Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Emniyet kemeri ve cocuk koltuğu

Emniyet kemeri ve cocuk koltuğu
0
87

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,754
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Emniyet Kemeri ve Cocuk Guvenlik Koltuğu,
Cocuk Koruma Sistemleri

imagesemniyetkemerivecocukkoltugu5ad18e89c2c18
Cocuk koltuğunun onemi
Emniyet Genel Mudurluğu verilerine gore 2001 yılında tum kazalar icinde olumlu ve yaralanmalı kazalara karışan 015 yaş arası cocukların toplam sayısı 7413'tur
Bu sayı olumlu ve yaralamalı kazaya karışan toplam yolcuların (suruculer haric) % 1603'unu oluşturmaktadır Bu cocukların %3223'u 05 yaş arasındadır

Bu olum ve yaralanmaların bir coğunun cocuk koltuğu ve emniyet kemeri kullanarak onlenmesi mumkundur Bununla birlikte bircok ebeveyn koruma sistemlerini yanlış kullanarak cocuklarını riske atmaktadırlar Uzmanlar cocuk koltuklarının % 8090'ının, araclara yanlış monte edildiklerini veya yanlış kullanıldığını duşunmektedir

Bebekler, yeni yurumeye başlamış cocuklar ve diğer cocuklar fizyolojik olarak yetişkinlerden cok farklıdır Gencler bile sadece buyumuş cocuklardır Cunku boyları ve iskelet yapıları tam olarak gelişmemiştir Bu nedenle emniyet kemerleri arac cocuk koltukları gibi yeterli ve tam anlamıyla bir koruma sağlayamazlar Cocuk koltukları gerekli korumayı sağlayacak ekstra yapılarla tasarlanmıştır

Cocuk koruma sistemleri hızlı carpma etkisi esnasında kademeli yavaşlamayı sağlar Doğru monte edilmiş cocuk koruma sistemleri, carpma sonrası aracın durmasıyla, aracın mevcut hızıyla ilerleyen cocuğun bedeninin de durmasını sağlar ve başka nesnelere (insana, zemine veya diğer araclara) olabilecek teması da engeller

Arac cocuk koltukları, carpma etkisini vucudun belli bir kısmına yonlendirmeyip, bu etkiyi vucudun daha guclu bolgelerine (kalca kemiği, sırt ve omuz) dağıtarak carpma etkisini azaltma işlevini gorur

Cocuk koruma sistemlerini karmaşık bulan bazı ebeveynler, bu sistemlerin cocuklarını sıkacağını ve rahatsız edeceğini one surmektedirler Aşağıda da goreceğiniz gibi, modern cocuk koruma sistemleri basit ve cocukların hoşlanacağı şekilde dizayn edilmiş ve maksimum korumayı sağlayacak niteliktedir

Cocuklar eğer kucuk yaşlardan itibaren arac cocuk koltuğuna alışmışlarsa, buyumelerine oranla cocuk koltuğundan daha cok hoşlanmaktadırlar Kendi ozel koltuklarında bulunmak onlara inanılmaz haz vermektedir Bu nedenle cocuk koruma sistemleri aleyhine ileri surulen goruşler tutarsız ve yalnızca basit bahanelerdir

Cocuk Koruma Sistemi Ceşitleri

Bebek Koltukları (1 yaşına ve 89 kg'a kadar olan cocuklar icin): Bebek koltukları doğumdan 89 kg ve 1 yaşına kadar olan cocuklar icin dizayn edilmiştir ve araclara arkaya bakacak şekilde monte edilir Bebek koltuğunun arkaya bakmasının nedeni kazalarda hassas kafa ve boyun yapısına sahip olan bebeğin daha iyi korunması icindir Cunku kaza anındaki carpma etkisi bebeğin kafa ve boyun kısmına gore daha guclu olan arka kısmına yoneltilecektir Koltuk aynı zamanda bebeğin kafasının one carpmaması icin on tarafa tam dayanmamalıdır Bu koltuklar bebeklerin kendi kendine hareket edebileceği doneme kadar kullanılmalıdır

