iltasyazilim
FD Üye
Güvenlik Kemerinin Tarihçesi
Güvenlik Kemerinin Tarihi
1903 yılında gustave Liebau icat etmiştir
1930'larda birçok amerikalı doktor arabasına iki noktalı (araca iki noktadan bağlı) emniyet kemeri yerleştirdi ve otomobil üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti
1953 Colorado Eyaleti Tıp Birliği iki noktalı emniyet kemerlerinin tüm otomobillere yerleştirilmesi için bir bildiri yayınladı
1955 KaliforniyaAraç Kanunu araç göstermek için güvenlik kemeri takmayı zoraki tuttu
1956 Volvo firması iki noktalı çapraz göğüs güvenlik kemerini aksesuar olarak pazara sundu Chrysler firması ön koltuklarda iki noktalı emniyet kemerini isteğe emrindeki olarak kullanılmak üzere bir takım modellerine yerleştirdi Ford firması güvenlik kemerini konu edinmiş 2 takvim güvenlik reklâmlarına başladı
1957 Volvo firması iki noktalı çapraz güvenlik kemerlerine kilit ekledi
1958 İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak tanıdık sistemin patentini aldı
1959 İsveç'te Volvo firması ön koltuk için üç noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu
New York 'ta, eyalette satılacak olan yeni araçlara güvenlik kemeri takılmasının maliyeti incelendi ve reddedildi
1960 New York eyaleti aldığı kararı her tarafta inceledi ve reddetti
1961 SAE (Otomobil Mühendisleri Birliği) Amerika'da emniyet kemerinin standart olmasını önerdi New York güvenlik kemeri kilidinin oturma bölgesinin haricen olmasını durum koştu Wisconsin Eyaleti ön koltuklarda emniyet kemeri kullanımını zoraki tuttu Avustralya Standart Birliği Güvenlik Kemeri ve Faizsiz Önleyicileriçin standartları yayınladı
1962 Altı Amerikan Eyaleti ön koltukta güvenlik kemeri bulunmasını şart koydu Otomobil üreticileri standart olarak ön koltukta emniyet kemeri yerleştirdiler
1963 ABD'de Volvo firması üç noktalı emniyet kemerini standart olarak üretti
1964 Amerikan eyaletinin yarısı ön koltukta güvenlik kemeri kullanımını mecburi tuttu Amerika'daki çoğu araç üreticisi güvenlik kemerini ön koltuklarda standart olarak sundu Güney Avustralya ve Viktorya yeni üretilen araçlarda ön koltuklarda güvenlik kemeri bulunmasını mecburi tuttu
1965 ABD Ticaret Bakanlığı birincil güvenlik kemeri standardını yayınladı
1966 İsveç kanunları kapı kenarında yer alan iki noktalı göğüs emniyet kemerlerini ve Ytipli üç noktalı güvenlik kemerlerini yasakladı
1967 Amerikalı araç üreticileri arkadaki koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi İngiltere ön koltuklarda 3 noktalı emniyet kemeri kullanılmasını zorunlu tuttu Avustralya güvenlik kemeri standardı yayınladı
1968 Volvo İsveç'te ivedi koşul kilitlerini (ELR) ön koltuklar için standart olarak sundu
1969 İsveç'te ön koltukta 3 noktalı güvenlik kemeri bulunması zorunlu tutuldu Volvo bütün pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak pazara sundu MercedesBenz bütün pazarlarda arka koltukta 3 noktalı güvenlik kemerini standart olarak sundu İspanya'da ön ve arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu Avustralya 1965'den sonradan plaka alanlarda ön koltukta emniyet kemeri bulunmasını zorunlu tuttu
1970 İsveç'te arkadaki koltukta emniyet kemeri bulunması zorunlu tutuldu Avustralya, Victorya'da önde ve arkadaki koltukta 3 noktalı güvenlik kemeri bulunması zoraki kılındı
1972 NHTSA, (ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi) Federal Motorlu Vasıta Güvenlik Standartlarını belirledi Avustralya ve Batı Almanya'da ön ve arka koltukta güvenlik kemeri olması ve kullanımı zorunlu tutuldu
1975 İsveç'te 15 yaş ve üstü için emniyet kemeri kullanımı zorunlu tutuldu
