iltasyazilim
FD Üye
güvenlik kemeri kullanmanın önemi
Kazalarda ölen sürücüler ve yolcuların kayda değer bir kısmının, kaza hemencecik güvenlik kemeri kullanmadıkları tespit edilmiştir Uluslar arası araştırma ve tecrübeler göstermiştir oysa, emniyet kemeri kullanılması yaralanma riskini ve derecesini ve ölüm sayısını büyük ölçüde azaltmaktadır
Kol kasları 25 kilogramın üzerindeki bir güce fazla fazla dayanıyor Fakat bir duvara 50 kilometre hızla çarpma esnasında iki tonu geçen bir etki oluşuyor ve buna önlemek için 75 kilogram zorlama gerekiyor Kollar bunu engelleyemiyor, fakat 2,53 tonluk bir etkiye direnebilecek şekilde tasarlanan güvenlik kemeri, kol ve bacakların parçalanmasını önleyebiliyor
Yapılan araştırmalar, kaza hemen en iyi yerin aracın içi olduğunu ortaya koyuyor Aracın dışına fırlatılma durumunda, ölüm riski 25 kat daha pozitif oluyor Araçtan fırlayan birey, yumuşak ve yeşil çimlerin üzerine düşmüyor Fırlama ile kişi aracın ön camına, kaldırıma, başka bir araca çarpabiliyor
Dünya çapında yapılan araştırmaların sonuçlarına dayanarak, emniyet kemeri kullanımı % 0 ’dan % 100 ’e çıkarılırsa, ölü ve zarar görmüş sayılarında % 47 % 60 arasında bir azalma olacağı sonucuna varılmıştır Araçlarda yolculuk yapan kişilerin emniyet kemeri kullanmalarını sağlayarak, trafikte ölen ve yaralanma oranlarının büyük ölçüde azaltılabileceğini göstermektedir
Ülkemizdeki emniyet kemeri kullanım oranlarının tespiti nedeniyle, Güvenlik Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı ’na yan Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü ’nce Ankara ve Çankırı illerinde büyük kasaba içi ve şehir halkı dışı alan çalışmaları yapılmıştır
Hem, ülkemizdeki emniyet kemeri tatbik oranları hakkında mukayese yapılabilmesi amacıyla, gelişmiş ülkelerdeki güvenlik kemeri başvuru oranları da Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü ’nce, üyesi olduğumuz uluslar arası kuruluş ve örgütlerle yapılan yazışmalar ve internet aracılığı ile yapılan çalışmalar neticesinde tedarik edilmiştir *
Kazalarda ölen sürücüler ve yolcuların kayda değer bir kısmının, kaza hemencecik güvenlik kemeri kullanmadıkları tespit edilmiştir Uluslar arası araştırma ve tecrübeler göstermiştir oysa, emniyet kemeri kullanılması yaralanma riskini ve derecesini ve ölüm sayısını büyük ölçüde azaltmaktadır
Kol kasları 25 kilogramın üzerindeki bir güce fazla fazla dayanıyor Fakat bir duvara 50 kilometre hızla çarpma esnasında iki tonu geçen bir etki oluşuyor ve buna önlemek için 75 kilogram zorlama gerekiyor Kollar bunu engelleyemiyor, fakat 2,53 tonluk bir etkiye direnebilecek şekilde tasarlanan güvenlik kemeri, kol ve bacakların parçalanmasını önleyebiliyor
Yapılan araştırmalar, kaza hemen en iyi yerin aracın içi olduğunu ortaya koyuyor Aracın dışına fırlatılma durumunda, ölüm riski 25 kat daha pozitif oluyor Araçtan fırlayan birey, yumuşak ve yeşil çimlerin üzerine düşmüyor Fırlama ile kişi aracın ön camına, kaldırıma, başka bir araca çarpabiliyor
Dünya çapında yapılan araştırmaların sonuçlarına dayanarak, emniyet kemeri kullanımı % 0 ’dan % 100 ’e çıkarılırsa, ölü ve zarar görmüş sayılarında % 47 % 60 arasında bir azalma olacağı sonucuna varılmıştır Araçlarda yolculuk yapan kişilerin emniyet kemeri kullanmalarını sağlayarak, trafikte ölen ve yaralanma oranlarının büyük ölçüde azaltılabileceğini göstermektedir
Ülkemizdeki emniyet kemeri kullanım oranlarının tespiti nedeniyle, Güvenlik Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı ’na yan Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü ’nce Ankara ve Çankırı illerinde büyük kasaba içi ve şehir halkı dışı alan çalışmaları yapılmıştır
Hem, ülkemizdeki emniyet kemeri tatbik oranları hakkında mukayese yapılabilmesi amacıyla, gelişmiş ülkelerdeki güvenlik kemeri başvuru oranları da Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü ’nce, üyesi olduğumuz uluslar arası kuruluş ve örgütlerle yapılan yazışmalar ve internet aracılığı ile yapılan çalışmalar neticesinde tedarik edilmiştir *