Pazartesi günü bir anda ekranlarımıza şok bir haber düştü. Ülkemizin birinci pazaryeri ve birinci e-ticaret portalı, reklamları ile fark yaratan efsane marka gittigidiyor.com kapanma kararını açıkladı.
2000'li yılların başında kurulan ve şimdi dial-up dediğimiz çevirmeli ağ internetinin olduğu periyotlardan beri hizmet veren bir e-ticaret sitesi hayal edin.
Herhangi bir internet sitesinin açılmasının dakikalar aldığı bir periyottan bahsediyoruz. O periyotta bir internet sitesinden azamî beklenti rastgele bir tablo içerisinde marka logosunu görebilmek yada telefon numarasına ulaşabilmekti. Yani UI/UX design vb. dediğimiz kavramların esamesi bile okunmuyor henüz!
Gittigidiyor.com şiddetli ve uzun seyahatinde bir çok ekonomik ve siyasi krizi atlatmış , birincileri başarmış bir markayken ne oldu da bu devirde havlu attı? Gelin birlikte inceleyelim.Yorumlarla da fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim.
Ülkemizin öncü ve en büyük e-ticaret hacmine sahip olan firmalarından biri olan gittigidiyor.com geçen yıl nisan ayında logosunu güncelleyerek yeni bir yapılanma ve kullanıcı arayüzü ile karşımıza çıkmıştı. Hatta bu yeni logo 20. yılını kutlayan firmanın yaptığı hoş bir reklam görüntüsü ile kutlanmıştı. Aralık 1999 yılbaşı ile başlayan görüntüde ülkemizin ve dünyanın internet ve e-ticaret seyahatine tanıklık ederken gittigidiyor.com’un çok evvelden internetin gelişimine, e-ticarete ve pazaryeri mantığına olan ileri görüşlü bakış açısına bir kere daha şahit olmuştuk.
Pazar Yeri
İşte bir onedio.com kullanıcısının gittigidiyor.com hakkında yaptığı yorumu sizlerle paylaşıyorum. Sizlerin de görüş ve yorumlarını bekliyorum
Geleceği tasarlamaya ve tasarım konuşmaya devam!
Sevgiler.