Emniyet Kemerinin Tarihcesi
Emniyet Kemerinin Tarihi
1903 yılında gustave Liebau icat etmiştir
1930'larda bircok amerikalı hekim arabasına iki noktalı (araca iki noktadan bağlı) emniyet kemeri yerleştirdi ve araba ureticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi icin ısrar etti
1953 Colorado Eyaleti Tıp Birliği iki noktalı emniyet kemerlerinin butun otomobillere yerleştirilmesi icin bir bildiri yayınladı
1955 KaliforniyaArac Kanunu arac kullanmak icin emniyet kemeri takmayı mecbur tuttu
1956 Volvo firması iki noktalı capraz goğus emniyet kemerini aksesuar olarak pazara sundu Chrysler firması on koltuklarda iki noktalı emniyet kemerini isteğe bağlı olarak kullanılmak uzere bazı modellerine yerleştirdi Ford firması emniyet kemerini konu edinmiş 2 yıllık guvenlik reklamlarına başladı
1957 Volvo firması iki noktalı capraz emniyet kemerlerine kilit ekledi
1958 İsvec'teki Volvo Fabrikasında muhendis olan Nils Bohlin Uc noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı
1959 İsvec'te Volvo firması on koltuk icin uc noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu
New York 'ta, eyalette satılacak olan yeni araclara emniyet kemeri takılmasının maliyeti incelendi ve reddedildi
1960 New York eyaleti aldığı kararı tekrar inceledi ve reddetti
1961 SAE (Otomobil Muhendisleri Birliği) Amerika'da emniyet kemerinin standart olmasını onerdi New York emniyet kemeri kilidinin oturma bolgesinin dışında olmasını şart koştu Wisconsin Eyaleti on koltuklarda emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu Avustralya Standart Birliği Emniyet Kemeri ve Pasif Onleyicilericin standartları yayınladı
1962 Altı Amerikan Eyaleti on koltukta emniyet kemeri bulunmasını şart koydu Otomobil ureticileri standart olarak on koltukta emniyet kemeri yerleştirdiler
1963 ABD'de Volvo firması uc noktalı emniyet kemerini standart olarak uretti
1964 Amerikan eyaletinin yarısı on koltukta emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu Amerika'daki bircok arac ureticisi emniyet kemerini on koltuklarda standart olarak sundu Guney Avustralya ve Viktorya yeni uretilen araclarda on koltuklarda emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu
1965 ABD Ticaret Bakanlığı ilk emniyet kemeri standardını yayınladı
1966 İsvec kanunları kapı kenarında bulunan iki noktalı goğus emniyet kemerlerini ve Ytipli uc noktalı emniyet kemerlerini yasakladı
1967 Amerikalı arac ureticileri arka koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi İngiltere on koltuklarda 3 noktalı emniyet kemeri kullanılmasını zorunlu tuttu Avustralya emniyet kemeri standardı yayınladı
1968 Volvo İsvec'te acil durum kilitlerini (ELR) on koltuklar icin standart olarak sundu
1969 İsvec'te on koltukta 3 noktalı emniyet kemeri bulunması zorunlu tutuldu Volvo butun pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak pazara sundu MercedesBenz butun pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu İspanya'da on ve arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu Avustralya 1965'den sonra plaka alanlarda on koltukta emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu
1970 İsvec'te arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu Avustralya, Victorya'da onde ve arka koltukta 3 noktalı emniyet kemeri bulunması mecbur kılındı
1972 NHTSA, (ABD Ulusal Karayolu Trafik Guvenliği İdaresi) Federal Motorlu Arac Guvenlik Standartlarını belirledi Avustralya ve Batı Almanya'da on ve arka koltukta emniyet kemeri olması ve kullanımı mecbur tutuldu
1975 İsvec'te 15 yaş ve ustu icin emniyet kemeri kullanımı mecbur tutuldu
