Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

En Büyük Tasarım Suçları Top 19

En Büyük Tasarım Suçları Top 19
0
115

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
68

Umum olarak oyun mekanikçileri bir fikir ayrılığı yaşamakta. Kimi nişancı oyunlarında sıhhat yenilemesi olmamasına karşı kimileri ise bu mahsusen berhudar. Tartışma konusu olabilecek bir durum lakin artık size bunun listesini yazmayacağız. Size, sonsuza kadar hurda diye nitelendireceğimiz tasarım tuhaflıklarının bir listesini yaptık. Bunları yüzlerce geliştirici tarafından yapılan milyonlarca dolarlık oyunlarda bile hengam devir gördük, bu yüzden en büyük tuhaflıkları bir araya getirmeye karar verdik.


Karakteri Medya Kesitleri Sırasında Mağlup Saymak


Bir korsan kampını moloz haline getirdin. Sıcak bir kurşun bombanın çıkardığı bir yangınla, yirmi ya da otuz düşman have artık bir av tüfeği ve cephane dolu bir kaplan çantasıyla mağaralara giriyorsunuz. Avcılar gölgelerden bile süratliler, buna karşın onları haşlıyorsunuz ve başınızı bir zaviyeye çeviriyorsunuz tam o anda takk.. Noldu? Sinematik bir gösterim geldi. Denetimler devre dışı kalıyor ve o anda gelen bir karınca bile sizi nefesiyle alt edebiliyor.

Onca emek boşa gitti. Artık bu kesit sahne sadece oyuncuyu oyundan soğutmuyor birebir devranda emeklerini boşa sayıyor, e oyuncu da hengam kaybının farkında bu yüzden rahatsız oluyor. Bazen daha da berbatı oluyor, oyundaki baş düşmanın tek başına karşında vır vır konuşuyor.

Geçilemeyen Kesitler

Bu kesitler bazen mükemmel olabilir, gelgelelim sinema izlemek için oyun oynamıyoruz. Zati sinemalarımız var ve bunlar umumide hayatlarını sinema yapmayı öğrenmeye harcayan beşerler tarafından yapılmaktadır. Bir yahut iki sinematik kesit yapın onları geçilebilir kılın, kısım detaylarına süreksiz bir biçimde ulaşabileceğimiz bi sistem ayarlayın oldu-bitti, niçin geçilemez yaparsınız ki güya? Buna girişteki görüntülerde dahil.

Atlanamayan Görüntülerden Evvel Oyun Kaydı Yapılması

Bir oyuncunun bir oyunda kapatmaya meyilli olduğu ve asla oynamayacağı belirli başlı kısımlar vardır. En hudut bozucusunu söyleyeyim mi? Şu geçilemeyen görüntülerden evvel yapılan oyun kaydı. Başta geçmesi için sabırla bekleyip, o arada çeşitli işlerle uğraştığımız medyadan sonra oyun kapanır falan, açarsın yeniden karşında o lanet sahne. Bekle Allah bekle…

Renk Körü Oyuncular İçin bir Opsiyon Olmayışı

Bu bilhassa, oyuncuların tesirli bir halde oynamak için renkleri birbirinden ayırmalarını gerektiren oyunlar için makbuldür - örneğin çok üniteli RTS oyunları. Ulusal Göz Enstitüsüne nazaran, erkeklerin yüzde 8'i ve bayanların yüzde 0,5'i çeşit çeşit renk körlüklerine sahip. Renk körlüğünin çeşitli formlarına karşı koyan alternatif renk sistemleri, bu oyuncular için kıymetli olabilir.

116-8570af4c06199ddfd58cc5c77840851f.jpg

Görünmez Duvarlar ve Fethedilemez Belden Yüksekte Olan Köstekler

Yüksek güvenilirliğe sahip 3D ortamda inandırıcı çit manileri oluşturmak güçlükle bir problemdir lakin tahlil, asla ilerlemeyi engelleyen büyülü bir görünmez mani olmamalıdır. Uçak oyunlarında keza, uçağın denetimini ele geçirip çetinle U dönüşü yaptırmak hiç lâtif değil. Son devirlerde askeri atıcılarda gördüğümüz yaklaşım, ekranı grileştiriyor ve navigasyon kısmına getirdiği, gereksiz panik yaratan geri sayım sayacı sona ermeden oyun alanına geri dönmesi için oyuncuyu tehdit ediyor. Oldu olacak boks eldiveni gelsin dövsün çıktın meydandan diye tansiyon artar. Duvar koy bitsin gitsin ağabeycim ya.

