Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

En İyi PC Macera Oyunları

En İyi PC Macera Oyunları
0
195

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
68

En uygun macera oyunları hangileridir? 70’lerin metin tabanlı macera oyunlarından 90’ların point-and-click oyunlarına kadar macera oyunları çeşitli biçimlere bürünmüştür. Bugüne kadar pek çok macera tipi oyunlar başarılı oldular. Bu mühlet içinde yapımcılar bugün bile hala ismini sıklıkla duyduğumuz ünlü macera oyunlarını geliştirdiler. Bu oyunlar o denli çokça ki, listeyi biraz daraltmak ve en güzellerini düşündüklerimizi seçmek gerekiyordu.

Hikaye ve karakter odaklı geliştirilen macera oyunları, umumide karakterler savaşmak noktasına konuşarak yahut düşünerek ilerler. Tipinin en yeterlisi olduğunu düşündüklerimizi listemize eklemek için düzgün bir araştırma yaptık. Hazırsanız listemize bir göz atalım:

GRIM FANDANGO

5546-1-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
Grim Fandango aslına bakarsanız çıktığı birinci hengam için bile çok yenilikçi oyundu. Klasik macera oyunlarında kullanılan sistem, bilhassa ara yüz için makbul olarak, terk edilmişti. Bugün severek oynadığınız The Walking Dead, Wolf Among Us üzere imalatların denetim sistemi birinci olarak Grim Fandango’da denenmişti.  Zati oyunun konsola aktarımında, böylesine pürüzsüz bir denetim sağlamasının asıl nedeni de bu sistem olarak göze çarpıyor.

Hikayemiz El Marrow isminde kurgusal bir kentte başlıyor ve burayı en olağan tabirle -gerçi pek gerçek değil ama- vefat öncesi mevt diyarı üzere bir tanımla açıklayabiliriz. Ölen ruhların birinci durağı El Marrow’dur ve ebedi, huzur dolu ölümsüz hayattan evvel, onları bekleyen birinci zorluktur.

Geçmişten günümüze gelen en hoş imalatlardan birisi olarak oynanmayı hak ediyor. Şayet daha evvel hiç oynamadıysanız, fiyatı o denli çok pahalı değil, alın oynayın.

MONKEY ISLAND 2: LECHUCK’S REVENGE
5546-2-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
Monkey Island I efsane bir oyundu lakin sonraları çok eleştirilen bir tarafı ortaya çıktı. O da oyunun kısa olması ve bulmacaların daima doğrusal bir sırada oyuncunun önüne çıkmasıydı. Monkey Island I yalnızca iki adadan oluşuyordu ve oyuncu iki ada arasında gidip gelemiyordu. Macera, Melee adasında başlayıp, Monkey adasında devam edip tekrar Melee adasında bitiyordu. İki adadaki bulmacalar birbirlerini etkilemiyordu.

Monkey Island II'de ise durum çok farklı. Oyunun sonlanacağı Dinky adasına gidene dek oyun üç adada birden devam ediyor. Her bulmacanın farklı kesimleri farklı adalarda ve birtakım bulmacalar hakikaten çok uzun. Bilhassa 2. kısımdaki harita bulmacaları zincirleme olarak birbirine o denli bir bağlı ki birçok hengam kendinizi nitekim Guybrush'ın mekanına koyup, oturup dakikalarca düşünmeniz gerekiyor. Tıpkı hengamda Monkey Island II'de birçok bulmacayı farklı sırada çözmek de mümkün. Örneğin tekrar 2. kısımdaki harita bulmacalarında Guybrush haritaları farklı sıralarda elde edebilir.

BROKEN SWORD: SHADOW OF THE TEMPLARS
5546-3-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
Tahminen biraz klasik olacak fakat gelmiş geçmiş en güzel macera oyunları dediğimizde yahut bir Broken Sword serisi birinci 5 içine rahatlıkla girebilecek bir oyundur. 1996 yılında Revolution Software tarafından piyasaya sürüldüğü hengam gerek periyoduna nazaran harika olan grafikleriyle gerek sıradışı mevzusuyla gerekse mekanlarıyla 90'lı yıllara damgasını vurmuş bir oyundu. Tıpkı yıl PlayStation'da da uzunluk gösteren oyunu artık ise minik canavar Gameboy Advance'da görüyoruz.

Oyun bulmacalarıyla, oynanışıyla ve bilhassa bahsiyle çok uygun bir macera olduğunu herkese kanıtlamış durumda. Oyun doğal olarak PC ve PlayStation versiyonlarına nazaran daha düşük teknik özelliklere sahip. Mini olmasına karşın Broken Sword, 32-Bit'lik GBA'e yakışır bir macera oyunu.

DAY OF THE TENTACLE
5546-4-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
LucasArts'ın 1987 prodüksiyonu Maniac Mansion'ın devamı niteliğinde 1993'te çıkarttığı (Tim Schafer ve Dave Grossman'ın eklerini da unutmayalım) Day of the Tentacle, yenilenerek geri dönüyor. Point-click tipi bu sefalı macera oyununda Bernard ve arkadaşları Hoagie ve Laverne ile yerküreyi ele geçirmeye çalışan şeytani mor dokunacı durdurmaya çalışıyorduk.