1977 ABD Ulusal Karayolu Trafik Guvenliği İdaresi tarafından yasalaştırılan Okul Servislerindeki Yolcuların Korunmasıile ilgili Federal Motorlu Arac Guvenliği Standardı 222 yururluğe girdi
1979 Fransa arka koltuklarda emniyet kemerini zorunlu hale getirdi
1980 MercedesBenz surucu yan hava yastığı, diz destek yastıklarını uretmeye başladı ve butun 3 noktalı emniyet kemerlerine esneme mesafesi konuldu
1984 Avusturya 011984 tarihinden sonra imal edilen araclarda arka koltuk kemerlerini zorunlu hale getirdi Batı Almanya 051979 tarihinden sonra uretilen araclarda arka koltuk emniyet kemerlerini zorunlu hale getirdi Kanada'nın 10 eyaletinden 7'si bu tarihten itibaren, hareket eden aracların surucu ve yolcularına kendileri icin uygun olan emniyet kemerlerini kullanma zorunluluğu getirdi
1985 , Norvec 011984 tarihinden sonra tescil edilen araclarda arka koltuk kemerlerini zorunlu hale getirdi New York arka ve on koltuklarda emniyet kemeri kullanımını zorunlu hale getirdi (arka koltuklarda 10 yaş ve yukarısı icin)
TURKİYE: 18061986 tarihinden itibaren şehirlerarası karayollarında otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi işlem goren arazi taşıtları ve minibuslerde surucusu ve yanında oturan yolcular icinemniyet kemeri uygulaması başlatıldı
1987 'de New York, 1992'de New Jersey okul servislerinde kullanılan otobuslerde emniyet kemerini zorunlu hale getiren ilk eyalet oldu
TURKİYE: 01011992 tarihinden itibaren şehir ici yollarda da ticari otomobil ve minibusle yolcu taşımacılığı yapan arac suruculeri haric, otomobil ve otomobil gibi tescil işlemi goren arazi taşıtları ve minibus gibi taşıtların suruculeri ile on koltuğunda oturan yolcularınaemniyet kemeri takma zorunluluğu getirildi
TURKİYE: Yukarıda soz edilen araclar ve ulkemizde uretilen araclar ile yurt dışından ithaline izin verilenlerine 3 aylık sure tanındı Bu sure 11011995 tarihinde sona erdi Bu sure sonunda arka koltukta emniyet kemeri kullanımı uygulamasına gecildi
1995 İngiltere okul taşımacılığında kullanılan minibuslerde emniyet kemeri kullanımını zorunlu hale getirdi
1996 Avrupa Ekonomik Komisyonu, minibuslerde ve 35 tonun altındaki araclarda 3 noktalı veya en azından 2 noktalı emniyet kemerlerinin kullanılmasına dair 3 direktif yayınladı
TURKİYE: 01011998 tarihinden sonra uretilen minibuslerin arka koltuklarında, kamyon, kamyonet, cekici ve şehirlerarası otobuslerde emniyet kemeri kullanımı yonetmelik kararı ile zorunlu kılındı
1998 yılında, ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Guvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye Okul Otobusu Guvenliği: Amerika'nın Cocukları icin Guvenli Yolculukbaşlığı altında, gelecekte kullanılacak ve okul otobuslerinde seyahat edenleri korumaya yonelik olarak kullanılacak sistemleri incelemek uzere bir araştırma projesi sundu
1999 yılında Florida, Louisiana ve Kaliforniya eyaletleri buyuk okul otobuslerinde seyahat edenler icin daha gelişmiş koruma sistemlerini zorunlu kılan kanunlar koydu Butun eyaletler, hangi sistemi kullanacaklarına karar vermek icin Ulusal Karayolu Trafik Guvenliği Dairesi (NHTSA) tarafından hazırlanmakta olan projenin bitirilmesini bekleyeceklerini duyurdular
2001 yılında Kaliforniya Eyaleti Ocak 2001 yılından sonra satın alınan yeni okul otobuslerinde karın bolgesi ve omuzdan bağlanan kemerlerin uygulamasını zorunluluğunu genişletti
2002 ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Guvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye sunduğu ve gelecekte kullanılacak ve okul otobuslerinde seyahat edenleri korumaya yonelik sistemleri konu alan araştırmasını tamamladı