Hizmeti Çözmek İçin Gerekli İpuçlarını, Formülleri Bulmak İçin Oyunu Terkettiren Oyun Sistemi

Birtakım oyuncular için deneyler yoluyla hazırlanmış tanımları keşfetmek eğlencelidir, gelgelelim birçok insan oyun içinde bir şeyler arar bulamayınca da oyun wikilerinden yardım dilenir. Alt tab yapıp oyun için bilgiyi internette aramak sahiden çok had bozucu. Oyun tasarıcıları oyunları oynayan meskeninde interneti olmayan gençleri de düşünüp oyun içine her şeyi yerleştirmeli. Oyun hizmetleri hakkında bir kelamlık hizmeti gören eklentinin eklenmesi işleri daha da kolaylaştırabilir. Bu sayede keşfederek bulmayı seven oyunculara da zararı olmamış olur hem.

Boşa Giden Sıhhat Verici Eşyalar

Hiç karakteriniz sağlıklı olduğu halde yanlışlıkla sıhhat veren eşya harcadığınız ve bunu çaresizce izlediğiniz oldu mu? Residen Evil 7’yi ele alalım. Sıhhat veren ilaçları bulmak için o ürpertici koridora gitmek zorundasınız her seferinde. Eşyayı kullan tuşuna bastığınızda o pahalı ve besleyici sıhhat suyunu külliyen içmiş olursunuz ve zati sağlam olan kolunuza hiçbir yararı dokunmaz. Yani küçük bir şey ancak oyuncunun oynayışını derinden etkileyebilir. İsteriz ki oyunun heba olması bu kadar kolay olmasın.

116-98febe95aa696b9a706076325f2afd66.jpg

Devre Dışı Bırakamadığımız ‘’Emin misiniz?’’ Pop-up’ ları

İlerlemeyi kaybedebilecekleri yahut deneyimlerini bozabilecek bir şey yapmadan evvel oyuncuyu uyarmak güzel olur, gelgelelim kimi oyunlar oyuncunun kendi vücudu üzerinde sahip olduğu fizikî denetim seviyesini hafife alması alıyor üzere. Güya elimiz bizden habersiz gidiyor gidiyor çıkış tuşuna basıyor. Bir oyuncuya yapmak istediklerinden emin olup olmadıklarını soruyorsanız, 'bir daha bana sorma' onay kutusunu eklemeyi de düşünün.

Oyuncuyu Keyfi Başarısız Kılma

Çöp Olarak Belirtilmemiş Eşyaların Envanteri Çöplük Haline Getirmesi

Birtakım RPG'ler yanda bulduğun her çöpü almana müsaade verir. Ceplerinizi düzinelerce kaşıkla, kaselerle ve rastgele bilekliklerle doldurmak eğlencelidir, lakin bu öğelerin birçoklarının yararsızdır ve oyun bunların yararsız olduğunu belirtmelidir. mahsusen de çok ziyade taşıyıp şiddetli yüklü olursan sahiden berbat bir durum.

Yararı olanı da alıyorsun olmayanı da burda ne mantık var artık. Gelecekte işimize mi yarayacaklar? Sadece orda olsunlar diyemi ordalar? Dizayncılar Miyazakinin, Dark Souls'taki kolyeye yaptığı üzere bu işe biraz parti katabilirler. Fanlar kolyenin açıklamasında tesiri yok yazmasına karşın bu kolyeyi bir mahallerde kullanmayı başa takmışlardı zira. Çoğunlukla gereksiz had bozucu olan bu kıymetsiz eşyaları değersiz olarak işaretleyin ve yedek değişim için tek seferde hepsini satalım. Oyun kasa sistemi içeriyorsa, envanterimizdeki tüm önemsiz şeyleri tek seferde atmamıza müsaade verin.

116-64bb66ec8956d0b26c41d46b11d57d27.jpg

Taş Üzere Kilitli Kapılar

Bilirsiniz bu kapıları. Açmak için yaklaşırsınız, akabinde bir tıkırtı hop kapı kilitli. Bazen uzun uzun denersin tahminen açılır diye fakat nafile. Muhtemelen kapıya pompalı tüfek ile saydırırsın paramparça olur ancak hala açılmaz. Bir el bombası atarsın bulunduğu koridor çöker o hala alanında durur. Her hengam oldu ve olacak, zira o Yenilenmez Kapıdır ve sırf vaktinizi harcamak için varolmaktadır.