Devranında SCUMM Engine ile geliştirilmiş Day of the Tentacle, oyunun havası bozulmadan çağdaşlaştırılıyor. Piksel grafikler tarafını filtrelenmiş, daha yumuşak bir görünüme bırakmış. Bilgisayarlara, PS4 ve PS Vita'ya çıkmış. Yeni nesil oyunculara yapılmış en sıradışı ve komik oyunlardan birini oynama talihi veren, Grim Fandango Remastered'ta güzel iş çıkartan Tim Schafer ve stüdyosu Double Fine'a ne kadar teşekkür etsek azdır.

THE WALKING DEAD - PART 1: A NEW DAY
5546-5-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
Öncelikle aklımızdan çıkarmamamız gereken şey, oynanışa nazaran şekillenen bir hikayenin olduğu. Oynanışın ise en az %60'lık bir kısmını diyaloglar oluşturmakta. Diyaloglar sonucu karakterimize kazandırdığımız kişilik beş kısım boyunca tesirini sürdürüyor.

The Walking Dead serisi bilhassa bir macera oyunu için ziyadesiyle yerinde grafiklere sahip. Çizgi sinema tadında ilerleyen oyunun, her kısım başlangıcında evvelki kısımda aldığımız kritik kararları hatırlatması ve her kısım ahir gelecek kısmın kısa bir fragmanını göstermesi çok beğenilen detaylar.

Arkadaşlık, merhamet, çaresizlik, gizem ve dehşet üzere çok çeşitli hisleri tıpkı anda yaşatabilen, çok cepheli yapısı gereği en az birkaç defa farklı seçeneklerle oynanmayı hak eden, finali hafızalara kazınan bu baş yapıtı herkesin oynaması gerektiğini düşünüyoruz.

NIGHT IN THE WOODS
5546-6-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
Alec Holowka, Scott Benson ve Bethany Hockenberry tarafından geliştirilen bağımsız macera oyunu Night in the Woods hikaye odaklı bir imalat. Yapımcı ekip oyunu şu laflarla tanımlıyor: Night in the Woods, hayatın bazen sıkıcı olabileceğini lakin yaşamanın sıkıcı olmaktan diğer her şey olduğunu bahis alıyor.

Oyunda denetim ettiğimiz ana karakterin bir kedi olduğunu ve yıllar sonra döndüğü mahallesinde gerçekleşen değişimlere alışma sürecine tanık olacağımızı belirtelim. Platform oyunu üzere oynanabilir lakin puan yekuna, boss savaşları yahut dünyaları ele geçirmek üzere özellikler yok. Bunun yanına arkadaşlarla konuşmak, gidilecek yolu seçmek, müzik söylemek üzere şeyler var.

TECHNOBABYLON
5546-7-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
Technobabylon distopik bir gelecekte, 2087 yılında geçiyor ve Central isimli bir yapay zekâ tarafından denetim edilen bir kentte yaşanan vakaları bahis alıyor. Kentte bilgisayarın buyruğuyla hareket eden CEL isimli bir polis gücü de bulunuyor. 

Oyun bize “yaratıcılarıyla buluşmak üzere” olan üç farklı oynanabilir karakter sunuyor: şimdi yerküreye gelmemiş evlatlarının hayatıyla tehdit edilen CEL Ajanı Charlie Regis, “Trance” isimli sanal bir uyuşturucunun bağımlısı olan ve açık alan fobisine sahip Latha Sesame, sadakat ile kanunlar arasında seçim yapmak zorunda kalan bir farklı güvenlik ajanı Max Lao.

LIFE IS STRANGE
5546-8-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
Life is Strange, macera oyunlarına hasret duyduğumuz son yıllarda, Telltale'in başlattığı akımın peşinden giden bir oyun, bir sanat ürünü. Üstelik ardında Remember Me'den tanıdığımız Dontnod üzere yenilikçi bir yapımcı var.

Oyuna umumi hatları ile baktığımızda, önümüzde "Third Person" bakış açısı ile oynanan bir macera oyunu görüyoruz. Macera oyunlarından alışık olduğumuz izometrik yahut sinematik kameranın kullanılmamış olması oyuna daha yeterli adapte olmamız açısından başarılı bir seçim olmuş.

Life is Strange'de üniversiteye yeni başlayan ve kendi halinde amatör fotoğrafçılık ile uğraşan genç bir kızı, Max'i denetim ediyoruz. Max klasik amerikan sinemalarında gördüğümüz kızlardan biraz farklı, içine kapanık, beşerler ile bağlarında meseleler olan, asosyal biri olarak önümüze çıkıyor.