kaynak:vikipedi
Emniyet Kemerinin Tarihi
1903 yılında gustave Liebau icat etmiştir
1930'larda bircok amerikalı hekim arabasına iki noktalı (araca iki noktadan bağlı) emniyet kemeri yerleştirdi ve araba ureticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi icin ısrar etti
1953 Colorado Eyaleti Tıp Birliği iki noktalı emniyet kemerlerinin butun otomobillere yerleştirilmesi icin bir bildiri yayınladı
1955 KaliforniyaArac Kanunu arac kullanmak icin emniyet kemeri takmayı mecbur tuttu
1956 Volvo firması iki noktalı capraz goğus emniyet kemerini aksesuar olarak pazara sundu Chrysler firması on koltuklarda iki noktalı emniyet kemerini isteğe bağlı olarak kullanılmak uzere bazı modellerine yerleştirdi Ford firması emniyet kemerini konu edinmiş 2 yıllık guvenlik reklamlarına başladı
1957 Volvo firması iki noktalı capraz emniyet kemerlerine kilit ekledi
1958 İsvec'teki Volvo Fabrikasında muhendis olan Nils Bohlin Uc noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı
1959 İsvec'te Volvo firması on koltuk icin uc noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu
New York 'ta, eyalette satılacak olan yeni araclara emniyet kemeri takılmasının maliyeti incelendi ve reddedildi
1960 New York eyaleti aldığı kararı tekrar inceledi ve reddetti
1961 SAE (Otomobil Muhendisleri Birliği) Amerika'da emniyet kemerinin standart olmasını onerdi New York emniyet kemeri kilidinin oturma bolgesinin dışında olmasını şart koştu Wisconsin Eyaleti on koltuklarda emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu Avustralya Standart Birliği Emniyet Kemeri ve Pasif Onleyicilericin standartları yayınladı
1962 Altı Amerikan Eyaleti on koltukta emniyet kemeri bulunmasını şart koydu Otomobil ureticileri standart olarak on koltukta emniyet kemeri yerleştirdiler
1963 ABD'de Volvo firması uc noktalı emniyet kemerini standart olarak uretti
1964 Amerikan eyaletinin yarısı on koltukta emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu Amerika'daki bircok arac ureticisi emniyet kemerini on koltuklarda standart olarak sundu Guney Avustralya ve Viktorya yeni uretilen araclarda on koltuklarda emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu
1965 ABD Ticaret Bakanlığı ilk emniyet kemeri standardını yayınladı
1966 İsvec kanunları kapı kenarında bulunan iki noktalı goğus emniyet kemerlerini ve Ytipli uc noktalı emniyet kemerlerini yasakladı
1967 Amerikalı arac ureticileri arka koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi İngiltere on koltuklarda 3 noktalı emniyet kemeri kullanılmasını zorunlu tuttu Avustralya emniyet kemeri standardı yayınladı
1968 Volvo İsvec'te acil durum kilitlerini (ELR) on koltuklar icin standart olarak sundu
1969 İsvec'te on koltukta 3 noktalı emniyet kemeri bulunması zorunlu tutuldu Volvo butun pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak pazara sundu MercedesBenz butun pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu İspanya'da on ve arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu Avustralya 1965'den sonra plaka alanlarda on koltukta emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu
1970 İsvec'te arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu Avustralya, Victorya'da onde ve arka koltukta 3 noktalı emniyet kemeri bulunması mecbur kılındı
1972 NHTSA, (ABD Ulusal Karayolu Trafik Guvenliği İdaresi) Federal Motorlu Arac Guvenlik Standartlarını belirledi Avustralya ve Batı Almanya'da on ve arka koltukta emniyet kemeri olması ve kullanımı mecbur tutuldu
1975 İsvec'te 15 yaş ve ustu icin emniyet kemeri kullanımı mecbur tutuldu