1977 ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi kadar yasalaştırılan Mektep Servislerindeki Yolcuların Korunmasıile ilgili Federal Motorlu Vasıta Güvenliği Standardı 222 yürürlüğe girdi
1979 Fransa arka koltuklarda güvenlik kemerini gerekli ışık halkası getirdi
1980 MercedesBenz sürücü emrindeki hava yastığı, diz takviye yastıklarını üretmeye başladı ve tüm 3 noktalı güvenlik kemerlerine esneme mesafesi konuldu
1984 Avusturya 011984 tarihinden sonra imal edilen araçlarda arkadaki koltuk kemerlerini gerekli hale getirdi Batı Almanya 051979 tarihinden daha sonra üretilen araçlarda arkadaki koltuk emniyet kemerlerini zorunlu ışık halkası getirdi Kanada'nın 10 eyaletinden 7'si bu tarihten itibaren, hareket eden araçların şoför ve yolcularına kendileri için yerinde olan emniyet kemerlerini yararlanma zorunluluğu getirdi
1985 , Norveç 011984 tarihinden daha sonra kayıt edilen araçlarda arkadaki koltuk kemerlerini gerekli ülkü getirdi New York arkadaki ve ön koltuklarda güvenlik kemeri kullanımını zorunlu ayla getirdi (arkadaki koltuklarda 10 yaş ve yukarısı için)
TÜRKİYE: 18061986 tarihinden itibaren şehirlerarası karayollarında otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi operasyon görebilen arazi taşıtları ve minibüslerde sürücüsü ve yanına oturan yolcular içinemniyet kemeri uygulaması başlatıldı
1987 'de New York, 1992'de New Jersey okul servislerinde kullanılan otobüslerde emniyet kemerini gerekli ayla getiren ilk eyalet oldu
TÜRKİYE: 01011992 tarihinden itibaren şehir halkı içi yollarda da ticari araba ve minibüsle yolcu taşımacılığı yapan vasıta sürücüleri hariç, araba ve otomobil gibi kayıt işlemi gören arazi taşıtları ve minibüs gibi taşıtların sürücüleri ile ön koltuğunda oturan yolcularınagüvenlik kemeri takma zorunluluğu getirildi
TÜRKİYE: Yukarıda laf edilen araçlar ve ülkemizde üretilen araçlar ile yurt dışından ithaline müsade verilenlerine 3 aylık zaman tanındı Bu vakit 11011995 tarihinde sona erdi Bu zaman sonunda arkadaki koltukta güvenlik kemeri kullanımı uygulamasına geçildi
1995 İngiltere mektep taşımacılığında kullanılan minibüslerde güvenlik kemeri kullanımını gerekli hale getirdi
1996 Avrupa Ekonomik Komisyonu, minibüslerde ve 35 tonun altındaki araçlarda 3 noktalı ya da en azından 2 noktalı emniyet kemerlerinin kullanılmasına dair 3 yönerge yayınladı
TÜRKİYE: 01011998 tarihinden daha sonra üretilen minibüslerin arkadaki koltuklarında, kamyon, kamyonet, çekici ve şehirlerarası otobüslerde emniyet kemeri kullanımı yönetmelik kararı ile gerekli kılındı
1998 yılında, ABD'deki Milli Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye Okul Otobüsü Güvenliği: Amerika'nın Çocukları için Tehlikesiz Seyahatbaşlığı aşağı, gelecekte kullanılacak ve mektep otobüslerinde yolculuk edenleri korumaya yönelik olarak kullanılacak sistemleri analiz etmek üzere bir araştırma projesi sundu
1999 yılında Florida, Louisiana ve Kaliforniya eyaletleri büyük okul otobüslerinde seyahat edenler için daha gelişmiş koruma sistemlerini zorunlu kılan kanunlar koydu Tüm eyaletler, hangi sistemi kullanacaklarına karar vermek için Milli Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) göre hazırlanmakta olan projenin bitirilmesini bekleyeceklerini duyurdular
2001 yılında Kaliforniya Eyaleti Ocak 2001 yılından sonradan satın alınan yeni okul otobüslerinde karın bölgesi ve omuzdan bağlanan kemerlerin uygulamasını zorunluluğunu genişletti
2002 ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye sunduğu ve gelecekte kullanılacak ve mektep otobüslerinde seyahat edenleri korumaya karşın sistemleri konu alan araştırmasını tamamladı
