Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Elektrikli Feribot Üretilecek

Elektrikli Feribot Üretilecek

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69

Elektrikli arabaların yanı sıra artık birden fazla ulaşım aracı elektrikli hale gelmeye başladı. Deniz ulaşımı dünyada ve ülkemizde büyük bir yere sahiptir. Daha evvel elektrikli jet ski üretilmeye başlandığına dair bir haber yayınlamıştık. Bugün ise daha da değişik bir elektrikli deniz aracının üretilmeye başlayacağına dair haberler ortaya çıktı. Bu deniz aracı bir feribot ve kanatları var. Evet... Yanlış okumadınız kanatları var.

Şimdilik bir tasarım olarak karşımıza çıkan bu deniz aracı, İsveçli teşebbüs Candela tarafından tanıtıldı. Candela, halihazırda elektrikli uçan teknelerin eğlenceli versiyonlarını üretiyor. Şimdi tasarım etabında olan bu kanatlı feribot ise üretilmedi. Feribotun önümüzdeki yıl üretilmeye başlanması bekleniyor.

Kanatlı feribot elektrikli özellikleri sayesinde etraf dostu olacak


cf06ad082a3743a8ee45484753e65c4996988a76.jpeg

Candela’nın tanıtımını yaptığı ve dizaynını paylaştığı P-12 isimli elektrikli feribot özel kanatları sayesinde neredeyse hiçbir iz, gürültü ve emisyon bırakmıyor. Bunun hem feribotun üretileceği kent olan Stockholm’de hem de dünyanın çeşitli ülkelerindeki devasa dizel motorlu feribotlarda büyük bir değişikliği neden olacağına ve etrafa yararlı olacağına inanılıyor.

Candela CEO'su Gustav Hasselskog, teknenin Kasım ayında yapılacak lansmandan evvel "üretim için tasarım aşamasında" olduğunu ve önümüzdeki yıl deneme sürüşü için bir prototipinin üretileceğini açıkladı. Feribotlardan kaynaklanan karbon emisyonlarını azaltmak, suyla çevrili her kent için bir önceliktir. Stockholm’ün mevcut 60 feribot filosu, yılda 40.000 ton karbondioksit salıyor ve İsveç'teki toplam nakliye emisyonlarının yüzde 8'ini oluşturuyor. Bunun sonucunda da hava kirliliğini hayli artıyor ve halk sıhhatini değerli derecede tehdit ediyor.

Candela, Stockholm'ün banliyö trafiğini temizlemenin emisyonsuz güçten daha fazlası olduğuna inanıyor. Bu nedenle elektrikli hatta uçan feribotların daha fazla şoförün arabayla seyahati bırakmaya ikna edeceğine inanıyor. Böylelikle etraf ve hava kirliliği de büyük oranda azalmış olacak.

P-12 ile ulaşım daha süratli olacak

80e459be3436a648b55f52ff01ca3c0472ba9bfc.jpeg

Tappström’den Stockholm'ün merkezine seyahatin ağır saatlerde otomobille 50 dakika sürdüğünü, lakin 50 kilometre hıza ulaşabilen P-12'nin iki yer ortasındaki arayı yaklaşık 25 dakikada tamamlayabileceği açıklandı. Elektrikli araçların en büyük sorunu, ağır piller gerektirmesidir. Suda giden taşıtlar için bu daha büyük bir sıkıntıdır. Candela, bu sorunu çözebilmek için suya yanlışsız uzanan ve kanat üzere hareket eden bacaklar ve kalkış sırasında bir uçak kadar süratli olmasını sağlayan, tekneyi havaya iten hidrofiller kullanıyor.

Hidrofil yeni bir şey değil, lakin elektrik gücü ve otomatik denetimler bir feribot için yeni bir şey. P-12, 180 kWh pillerle çalışan ikiz tahrik sistemlerine sahip olacak ve şarj gerektirmeden üç saat boyunca kullanılabilecek. 12 metre uzunluğunda ve 4,5 metre eninde, 8,5 metrik tonluk teknenin kapasitesi ise 30 yolcu olacak. Candela, P-12’yi inşa etmek için kimi maniler var. Bunlardan en değişik olanı ise yolcular ve tüm mürettebat için başka farklı tuvalet inşa edilmesi gerekmesidir. Tuvaletlerin yanı sıra, İsveç’teki deniz yollarındaki sürat hudutları da P-12’nin önünde büyük bir mahzur olacak üzere duruyordu lakin hidrofile sahip teknelerin en yüksek süratlerde verimli olduğunu ve P-12’nin denize, etrafa ziyan vermeyeceğini bilen yetkililer Candela’nın özel bir muafiyete sahip olabileceğini açıkladı.

Tüm bunlar, Candela P-12'nin inşa edildiğinde yolcu başına hibrit bir elektrikli otobüsten daha az güç kullanması, bir otomobilden daha süratli gitmesi ve yakıt ve bakım maliyetlerini yüzde 40 düşürmesi anlamına geliyor. Birebir vakitte P-12 suyun üzerinde süzülürken hem suyun üstünde hem de altında lokal etrafa daha az ziyan verecek.


 

Similar threads

Jetgiller çizgi filmini hatırlayanlar, çizgi filmdeki araçların teknelere benzeyen uçan araçlar olduğunu hatırlayacaktır. Candela'nın yeni tekneleri, bu araçların üstlerinde bir kanopi olmayan bir versiyonu olmaya çok yakın. Firmanın yeni tanıttığı ve hydrofoil türü bu tekne, aslında suyun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
39
Jetgiller sağ olsun, uçan otomobiller uzun yıllardır çoğumuzun çocukluk hayallerini süsleyen fütüristik bir konsept; lakin birebirini uçan feribotlar için söylemek pek de mümkün değil. Daha doğrusu değildi. Sıfır emisyonlu kargo gemilerinde uzmanlaşmış bir şirket olan Boundary Layer...
Cevaplar
0
Görüntüleme
56
Etraf kirliliğinin artmasıyla üretici firmalar artık daha çok elektrik gücüyle çalışan araçlar üretmeye yöneldi. Uçak, helikopter ve gemilerin de elektrik gücüyle çalışanını üretmek için testler yapılmaya başlandı. Trenler için ise bu teknoloji test basamaklarını çoktan geçti. Geçtiğimiz yıl...
Cevaplar
0
Görüntüleme
63
Her geçen gün biraz daha sonuna hakikat yaklaşıldığı açıklanan yerli araba projesi ile ilgili kıymetli bir gelişme yaşandı. Türkiye'nin Arabası Teşebbüsü Kümesi'nin (TOGG) kurduğu elektrikli şarj istasyonu şirketi Togg Akıllı ve Süratli Şarj Tahlilleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’ne, Güç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
83
Marmara Denizi ve Ege Denizi’ni birbirine bağlayan Çanakkale Boğazı, uzun yıllardır bir köprü projesiyle konuşuluyordu. Birinci fikirleri 1984 – 1989 yılları ortasında ortaya atılan Çanakkale Boğazı’ndaki köprü projesi için 1995 yılında bir ihale de gerçekleştirilmişti. Lakin 18 yabancı firmanın...
Cevaplar
0
Görüntüleme
93
858,496Konular
981,872Mesajlar
29,915Kullanıcılar
Üst Alt