1977 ABD Ulusal Karayolu Trafik Guvenliği İdaresi tarafından yasalaştırılan Okul Servislerindeki Yolcuların Korunmasıile ilgili Federal Motorlu Arac Guvenliği Standardı 222 yururluğe girdi
1979 Fransa arka koltuklarda emniyet kemerini zorunlu hale getirdi
1980 MercedesBenz surucu yan hava yastığı, diz destek yastıklarını uretmeye başladı ve butun 3 noktalı emniyet kemerlerine esneme mesafesi konuldu
1984 Avusturya 011984 tarihinden sonra imal edilen araclarda arka koltuk kemerlerini zorunlu hale getirdi Batı Almanya 051979 tarihinden sonra uretilen araclarda arka koltuk emniyet kemerlerini zorunlu hale getirdi Kanada'nın 10 eyaletinden 7'si bu tarihten itibaren, hareket eden aracların surucu ve yolcularına kendileri icin uygun olan emniyet kemerlerini kullanma zorunluluğu getirdi
1985 , Norvec 011984 tarihinden sonra tescil edilen araclarda arka koltuk kemerlerini zorunlu hale getirdi New York arka ve on koltuklarda emniyet kemeri kullanımını zorunlu hale getirdi (arka koltuklarda 10 yaş ve yukarısı icin)
TURKİYE: 18061986 tarihinden itibaren şehirlerarası karayollarında otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi işlem goren arazi taşıtları ve minibuslerde surucusu ve yanında oturan yolcular icinemniyet kemeri uygulaması başlatıldı
1987 'de New York, 1992'de New Jersey okul servislerinde kullanılan otobuslerde emniyet kemerini zorunlu hale getiren ilk eyalet oldu
TURKİYE: 01011992 tarihinden itibaren şehir ici yollarda da ticari otomobil ve minibusle yolcu taşımacılığı yapan arac suruculeri haric, otomobil ve otomobil gibi tescil işlemi goren arazi taşıtları ve minibus gibi taşıtların suruculeri ile on koltuğunda oturan yolcularınaemniyet kemeri takma zorunluluğu getirildi
TURKİYE: Yukarıda soz edilen araclar ve ulkemizde uretilen araclar ile yurt dışından ithaline izin verilenlerine 3 aylık sure tanındı Bu sure 11011995 tarihinde sona erdi Bu sure sonunda arka koltukta emniyet kemeri kullanımı uygulamasına gecildi
1995 İngiltere okul taşımacılığında kullanılan minibuslerde emniyet kemeri kullanımını zorunlu hale getirdi
1996 Avrupa Ekonomik Komisyonu, minibuslerde ve 35 tonun altındaki araclarda 3 noktalı veya en azından 2 noktalı emniyet kemerlerinin kullanılmasına dair 3 direktif yayınladı
TURKİYE: 01011998 tarihinden sonra uretilen minibuslerin arka koltuklarında, kamyon, kamyonet, cekici ve şehirlerarası otobuslerde emniyet kemeri kullanımı yonetmelik kararı ile zorunlu kılındı
1998 yılında, ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Guvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye Okul Otobusu Guvenliği: Amerika'nın Cocukları icin Guvenli Yolculukbaşlığı altında, gelecekte kullanılacak ve okul otobuslerinde seyahat edenleri korumaya yonelik olarak kullanılacak sistemleri incelemek uzere bir araştırma projesi sundu
1999 yılında Florida, Louisiana ve Kaliforniya eyaletleri buyuk okul otobuslerinde seyahat edenler icin daha gelişmiş koruma sistemlerini zorunlu kılan kanunlar koydu Butun eyaletler, hangi sistemi kullanacaklarına karar vermek icin Ulusal Karayolu Trafik Guvenliği Dairesi (NHTSA) tarafından hazırlanmakta olan projenin bitirilmesini bekleyeceklerini duyurdular
2001 yılında Kaliforniya Eyaleti Ocak 2001 yılından sonra satın alınan yeni okul otobuslerinde karın bolgesi ve omuzdan bağlanan kemerlerin uygulamasını zorunluluğunu genişletti
2002 ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Guvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye sunduğu ve gelecekte kullanılacak ve okul otobuslerinde seyahat edenleri korumaya yonelik sistemleri konu alan araştırmasını tamamladı
kaynak:vikipedi