Hareketli Cocuk Koltukları (04 yaş grubu ve 016 kg'a kadar olan cocuklar icin): 89 kg'mı gecen cocukların arkaya donuk veya one bakacak şekilde taşınabilmelerini sağlayacak hareket kabiliyetine sahiptir Bu koltuklardan bazıları 1 yaşının altındaki cocuklar icin arakaya bakar durumda da kullanılmaktadır Bu tur koltuklarda cocuklar 9 kg'dan 18 kg'a ve 4 yaşına kadar one bakacak şekilde oturmalıdır Daha sonra bir ust duzey koruma sistemi kullanılması onerilmektedir

Destek Koltukları (48 yaş grubu ve 2830 kg'a kadar olan cocuklar icin): Bu koltuklar 4 yaşından buyuk ve 2830 kg'a kadar olan cocuklardan boy ve kilo olarak hareketli koltukları kullanamayacak ve henuz emniyet kemeri de kullanmaya hazır olmayanlar icin geliştirilmiştir Destek koltukları yalnızca cocuğu korumakla kalmaz, kemerlerin rahatca takılıp kullanılmasını ve cocuğun camdan dışarısını seyredebilmesini de sağlar Destek koltuğunda yalnızca iki noktalı kemer varsa koruyucular kullanılmalıdır Destek koltukları, koruyucuların iki ve uc noktalı kemerlerle birlikte kullanılabileceği şekilde tasarlanmıştır Arkası yuksek olan destek koltuklarının, hassas kafa ve boyun yapısını daha iyi koruduğu belirlenmiştir

Emniyet Kemerleri: Cocuğunuzun mumkun olduğunca daha uzun sure arac cocuk koltuğunda seyahat etmesini sağlayınız Boy ve kilo olarak destek koltuğunu kullanamayacak kadar buyudukten sonra emniyet kemeri kullandırınız Uc noktalı emniyet kemerinin omuzdan gelen kısmı, omuz uzerinden ve goğus kafesinden capraz gecmeli, yuz ve boyun bolgelerine dokunmayacak şekilde ayarlanmalıdır İki noktalı kemerler veya uc noktalı kemerlerin iki noktalı şeridi; kalcaların ust kısmında, ne cok sıkı ne de cok gevşek durumda bulunmalı, mide uzerinden gecmemelidir

Cocuk Koruma Sistemleriyle İlgili Genel Oneriler

*Butun cocuklar icin en guvenli yer arka koltuktur Cocuk koltuğu kolayca monte edilebilecekse, carpma noktasından en uzak yer olan arka koltuğun orta kısmına takılması tavsiye edilmektedir Cocuklar carpma noktasına ne kadar uzak olurlarsa o kadar guvenlidirler (Ozellikle onden carpmalarda yaklaşık % 29 oranında daha guvenlidir)

*ve 04 yaş kategorileri icin dizayn edilen arac cocuk koltukları yan hava yastığı bulunan aracların on koltuklarında kullanılmamalıdır Kaza anında acılan hava yastığı koltuğa carpıp, cocuğun ağır yaralanmasına hatta olumune bile neden olabilir


*Cocuk mutlaka on koltukta oturtulacaksa aracın koltuğu mumkun olduğu kadar geriye cekilmelidir (Ozellikle yan hava yastığı olan araclarda)


*Arac cocuk koltuklarının; sağa sola, arkaya one kaymaması icin, araca emniyet kemeriyle iyice sabitlenmesi gerekir

*Yeni doğmuş bebeğin bulunduğu koltuktaki kemerler en alttaki tokaya takılmalı ve tokalar da omuzda veya omuz altı hizasında bulunmalıdır Cocuğun yaş ve kilosuna gore kemer ayarları artırılmalıdır Kemerler omuzlar uzerinden ve ayakların arasından gecmelidir

*Plastik kemer tokalarının tam olarak takıldığından emin olunmalıdır

*Cocuk koltukları uluslar arası standartlara uygun olmalı ve uygun olduğuna dair etiketi olup olmadığına dikkat edilmelidir

*Uretici talimatları ve araclarda kullanım kılavuzları mutlaka okunmalıdır

*Bir kazaya karışan aractaki cocuk koltuğu kesinlikle kullanılmamalı ve değiştirilmelidir
Kaynak:Trafik Araştırma Merkezi ​
 
858,543Konular
981,899Mesajlar
32,558Kullanıcılar
doğandoğanSon üye
Üst Alt