, silindir hacmi 2000 ’i aşanlarda ise yüzde 84 oranında ÖTV alınıyor Dokuz karakter oturma yeri olan araçlarda ise yüzde 10 oranı uygulanıyor
MOTOR GÜCÜNDEN ÜCRET ELEKTRİKLİYE CEZA GİBİ
Her ne kadar Bakanlar Kurulu değiştirme yetkisine sahipse de, elektriklilerin motor güçlerine göre vergilendirilmesi bir teşvikten fazla cezaya benziyor
Öneride 85 kW bir aracın ÖTV ’sinin % 60, 120 kW ’yi geçenlerin ise % 84 olacağı belirtiliyor Ancak bugün bu şiddet oranları benzinli araçlarda, yüzde 37 oranında vergilendirilen 14 ve 16 litre araçlardan alınabiliyor
Bu durumda gücü yüksek benzinliden düşük, benzer güçteki elektrikliden ise yüksek vergi isteniyor *
Elektrikli otomobil vergisi
Elektrikli araba vergisi ne kadar
Elektrikli araçların motor güçleri kilovat bazında sınıflandırıldı ve gösterge olarak, yüzde 3784 aralarında özel tüketim vergisine (ÖTV) alt tutuldu
Oysa belirlenecek teşvik politikası çerçevesinde Bakanlar Kurulu bu oranları sıfıra dek indirmeye yetkili olacak
Bakanlar Kurulu ’nun aidat oranını indirme yetkisini, taktik belgesinin son şeklini almasından sonradan kullanacağı bildirildi
GÜCÜ YÜKSEK OLAN YÜKSEK ÖDENTI ÖDER
Buna kadar, ÖTV oranı motor gücü 85 kilovata kadar olan araçlarda yüzde 37; motor gücü 85120 kilovat arasında olanlarda yüzde 60, motor gücü 120 kilovatı geçenlerde yüzde 84 olarak belirlendi
Şoför dahil 9 karakter oturma yeri olan elektrikli araçlarda ise yüzde 10 ÖTV uygulanacak Halen alışılagelmiş araçlarda silindir hacimleri üzerinden ödenti alınıyor
Silindir hacmi 1600 ’den az olanlarda yüzde 37, silindir hacmi 16002000 aralarında olanlarda yüzde 60, silindir hacmi 2000 ’i aşanlarda ise yüzde 84 oranında ÖTV alınıyor Dokuz karakter oturma yeri olan araçlarda ise yüzde 10 oranı uygulanıyor
MOTOR GÜCÜNDEN ÜCRET ELEKTRİKLİYE CEZA GİBİ
Her ne kadar Bakanlar Kurulu değiştirme yetkisine sahipse de, elektriklilerin motor güçlerine göre vergilendirilmesi bir teşvikten fazla cezaya benziyor
Öneride 85 kW bir aracın ÖTV ’sinin % 60, 120 kW ’yi geçenlerin ise % 84 olacağı belirtiliyor Ancak bugün bu şiddet oranları benzinli araçlarda, yüzde 37 oranında vergilendirilen 14 ve 16 litre araçlardan alınabiliyor
Bu durumda gücü yüksek benzinliden düşük, benzer güçteki elektrikliden ise yüksek vergi isteniyor *