Stillwater
FD Üye
Basitçe söylemek gerekirse, elektronik park freni bu mekanik sistemin yerine elektrikli bir fren uygular.
Otomobil üreticileri, müşterilerinin günlük sürüşlerini kolaylaştırmak için sürekli çalışıyorlar. Buna bir örnek elektronik park frenidir. Pek çok üretici, geleneksel kol tabanlı el frenleri yerine, daha modern ve daha az emek yoğun elektronik park frenleri kullanmaya başladı.
Basitçe söylemek gerekirse, elektronik park freni bu mekanik sistem yerine bir elektrikli fren uygular. Bir düğmeye basıldığında, her fren kaliperi içindeki motorlar, balataları diske sıkıştırır. Düğmeye basıldığında (veya çekildiğinde), fren kaliperleri mekanizmasını duyarsınız. Bu, aracınızın şimdi sıkıca sabitlendiği ve hareket etmeyeceği anlamına gelir. Bununla birlikte, geleneksel bir park freni kadar güvenli olmayabilir.
Elektronik park frenini bırakmak için aracı hareket ettirin. Aracınızı hareket ettirmek istediğinizde genellikle otomatik olarak devre dışı bırakılır. Bazı modellerde, aracı ilk kez çalıştırdığınızda, elektronik park frenini devreden çıkarmak için ayağınızı frene koymanız ve (veya çekerek) itmeniz gerekir. Normal park frenini düşürdüğünüz gibi hareket etmeye başlayabilirsiniz.
Ayrıca, genç otomobil meraklıları, park frenini karlı bir yola koyma fırsatını onaylamamıza ve elektronik park freni ile biraz eğlenme fırsatını kaçırmamıza rağmen, özlüyor. Adrenaline duyarlı genç sürücüler karlı bir otoparkta el frenini çekerek artık geçmişte kalması gereken bir tutku. Bunun nedeni, hareket halindeyken elektronik park frenlerini etkinleştirememenizdir.
Bazı modellerde - özellikle daha modern Volkswagens - otomatik tutma özelliğine sahiptir. Bu, bir kavşakta veya trafik ışıklarında durduğunuzu algılar ve frenleri sizin için tutar. Bu şekilde ayaklarınızı frende tutmak zorunda kalmazsınız. Debriyajlara bastıktan sonra veya gaz pedalına dokunduktan ve otomatik araçlarda gaz verdikten sonra frenler serbest bırakılır.
Elektronik park frenleri kesinlikle çok faydalıdır. Bu sistemde arka frenlere fiziksel bir kablo olmadığından, bu, geleneksel el frenleriyle zaman içerisinde aşınan bu kablonun kopmasını yaşamayacağınız anlamına gelir. Ayrıca aracın içini de büyük ölçüde iyileştirir. Daha fazla depolama alanı, bardak tutucular veya daha fazla düğme için yer açmak için orta konsoldan büyük bir kol çıkacaktır!
El freni çok önemli bir sistemdir, bu nedenle yeni çıkan elektrikli modellerin şüpheyle karşılanması doğaldır. Bununla birlikte, elektronik park freni gerçekten de geleneksel park freninin ikincil doğasından biridir - tıpkı tüm iyi aletler gibi. Gelişen teknoloji ile daha düşük maliyetle daha verimli sistemler üretilebilir. Elektronik park freni bunun en iyi örneklerinden biridir.
Otomobil üreticileri, müşterilerinin günlük sürüşlerini kolaylaştırmak için sürekli çalışıyorlar. Buna bir örnek elektronik park frenidir. Pek çok üretici, geleneksel kol tabanlı el frenleri yerine, daha modern ve daha az emek yoğun elektronik park frenleri kullanmaya başladı.
Elektronik Park Freni Nasıl Çalışır?
