En iyi macera oyunları hangileridir? 70’lerin metin tabanlı macera oyunlarından 90’ların point-and-click oyunlarına kadar macera oyunları çeşitli şekillere bürünmüştür. Bugüne kadar pek çok macera türü oyunlar başarılı oldular. Bu süre içinde yapımcılar bugün bile hala adını sıklıkla duyduğumuz ünlü macera oyunlarını geliştirdiler. Bu oyunlar öyle fazla ki, listeyi biraz daraltmak ve en iyilerini düşündüklerimizi seçmek gerekiyordu.
Hikaye ve karakter odaklı geliştirilen macera oyunları, genelde karakterler savaşmak yerine konuşarak veya düşünerek ilerler. Türünün en iyisi olduğunu düşündüklerimizi listemize eklemek için iyi bir araştırma yaptık. Hazırsanız listemize bir göz atalım:
GRIM FANDANGO
Hikayemiz El Marrow isminde kurgusal bir şehirde başlıyor ve burayı en basit tabirle -gerçi pek doğru değil ama- ölüm öncesi ölüm diyarı gibi bir tanımla açıklayabiliriz. Ölen ruhların ilk durağı El Marrow’dur ve ebedi, huzur dolu ölümsüz yaşamdan önce, onları bekleyen ilk zorluktur.
Geçmişten günümüze gelen en güzel yapımlardan birisi olarak oynanmayı hak ediyor. Eğer daha önce hiç oynamadıysanız, fiyatı öyle çok pahalı değil, alın oynayın.
MONKEY ISLAND 2: LECHUCK’S REVENGE
Monkey Island II'de ise durum çok farklı. Oyunun sonlanacağı Dinky adasına gidene dek oyun üç adada birden devam ediyor. Her bulmacanın farklı parçaları farklı adalarda ve bazı bulmacalar gerçekten çok uzun. Özellikle ikinci bölümdeki harita bulmacaları zincirleme olarak birbirine öyle bir bağlı ki çoğu zaman kendinizi gerçekten Guybrush'ın yerine koyup, oturup dakikalarca düşünmeniz gerekiyor. Aynı zamanda Monkey Island II'de birçok bulmacayı farklı sırada çözmek de mümkün. Örneğin yine ikinci bölümdeki harita bulmacalarında Guybrush haritaları farklı sıralarda elde edebilir.
BROKEN SWORD: SHADOW OF THE TEMPLARS
Oyun bulmacalarıyla, oynanışıyla ve özellikle konusuyla çok iyi bir macera olduğunu herkese kanıtlamış durumda. Oyun doğal olarak PC ve PlayStation versiyonlarına göre daha düşük teknik özelliklere sahip. Mini olmasına rağmen Broken Sword, 32-Bit'lik GBA'e yakışır bir macera oyunu.
DAY OF THE TENTACLE
Zamanında SCUMM Engine ile geliştirilmiş Day of the Tentacle, oyunun havası bozulmadan modernleştiriliyor. Piksel grafikler yerini filtrelenmiş, daha yumuşak bir görünüme bırakmış. Bilgisayarlara, PS4 ve PS Vita'ya çıkmış. Yeni nesil oyunculara yapılmış en sıradışı ve komik oyunlardan birini oynama şansı veren, Grim Fandango Remastered'ta iyi iş çıkartan Tim Schafer ve stüdyosu Double Fine'a ne kadar teşekkür etsek azdır.
THE WALKING DEAD - PART 1: A NEW DAY
The Walking Dead serisi özellikle bir macera oyunu için fazlasıyla yeterli grafiklere sahip. Çizgi film tadında ilerleyen oyunun, her bölüm başlangıcında önceki bölümde aldığımız kritik kararları hatırlatması ve her bölüm sonunda gelecek bölümün kısa bir fragmanını göstermesi çok hoş detaylar.