Şayet bir binanız varsa elbette kapılarınız olmalıdır. Tasarımcıların bununla baş etmelerini izlemek eğlencelidir. Half-Life 2'deki bu kullanışlı mobilya yığınlarını ve o büyük, siyah sibernetik Kombine kilitleri düşünün. Görsel lisanın ne kadar yaratıcı olduğu kıymetli değildir. Boşa durup vakit kaybı yaşatan kapılara nazaran işlevsel kapılar daha güzeldir. Bir de işe yaramayan kapılara Allah isteği için yeşil ışık koymayın.

Menü’de En Üstte ‘’Devam et’’ Olması Gerekirken ‘’Yeni Oyun Başlat’’ Olması

Küçük bir sorun, başkaca düzeltilmesi kolay. Oyun oynayan birçok insan epey meşguldür. Zati oyun açılana kadar başlangıç menüsüne girmeden evvel yasal olarak farz kılınan geliştirici / yayıncı / donanım üreticisi / middleware tanıtım logolarının geçit merasimini izleyerek beş dakika geçiriyorlar. Şayet o oyuncu bir defa "Start Game" e bastıysa, kaç sefer daha basmaları gerekir? Devam et’i üste koyun millet oyuna az daha süratli girsin.

Ayrılmış Haritalar

Eşzamanlı olarak bizi keşfetmeye teşvik ederken tıpkı anda en az uğraş ile A noktasından B noktasına rehberlik eden olağanüstü bozulmayan haritalara sahip oyunlar kusursuz. Yeterli tasarlanmış bir harita oyun zevkini artırıyor. İşe yaramadığında ise istenilmeyen tasarlanmış haritalar maceralarımızı boş hissettirebilir.

Örnek:Dark Souls 2, her gayenin kendi başlarına güzel tasarlanmış olması önünde zıddını ortaya koyuyor; gelgelelim tertipli olarak kendinden evvel gelenlerden kopuk üzere geliyor. Bunun en hoş örneği, Toprak Tepesi ile Demir Muhafaza arasında gezinirken, aşağıda Hasat Vadisine bakan yel değirmenlerinin ve zehirli tünellerin pis labirentlerinden, erimiş lav çukurlarıyla çevrili bir kale üzerine yukarıya sahih yolculuk yapmanızdır. Çok şık bir yerküreye yatırım yapmak sıkıntı Colonial Marines, Duke Nukem Forever, ve Resident Evil 6 son yıllarda bu kusura düşen öteki oyunlar.

Meçhul Oyun Kayıt Maksadı

Savegame belgelerine erişmek için pek çok sebep var. Onları yedeklemek ya da farklı bir makineye aktarmak isteyebiliriz. Birden fazla durumda, bir oyun için savegame belgelerini bulma, belgeleri sabit disklerinde tarayan oyuncuların haberlerini paylaştığı çevrimiçi dizin adresini aramak demektir. Oyun evrakların nereye gittiğini biliyorsa, savegame ekranında konumunu göstermelidir.

Yenilmez Karakterler

Tahminen dizayncılar, seviyeleri oluştururken varsayımsal bir oyuncuyu akılda tutmalılar. ‘’Aceleci Çılgın psikotik manyak " modelini öneriyorum. Bu manyak bir kabustur. Onlara bir şeyler anlatmaya çalışırsınız, lakin onlar masalarda zıplayıp çanak çömlekleri tekmelerler. Artık onlara bir silah verin ve onları hikayenizin merkezinde bulunan ana karaktere tanıtın. Bundan sonra ne olacak? Kahkahalar eşliğinde vefat saçan bir sürtüşme diyenler yanlışsız bildi.

Geliştiriciler psikotik oyuncu davranışlarıyla başa çıkmanın birkaç yolu buldu. Bioshock, kapı ve kafeslerin ardındaki kıymetli karakterleri kilitliyor; bu yalnızca izolasyon hissini artırıyor. Takdir edilebileceği üzere, Dark Souls ve Deux Ex sizin rastgele biriyle hengame etmenize müsaade verir. Bunlar, kıymetli kişileri yenilmez yapan kuşkulu Elder Scrolls tahlilinden çok daha güzel tahlillerdir. Oblivion'dan Martin'i hatırlıyor musun? Evvel Tom tarafından yumruklanıyor. Sonra onu donduruyorlar ve elektrik vererek onu öldürüyorlar. Sonrada onu bir uçurumdan atıyorlar. Bir mühlet sonra bilincini kazanıyor, dağa çıkıyor ve kendisini yine canlı görüyorsunuz. Bu anlık bir başarısızlıktan daha adil görünebilir, lakin yerkürenin mantıksal tutarlılığını o denli bir noktada kırar ki bu karakterlerin güvenliği konusunda rastgele bir kaygı duymak artık mümkün değildir.