kaynak:vikipedi *
Güvenlik Kemerinin Tarihi
1903 yılında gustave Liebau icat etmiştir
1930'larda birçok amerikalı doktor arabasına iki noktalı (araca iki noktadan bağlı) emniyet kemeri yerleştirdi ve otomobil üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti
1953 Colorado Eyaleti Tıp Birliği iki noktalı emniyet kemerlerinin tüm otomobillere yerleştirilmesi için bir bildiri yayınladı
1955 KaliforniyaAraç Kanunu araç göstermek için güvenlik kemeri takmayı zoraki tuttu
1956 Volvo firması iki noktalı çapraz göğüs güvenlik kemerini aksesuar olarak pazara sundu Chrysler firması ön koltuklarda iki noktalı emniyet kemerini isteğe emrindeki olarak kullanılmak üzere bir takım modellerine yerleştirdi Ford firması güvenlik kemerini konu edinmiş 2 takvim güvenlik reklâmlarına başladı
1957 Volvo firması iki noktalı çapraz güvenlik kemerlerine kilit ekledi
1958 İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak tanıdık sistemin patentini aldı
1959 İsveç'te Volvo firması ön koltuk için üç noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu
New York 'ta, eyalette satılacak olan yeni araçlara güvenlik kemeri takılmasının maliyeti incelendi ve reddedildi
1960 New York eyaleti aldığı kararı her tarafta inceledi ve reddetti
1961 SAE (Otomobil Mühendisleri Birliği) Amerika'da emniyet kemerinin standart olmasını önerdi New York güvenlik kemeri kilidinin oturma bölgesinin haricen olmasını durum koştu Wisconsin Eyaleti ön koltuklarda emniyet kemeri kullanımını zoraki tuttu Avustralya Standart Birliği Güvenlik Kemeri ve Faizsiz Önleyicileriçin standartları yayınladı
1962 Altı Amerikan Eyaleti ön koltukta güvenlik kemeri bulunmasını şart koydu Otomobil üreticileri standart olarak ön koltukta emniyet kemeri yerleştirdiler
1963 ABD'de Volvo firması üç noktalı emniyet kemerini standart olarak üretti
1964 Amerikan eyaletinin yarısı ön koltukta güvenlik kemeri kullanımını mecburi tuttu Amerika'daki çoğu araç üreticisi güvenlik kemerini ön koltuklarda standart olarak sundu Güney Avustralya ve Viktorya yeni üretilen araçlarda ön koltuklarda güvenlik kemeri bulunmasını mecburi tuttu
1965 ABD Ticaret Bakanlığı birincil güvenlik kemeri standardını yayınladı
1966 İsveç kanunları kapı kenarında yer alan iki noktalı göğüs emniyet kemerlerini ve Ytipli üç noktalı güvenlik kemerlerini yasakladı
1967 Amerikalı araç üreticileri arkadaki koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi İngiltere ön koltuklarda 3 noktalı emniyet kemeri kullanılmasını zorunlu tuttu Avustralya güvenlik kemeri standardı yayınladı
1968 Volvo İsveç'te ivedi koşul kilitlerini (ELR) ön koltuklar için standart olarak sundu
1969 İsveç'te ön koltukta 3 noktalı güvenlik kemeri bulunması zorunlu tutuldu Volvo bütün pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak pazara sundu MercedesBenz bütün pazarlarda arka koltukta 3 noktalı güvenlik kemerini standart olarak sundu İspanya'da ön ve arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu Avustralya 1965'den sonradan plaka alanlarda ön koltukta emniyet kemeri bulunmasını zorunlu tuttu
1970 İsveç'te arkadaki koltukta emniyet kemeri bulunması zorunlu tutuldu Avustralya, Victorya'da önde ve arkadaki koltukta 3 noktalı güvenlik kemeri bulunması zoraki kılındı
1972 NHTSA, (ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi) Federal Motorlu Vasıta Güvenlik Standartlarını belirledi Avustralya ve Batı Almanya'da ön ve arka koltukta güvenlik kemeri olması ve kullanımı zorunlu tutuldu
1975 İsveç'te 15 yaş ve üstü için emniyet kemeri kullanımı zorunlu tutuldu
