Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Emniyet Kemeri Kullanmanın Faydaları

Emniyet Kemeri Kullanmanın Faydaları
0
87

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Emniyet Kemerinin Faydaları,
Emniyet Kemeri Kullanmanın Faydaları Nelerdir,
Emniyet Kemeri Kullanmanın Onemi ve Faydaları

EMNİYET KEMERİ TAKMANIN FAYDALARI

Saatte 50 kilometre hızdaki bir carpmanın 4 kattan duşmeyle eşdeğer olduğu, emniyet kemeri takmamış yaralıların yuzde 70′ inin 50 kilometreden duşuk bir hızda yol alırken yaralandığı yapışan calışmalar sonucunda tespit edilmiştir

Doğru takılmış bir emniyet kemeri insan bedenini, carpma etkisiyle vucutta meydana gelen sarsıntının kademe kademe azalmasını sağlayıp, carpma etkisini vucut yapısındaki en guclu noktalara yonelterek, koltuktan fırlamayı engelleyerek, hassas ve en onemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere carpmasını onleyerek koruyor

Uc noktalı emniyet kemerleri, otomobilde seyahat edenlerin ağır yaralanma risklerini yuzde 45, kamyonetlerde yuzde 60 oranında azaltıyor Olumlu kazalarda emniyet kemeri kullananların yuzde 248′ i hic zarar gormeden kazayı atlatırken, emniyet kemeri kullanmayanlarda bu oran yuzde 63′ te kalıyor

Yapılan araştırmalara gore, emniyet kemeri kullanımı, arka koltukta meydana gelen olum ve yaralanmaların ucte ikisini, on koltuktaki olumlerin yuzde 6′ sını onluyor Butun ağır yaralanmalarda ise arka koltuk emniyet kemerleri yaralanmanın şiddetini yuzde 50 oranında azaltıyor

KISA YOLCULUKLARDA EMNİYET KEMERİNİN ONEMİ
Bircok surucu, kısa yolculuklarda emniyet kemerinin hicbir işe yaramadığını duşunuyor, ancak emniyet kemeri kullanımını en cok gerektiren aslında kısa mesafeler oluyor Cunku olumlu trafik kazalarının yuzde 80′ i suruculerin evlerine 3035 kilometre uzakta ve saatte 5560 kilometre hızın altında gercekleşiyor

Ayrıca kazalardaki olumlerin yuzde 35′ i şehir icinde ve buyuk olasılıkla gunluk guzergahlar uzerinde meydana geliyor

Emniyet kemeri kullanılmıyorsa 30 kilometre hızla carpıldığında bile ağır yaralanma riski cok fazla oluyor

Araştırmalar, emniyet kemeri takmamış yaralıların yuzde 70′ inin, 50 kilometreden daha duşuk bir hızda yol alırken yaralandığını, 50 kilometre hızdaki bir carpmanın, 4 kattan duşmeyle eşdeğer olduğunu ortaya koydu

CARPMANIN ETKİSİ TONLARLA İFADE EDİLİYOR
Bazı suruculer duşuk hızdaki carpmalarda arac icinde sıkıca tutunup etkiyi duşureceğine inanıyor Bunu yapmak icin oncelikle saniyenin dilimlerini kullanabilmesi ve cok guclu kol kaslarına sahip olması gerekiyor

Kol kasları 25 kilogramın uzerindeki bir guce cok fazla dayanıyor Ancak bir duvara 50 kilometre hızla carpma esnasında iki tonu gecen bir etki oluşuyor ve buna engel olmak icin 75 kilogram guc gerekiyor Kollar bunu engelleyemiyor, ancak 2,53 tonluk bir etkiye direnebilecek şekilde tasarlanan emniyet kemeri, kol ve bacakların parcalanmasını onleyebiliyor

Yapılan araştırmalar, kaza anında en iyi yerin aracın ici olduğunu ortaya koyuyor Aracın dışına fırlatılma durumunda, olum riski 25 kat daha fazla oluyor Aractan fırlayan kişi, yumuşak ve yeşil cimlerin uzerine duşmuyor Fırlama ile kişi aracın on camına, kaldırıma, başka bir araca carpabiliyor

ARAŞTIRMALARA GORE ARACIN SAATTE 80 KİLOMETRE HIZLA DUVARA CARPMA ANINDA GERCEKLEŞENLER SIRASIYLA SOYLE SIRALANMAKTADIR:
Carpmadan 26 milisaniye sonra on tamponlar araca gomulur Arac kendi ağırlığının 30 katı bir kuvvetle frenlenir Surucu ve yolcular emniyet kemeriyle bağlı değillerse 80 kilometre suratle arac icinde harekete devam ederler

30 milisaniye sonra surucu koltuğuyla beraber 15 santimetre one doğru fırlar
44 milisaniye sonra surucu goğus kafesiyle direksiyona carpar
50 milisaniye sonra arac ve icindekiler uzerinde, kendi ağırlıklarının 80 katı buyuklukte bir kuvvet etki eder
68 milisaniye sonra surucu 9 tonluk bir kuvvetle gosterge paneline carpar
92 milisaniye sonra surucu yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını on cama carpar, yolcu bu carpmayla kafasına olumcul bir darbe alarak camdan dışarı fırlar
100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan surucu tekrar aracın icine duşer
110 milisaniye sonra surucunun arkasında oturan yolcu surucu seviyesine yukselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de sert bir darbe alır
150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur Cam, celik, plastik parcaları yere duşer
200 milisaniyeden daha kısa sure icerisinde her şey biter
 
858,496Konular
981,668Mesajlar
29,740Kullanıcılar
Üst Alt