Geleneksel bir park freninin çalışma mantığı çok kolaydır - kolu yukarı çekip iki kablo arka frenlerin her birine yol açtığında, frenleri sıkarsınız. Bu kablolara gerginlik ekleyerek, fren balataları arka tekerlekleri sıkıca yerine sabitlemek için diskleri (veya tamburları) sıkıştıracaktır. Disk frenli bazı otomobillerde, el freni için ayrı disk fren kaliperleri (fren merkezleri) bulunur.Basitçe söylemek gerekirse, elektronik park freni bu mekanik sistem yerine bir elektrikli fren uygular. Bir düğmeye basıldığında, her fren kaliperi içindeki motorlar, balataları diske sıkıştırır. Düğmeye basıldığında (veya çekildiğinde), fren kaliperleri mekanizmasını duyarsınız. Bu, aracınızın şimdi sıkıca sabitlendiği ve hareket etmeyeceği anlamına gelir. Bununla birlikte, geleneksel bir park freni kadar güvenli olmayabilir.
Elektronik park frenini bırakmak için aracı hareket ettirin. Aracınızı hareket ettirmek istediğinizde genellikle otomatik olarak devre dışı bırakılır. Bazı modellerde, aracı ilk kez çalıştırdığınızda, elektronik park frenini devreden çıkarmak için ayağınızı frene koymanız ve (veya çekerek) itmeniz gerekir. Normal park frenini düşürdüğünüz gibi hareket etmeye başlayabilirsiniz.
Herhangi bir dezavantaj var mı?
Eğer serbest çalışan bir serbest iseniz, hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz - el freni elektrikle çalıştırıldığı için, fren balatalarını değiştirmek için bir profesyonel ziyaret etmeniz gerekecektir. Genellikle, fren kaliperleri açmak için (çok pahalı) bir teşhis dizüstü bilgisayarına ihtiyacınız olacak, böylece pedleri çıkarabilirsiniz.Ayrıca, genç otomobil meraklıları, park frenini karlı bir yola koyma fırsatını onaylamamıza ve elektronik park freni ile biraz eğlenme fırsatını kaçırmamıza rağmen, özlüyor. Adrenaline duyarlı genç sürücüler karlı bir otoparkta el frenini çekerek artık geçmişte kalması gereken bir tutku. Bunun nedeni, hareket halindeyken elektronik park frenlerini etkinleştirememenizdir.
Bilmeniz Gereken Diğer Şeyler
Elektronik park frenine sahip birçok otomobil, aracın dik yokuşlarda geri gitmesini önleyen bir yokuşta çalıştırma işlevine sahiptir. Bu, her defasında durduğunuz yamaçlarda kolayca çıkabileceğiniz anlamına gelir.Bazı modellerde - özellikle daha modern Volkswagens - otomatik tutma özelliğine sahiptir. Bu, bir kavşakta veya trafik ışıklarında durduğunuzu algılar ve frenleri sizin için tutar. Bu şekilde ayaklarınızı frende tutmak zorunda kalmazsınız. Debriyajlara bastıktan sonra veya gaz pedalına dokunduktan ve otomatik araçlarda gaz verdikten sonra frenler serbest bırakılır.
Elektronik park frenleri kesinlikle çok faydalıdır. Bu sistemde arka frenlere fiziksel bir kablo olmadığından, bu, geleneksel el frenleriyle zaman içerisinde aşınan bu kablonun kopmasını yaşamayacağınız anlamına gelir. Ayrıca aracın içini de büyük ölçüde iyileştirir. Daha fazla depolama alanı, bardak tutucular veya daha fazla düğme için yer açmak için orta konsoldan büyük bir kol çıkacaktır!
El freni çok önemli bir sistemdir, bu nedenle yeni çıkan elektrikli modellerin şüpheyle karşılanması doğaldır. Bununla birlikte, elektronik park freni gerçekten de geleneksel park freninin ikincil doğasından biridir - tıpkı tüm iyi aletler gibi. Gelişen teknoloji ile daha düşük maliyetle daha verimli sistemler üretilebilir. Elektronik park freni bunun en iyi örneklerinden biridir.