1977 ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi kadar yasalaştırılan Mektep Servislerindeki Yolcuların Korunmasıile ilgili Federal Motorlu Vasıta Güvenliği Standardı 222 yürürlüğe girdi
1979 Fransa arka koltuklarda güvenlik kemerini gerekli ışık halkası getirdi
1980 MercedesBenz sürücü emrindeki hava yastığı, diz takviye yastıklarını üretmeye başladı ve tüm 3 noktalı güvenlik kemerlerine esneme mesafesi konuldu
1984 Avusturya 011984 tarihinden sonra imal edilen araçlarda arkadaki koltuk kemerlerini gerekli hale getirdi Batı Almanya 051979 tarihinden daha sonra üretilen araçlarda arkadaki koltuk emniyet kemerlerini zorunlu ışık halkası getirdi Kanada'nın 10 eyaletinden 7'si bu tarihten itibaren, hareket eden araçların şoför ve yolcularına kendileri için yerinde olan emniyet kemerlerini yararlanma zorunluluğu getirdi
1985 , Norveç 011984 tarihinden daha sonra kayıt edilen araçlarda arkadaki koltuk kemerlerini gerekli ülkü getirdi New York arkadaki ve ön koltuklarda güvenlik kemeri kullanımını zorunlu ayla getirdi (arkadaki koltuklarda 10 yaş ve yukarısı için)
TÜRKİYE: 18061986 tarihinden itibaren şehirlerarası karayollarında otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi operasyon görebilen arazi taşıtları ve minibüslerde sürücüsü ve yanına oturan yolcular içinemniyet kemeri uygulaması başlatıldı
1987 'de New York, 1992'de New Jersey okul servislerinde kullanılan otobüslerde emniyet kemerini gerekli ayla getiren ilk eyalet oldu
TÜRKİYE: 01011992 tarihinden itibaren şehir halkı içi yollarda da ticari araba ve minibüsle yolcu taşımacılığı yapan vasıta sürücüleri hariç, araba ve otomobil gibi kayıt işlemi gören arazi taşıtları ve minibüs gibi taşıtların sürücüleri ile ön koltuğunda oturan yolcularınagüvenlik kemeri takma zorunluluğu getirildi
TÜRKİYE: Yukarıda laf edilen araçlar ve ülkemizde üretilen araçlar ile yurt dışından ithaline müsade verilenlerine 3 aylık zaman tanındı Bu vakit 11011995 tarihinde sona erdi Bu zaman sonunda arkadaki koltukta güvenlik kemeri kullanımı uygulamasına geçildi
1995 İngiltere mektep taşımacılığında kullanılan minibüslerde güvenlik kemeri kullanımını gerekli hale getirdi
1996 Avrupa Ekonomik Komisyonu, minibüslerde ve 35 tonun altındaki araçlarda 3 noktalı ya da en azından 2 noktalı emniyet kemerlerinin kullanılmasına dair 3 yönerge yayınladı
TÜRKİYE: 01011998 tarihinden daha sonra üretilen minibüslerin arkadaki koltuklarında, kamyon, kamyonet, çekici ve şehirlerarası otobüslerde emniyet kemeri kullanımı yönetmelik kararı ile gerekli kılındı
1998 yılında, ABD'deki Milli Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye Okul Otobüsü Güvenliği: Amerika'nın Çocukları için Tehlikesiz Seyahatbaşlığı aşağı, gelecekte kullanılacak ve mektep otobüslerinde yolculuk edenleri korumaya yönelik olarak kullanılacak sistemleri analiz etmek üzere bir araştırma projesi sundu
1999 yılında Florida, Louisiana ve Kaliforniya eyaletleri büyük okul otobüslerinde seyahat edenler için daha gelişmiş koruma sistemlerini zorunlu kılan kanunlar koydu Tüm eyaletler, hangi sistemi kullanacaklarına karar vermek için Milli Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) göre hazırlanmakta olan projenin bitirilmesini bekleyeceklerini duyurdular
2001 yılında Kaliforniya Eyaleti Ocak 2001 yılından sonradan satın alınan yeni okul otobüslerinde karın bölgesi ve omuzdan bağlanan kemerlerin uygulamasını zorunluluğunu genişletti
2002 ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye sunduğu ve gelecekte kullanılacak ve mektep otobüslerinde seyahat edenleri korumaya karşın sistemleri konu alan araştırmasını tamamladı
kaynak:vikipedi *