Son laflara geçmeden evvel şunu belirtmek gerekiyor ki Life is Strange'in birinci kısmı maksimum 2.5 saat içerisinde bitiyor. Yekunda 5 kısımdan oluşacak oyunun birinci kısmı senaryo olarak size yalnızca serilerdeki pilot kısımlar üzere bir izlenim bırakıyor.

SAMOROST 3
5546-9-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
Oyunda, serinin evvelki oyunlarında olduğu üzere olup, geleneği bozmayacak formda devam ederek konuşamayan bir uzay cücesini canlandırıyoruz.

Serinin evvelki oyunlarında olduğu üzere olup, geleneği bozmayacak formda devam ederek konuşamayan bir uzay cücesini canlandırıyoruz. Samorost 3, point and click tipine bulmaca oyunu olarak önümüze çıkıyor.

Bulmaca mekaniği de bulunduğunu belirtmeden geçmek olmaz olağan ki ve bunu hakikaten başarılı bir biçimde işlemiş olduğunu da eklemek gerekli.

CHUCHEL
5546-10-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
İleri seviye teknolojik ve mekaniksel oyunlar başınızı döndürüyor ve bağımsız yapımcılardan çıkan altın bedelindeki oyunlara merak ediyorsanız, sizlerin önünüzde keşfedilmeyi bekleyen bir oyun ile bulunuyoruz. Siyah ve tüylü bir yaratığımız ile başladığımız oyunda, çok kolay bir gayemiz var. Farklı farklı kısımlardan oluşan Chuchel’da emelimiz sıradan bir kirazın peşine düşmekten gayrı bir şey değil.

Çizgi sinema stili çizim biçiminin göze hiç batmadığının altını çizmek istiyorum. Başkaca karakter seslendirmeleri ve nesnelerden çıkan her ses birbirinden farklı. Sahip olduğu grafik biçimi ve müziklerin ince personellik ile işlenmiş olması, Chuchel’i parasının karşılığı bir oyun yapmaya ziyadesiyle yetiyor.

THIMBLEWEED PARK
5546-11-3e29782e4953f41c340ebabfab2285f4.jpg
Maniac Mansion üzere bir efsanevi bir macera oyununa imza atmış Ron Gilbert ve Gary Winnick yine iş başında.

Grafiksel mealde Maniac Mansion ve birinci Monkey Island oyunlarının usulünü koruyan oyun, bir devranlar yastık fabrikası, çok tutulan bir otel ve sanayi nahiyesinin de yardımıyla süratli bir formda büyüdükten sonra eski günlerini mumla arayan, birebir isimli bir kasabada geçiyor. İki kişisel ajanımız yapılan davet üzerine hadise tarafına ulaşıyorlar ve nehir kenarına atılmış bir ceset bulup araştırmaya başlıyorlar.

Karakterler sefalı, dinamik ve bulmacalar ise tahlil için birden çokça karaktere muhtaçlık duyuyor. Başkaca bulmacaların birden çokça tahlili de var.
 

Similar threads

En iyi macera oyunları hangileridir? 70’lerin metin tabanlı macera oyunlarından 90’ların point-and-click oyunlarına kadar macera oyunları çeşitli şekillere bürünmüştür. Bugüne kadar pek çok macera türü oyunlar başarılı oldular. Bu süre içinde yapımcılar bugün bile hala adını sıklıkla duyduğumuz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
109
En İyi Macera Oyunları nedir En İyi Macera Oyunları pc Yılın en iyi pc macere oyunları The Secret of Monkey Island: Special Edition A Vampyre Story(Autumn Moon Entertainment) En İyi Macera online Oyunları The Mummy Online Kehanet Online Son Korsan Florensia NosTale
Cevaplar
0
Görüntüleme
131
Microsoft, Xbox Game Pass ile müşterilerini sevindirmeye devam ediyor. Belirli aralıklar ile platforma yeni oyunlar geliyor. Önümüzdeki günlerde Xbox Game Pass’e eklenecek oyunlar duyuruldu. Xbox Game Pass’e gelecek oyunlar Xbox Game Pass ile birlikte oyuncular uygun fiyatlara abonelik...
Cevaplar
0
Görüntüleme
69
Kickstarter'ı belki de büyük başarıyla kullanan ilk oyunlardan biri olan Double Fine Adventure'un ismi ve cismi açığa çıktı: Broken Age Monkey Island, Maniac Mansion, Grim Fandango ve Brütal Legend gibi oyunların yaratıcıs Tim Schafer bundan bir sene kadar önce Kickstarter'dan eski tip bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
129
En İyi Adventure Oyunlar listesi Adventure oyunlar gezaraştırcevaplacoz mantığı ile oynanırBu tarz oyunlar genelde soru,bulmaca cozmeyi sevenlerin tercih ettiği oyunlardırEn iyi adventure oyunlar ilk 10 sıralaması ise şoyledir 10 Portal 2 09 Tex Murphy: The Pandora Directive 08Monkey...
Cevaplar
0
Görüntüleme
155
858,497Konular
982,554Mesajlar
30,292Kullanıcılar
Bell noSon üye
Üst Alt