
Tesla'nın yenilenen Model X'i piyasaya sürmesi, muhakkak sıkıntısız bir olay olmadı. Bu durum artık şirket tarafından da kabul edilmiş üzere görünüyor. CEO Elon Musk, şirketin tipik COVID tedarik zinciri meşakkatlerinin ötesinde, bu durumda bir kusurunun olduğunu kabul etti.
Musk'ın açıklaması, bir yıldan fazla bir müddettir otomobilini bekleyen bir Model X müşterisine cevap olarak Twitter üzerinden gönderildi. Sawyer Merritt isimli bu müşteri, bilhassa, "İşte bir tenkit, yenilenen Model X sunumu müthişti ve otomobilleri için bir yıl yahut daha fazla müddettir bekleyen ve gecikmeler almaya devam eden müşterilerle irtibat eksikliği hayal kırıklığı yaratıyor" dedi.
Musk da bu tenkide şu biçimde karşılık verdi: "Yeni Model X üretim artışı konusunda başarısız olduk ve hala tam olarak toparlanamadık. Hala çok fazla talep varken Aralık 2020'de eski X'in üretimini durdurmak aptalcaydı!"
Bunun Fremont, California'daki Model X serisindeki problemlerin yakın vakitte olağana döneceği manasına gelip gelmediğini vakit gösterecek lakin şirketin agresif genişleme planları ve Model X'in kazanabileceği nispeten dar satış hissesi göz önüne alındığında, yakın vakitte olağana dönmesinin şaşırtan olacağı söylenebilir.