Sizden Farklı Bir Süratte Yürüyen NPC’yi Takip Etmek Zorunda Kalmak

Kurbanları birkaç saat içinde yavaş yavaş çömleğe dönüştürmek için tasarlanmış yeni bir cehennem çemberi inşa edersem, kurbanları her devir kendi suratından daha yavaş ilerleyen birisini takip etmeye zorlardım.  Koşsaan mütemadi sırtına çarparsın, yürüseen seni makbul sarfiyat. Bu, oyunlarda her hengam olur. Diablo 3'teki Spider Queen'in ağından fiyatsız olarak çıkardığınız yaşlı bayan beş adım atıncaya kadar bacakları yosun bağlar. Ne kadar can sıkıcı.

Kurşun Süngeri Patronlar

116-d89ffdfd9ba2e9e9552e0677b1f078a2.jpg

Zayıf Kameralar / Üçüncü Kişi Platformlarındaki Meçhul Atlama Açısı

Atlama açıları, Assassin's Creed üzere çılgınca hıçkırık oluşmasına neden olan üçüncü kimselerin kamera konumlarına nazaran tanımlanır. Kamerayı yukarı gerçek konumlandırırsınız, bir istikamet gösterirsiniz, atlamaya basarsınız ve tebrikler küçük karakteriniz uçurumdan düştü. Hiç güzel değil.

Oyundan Çıkmayan Oyundan Çık Komutu

Ya bir insan çıkışa basıyorsa çıkmak istiyordur farklı açıklaması var mı? Çok açık yani. Bu"Hey oturumu terk edip ana menü ekranında oyunu tekrar başlatalım" mealine gelmez. Bak eminmisiiiin, son kararın mııı diye yarışa bağlamaya da gerek yok. Adamlar gitmek istiyor ya, seninle olan işleri bitmiş.
 

Similar threads

Umumî olarak oyun mekanikçileri bir fikir ayrılığı yaşamakta. Birtakım nişancı oyunlarında sıhhat yenilemesi olmamasına karşı kimileri ise bu münhasıran mesrur. Tartışma konusu olabilecek bir durum ama artık size bunun listesini yazmayacağız. Size, sonsuza kadar hurda diye nitelendireceğimiz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
105
Taktik Savaşları’da (Teamfight Tactics) şampiyonlarımı nasıl yükseltirim? League of Legends’ın Auto Chess gibisi yeni modunda tesirli bir dizilim için kaynaklarınızı ve paranızı akıllıca kullanmalısınız. Kadronuza rastgele şampiyonlar almak oyunu kazanmanız için yerinde değildir. Bu şampiyonları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
102
League of Legends’ın yeni oyun modu olan Taktik Savaşları’nda (Teamfight Tactics - TFT) size oyun kazandıracak taktikler nelerdir?  Oto savaş çeşidi oyunlarda öne çıkan kaide rakiplerinizi zekanızla alt etmek. Oyunun özgün isminde da bulunan “tactics” sözünden de anlaşılacağı üzere yapmanız...
Cevaplar
0
Görüntüleme
106
Oyunlar etkileyici müziklere sahip olabiliyor. Gün içinde sık sık müzik dinleriz, bu müzikleri kimi zaman bir kafede otururken, bir film veya dizi izlerken ya da oyunlar aracılığıyla keşfedebiliyoruz. Birçok oyun şirketi uzun soluklu tek kişilik hikayeli bir oyun geliştirirken müziklere de önem...
Cevaplar
0
Görüntüleme
53
    Son yıllarda oyun kesimindeki büyük gelişmeler, acilen derhal birçok bölümden öne geçmesine sebep oldu. Münhasıran 2010'lu yılların başında şirketlerin yaptıkları yatırımlarla oyun dalının 1 milyar dolar üzere bir bedele ulaşması elbet ne kadar büyük ve kıymetli bir dal olduğunu gözler önüne...
Cevaplar
0
Görüntüleme
107
858,496Konular
981,666Mesajlar
29,738Kullanıcılar
myanardag0Son üye
Üst Alt