iltasyazilim
FD Üye
Empresyonizm nedir
Empresyonizm öncüleri
resimde Izlenimcilik
Izlenimcilik nedir
Empresyonizm, fransa'da 19yy'da ortaya çıkmış ve tüm sanat dallarını etkilemiş bir akımdır Doğadaki unsurların kişinin içinde oluşturduğu izlenimleri, hissi izleri yansıtmayı hedefler Bu eğilim içerisinde bulunan sanatçılar, doğayı nesnel bir gerçek olarak yok, kendilerinde yarattığı izlenimini resme (veya edebi esere) aktarırlar
Resimde Izlenimcilik
Edelfelt, Albert Gustav Aristides 1905
Resimde empresyonizm, bilhassa ışık ve renkten kaynaklanan görsel izlenimlerin tanımlanmasına adanmış olduğu söylenebilir Bu akımı peşine düşüp takip edenler kadar, resmedilen nesne veya olaydan fazla günün belirli bir zamanı, belirtilmiş bir ışıkta sanatkâr üzerindeki izlenimlere yük verilmekte, akımın öncüleri Claude Monet ve Camille Pissarro olarak kabul edilmektedir
Onlara tarafından ressam direkt, gerçeği değil de gördüklerinin kendisinde uyandırdığı duygu ve düşünceleri almış hem varlığın gerçekçiliği ve nesnelliği ikinci plana atılarak, bireysel yorum ön plana çıkarılmıştır
İzlenimcilikte, yorumlar ve izlenimler, sanatçıdan sanatçıya değişeceği ve her ressam, eserinde kendinde oluşan duyguyu ve izlenimi anlatacağı için, meydana getirilen edebî eser, yazarın ya da şairin kişiliğine dair izler taşıyacaktır
Bu eğilim Sembolizmin bir aşaması olarak kabul edilebilir Zira temsilcileri aralarında sembolizmin kayda değer temsilcileri de yer almış ve bu akımın etkilerini taşıyan eserler vermişlerdir
İzlenimciliğin özellikleri
* İzlenimciler, dış dünyanın kendi üzerlerinde bıraktığı izlenimi konu edinir
* Daha çok edebiyat ve resimde gelişmiştir
* Dış dünyanın tarafsız durumu yok, artist üzerinde bıraktığı izlenimi aktarmayı hedeflediği için realizmden ayrılır *
Empresyonizm öncüleri
resimde Izlenimcilik
Izlenimcilik nedir
Empresyonizm, fransa'da 19yy'da ortaya çıkmış ve tüm sanat dallarını etkilemiş bir akımdır Doğadaki unsurların kişinin içinde oluşturduğu izlenimleri, hissi izleri yansıtmayı hedefler Bu eğilim içerisinde bulunan sanatçılar, doğayı nesnel bir gerçek olarak yok, kendilerinde yarattığı izlenimini resme (veya edebi esere) aktarırlar
Resimde Izlenimcilik
Edelfelt, Albert Gustav Aristides 1905
Resimde empresyonizm, bilhassa ışık ve renkten kaynaklanan görsel izlenimlerin tanımlanmasına adanmış olduğu söylenebilir Bu akımı peşine düşüp takip edenler kadar, resmedilen nesne veya olaydan fazla günün belirli bir zamanı, belirtilmiş bir ışıkta sanatkâr üzerindeki izlenimlere yük verilmekte, akımın öncüleri Claude Monet ve Camille Pissarro olarak kabul edilmektedir
Onlara tarafından ressam direkt, gerçeği değil de gördüklerinin kendisinde uyandırdığı duygu ve düşünceleri almış hem varlığın gerçekçiliği ve nesnelliği ikinci plana atılarak, bireysel yorum ön plana çıkarılmıştır
İzlenimcilikte, yorumlar ve izlenimler, sanatçıdan sanatçıya değişeceği ve her ressam, eserinde kendinde oluşan duyguyu ve izlenimi anlatacağı için, meydana getirilen edebî eser, yazarın ya da şairin kişiliğine dair izler taşıyacaktır
Bu eğilim Sembolizmin bir aşaması olarak kabul edilebilir Zira temsilcileri aralarında sembolizmin kayda değer temsilcileri de yer almış ve bu akımın etkilerini taşıyan eserler vermişlerdir
İzlenimciliğin özellikleri
* İzlenimciler, dış dünyanın kendi üzerlerinde bıraktığı izlenimi konu edinir
* Daha çok edebiyat ve resimde gelişmiştir
* Dış dünyanın tarafsız durumu yok, artist üzerinde bıraktığı izlenimi aktarmayı hedeflediği için realizmden ayrılır *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.