Arkadaşlık, merhamet, çaresizlik, gizem ve korku gibi çok çeşitli duyguları aynı anda yaşatabilen, çok yönlü yapısı gereği en az birkaç kez farklı seçeneklerle oynanmayı hak eden, finali hafızalara kazınan bu baş yapıtı herkesin oynaması gerektiğini düşünüyoruz.
NIGHT IN THE WOODS
Oyunda kontrol ettiğimiz ana karakterin bir kedi olduğunu ve yıllar sonra döndüğü mahallesinde gerçekleşen değişimlere alışma sürecine tanık olacağımızı belirtelim. Platform oyunu gibi oynanabilir ancak puan toplama, boss savaşları veya dünyaları ele geçirmek gibi özellikler yok. Bunun yerine arkadaşlarla konuşmak, gidilecek yolu seçmek, şarkı söylemek gibi şeyler var.
TECHNOBABYLON
Oyun bize “yaratıcılarıyla buluşmak üzere” olan üç farklı oynanabilir karakter sunuyor: henüz dünyaya gelmemiş çocuklarının hayatıyla tehdit edilen CEL Ajanı Charlie Regis, “Trance” adlı sanal bir uyuşturucunun bağımlısı olan ve açık alan fobisine sahip Latha Sesame, sadakat ile kanunlar arasında seçim yapmak zorunda kalan bir başka güvenlik ajanı Max Lao.
LIFE IS STRANGE
Oyuna genel hatları ile baktığımızda, karşımızda "Third Person" bakış açısı ile oynanan bir macera oyunu görüyoruz. Macera oyunlarından alışık olduğumuz izometrik veya sinematik kameranın kullanılmamış olması oyuna daha iyi adapte olmamız açısından başarılı bir seçim olmuş.
Life is Strange'de üniversiteye yeni başlayan ve kendi halinde amatör fotoğrafçılık ile uğraşan genç bir kızı, Max'i kontrol ediyoruz. Max klasik amerikan filmlerinde gördüğümüz kızlardan biraz farklı, içine kapanık, insanlar ile ilişkilerinde sorunlar olan, asosyal biri olarak karşımıza çıkıyor.
Son sözlere geçmeden önce şunu belirtmek gerekiyor ki Life is Strange'in ilk bölümü maksimum 2.5 saat içerisinde bitiyor. Toplamda 5 bölümden oluşacak oyunun ilk bölümü senaryo olarak size sadece dizilerdeki pilot bölümler gibi bir izlenim bırakıyor.
SAMOROST 3
Serinin önceki oyunlarında olduğu gibi olup, geleneği bozmayacak şekilde devam ederek konuşamayan bir uzay cücesini canlandırıyoruz. Samorost 3, point and click türüne bulmaca oyunu olarak karşımıza çıkıyor.
Bulmaca mekaniği de bulunduğunu belirtmeden geçmek olmaz tabii ki ve bunu gerçekten başarılı bir şekilde işlemiş olduğunu da eklemek gerekli.
CHUCHEL
Çizgi film stili çizim tarzının göze hiç batmadığının altını çizmek istiyorum. Ayrıca karakter seslendirmeleri ve nesnelerden çıkan her ses birbirinden farklı. Sahip olduğu grafik tarzı ve müziklerin ince işçilik ile işlenmiş olması, Chuchel’i parasının karşılığı bir oyun yapmaya fazlasıyla yetiyor.
THIMBLEWEED PARK
Grafiksel anlamda Maniac Mansion ve ilk Monkey Island oyunlarının tarzını koruyan oyun, bir zamanlar yastık fabrikası, çok tutulan bir otel ve sanayi bölgesinin de yardımıyla hızlı bir şekilde büyüdükten sonra eski günlerini mumla arayan, aynı isimli bir kasabada geçiyor. İki özel ajanımız yapılan çağrı üzerine olay yerine ulaşıyorlar ve nehir kenarına atılmış bir ceset bulup araştırmaya başlıyorlar.
Karakterler eğlenceli, dinamik ve bulmacalar ise çözüm için birden fazla karaktere ihtiyaç duyuyor. Ayrıca bulmacaların birden fazla çözümü de var.