En uygun macera oyunları hangileridir? 70’lerin metin tabanlı macera oyunlarından 90’ların point-and-click oyunlarına kadar macera oyunları çeşitli biçimlere bürünmüştür. Bugüne kadar pek çok macera tipi oyunlar başarılı oldular. Bu mühlet içinde yapımcılar bugün bile hala ismini sıklıkla duyduğumuz ünlü macera oyunlarını geliştirdiler. Bu oyunlar o denli çokça ki, listeyi biraz daraltmak ve en güzellerini düşündüklerimizi seçmek gerekiyordu.
Hikaye ve karakter odaklı geliştirilen macera oyunları, umumide karakterler savaşmak noktasına konuşarak yahut düşünerek ilerler. Tipinin en yeterlisi olduğunu düşündüklerimizi listemize eklemek için düzgün bir araştırma yaptık. Hazırsanız listemize bir göz atalım:
GRIM FANDANGO

Hikayemiz El Marrow isminde kurgusal bir kentte başlıyor ve burayı en olağan tabirle -gerçi pek gerçek değil ama- vefat öncesi mevt diyarı üzere bir tanımla açıklayabiliriz. Ölen ruhların birinci durağı El Marrow’dur ve ebedi, huzur dolu ölümsüz hayattan evvel, onları bekleyen birinci zorluktur.
Geçmişten günümüze gelen en hoş imalatlardan birisi olarak oynanmayı hak ediyor. Şayet daha evvel hiç oynamadıysanız, fiyatı o denli çok pahalı değil, alın oynayın.
MONKEY ISLAND 2: LECHUCK’S REVENGE

Monkey Island II'de ise durum çok farklı. Oyunun sonlanacağı Dinky adasına gidene dek oyun üç adada birden devam ediyor. Her bulmacanın farklı kesimleri farklı adalarda ve birtakım bulmacalar hakikaten çok uzun. Bilhassa 2. kısımdaki harita bulmacaları zincirleme olarak birbirine o denli bir bağlı ki birçok hengam kendinizi nitekim Guybrush'ın mekanına koyup, oturup dakikalarca düşünmeniz gerekiyor. Tıpkı hengamda Monkey Island II'de birçok bulmacayı farklı sırada çözmek de mümkün. Örneğin tekrar 2. kısımdaki harita bulmacalarında Guybrush haritaları farklı sıralarda elde edebilir.
BROKEN SWORD: SHADOW OF THE TEMPLARS

Oyun bulmacalarıyla, oynanışıyla ve bilhassa bahsiyle çok uygun bir macera olduğunu herkese kanıtlamış durumda. Oyun doğal olarak PC ve PlayStation versiyonlarına nazaran daha düşük teknik özelliklere sahip. Mini olmasına karşın Broken Sword, 32-Bit'lik GBA'e yakışır bir macera oyunu.
DAY OF THE TENTACLE

Devranında SCUMM Engine ile geliştirilmiş Day of the Tentacle, oyunun havası bozulmadan çağdaşlaştırılıyor. Piksel grafikler tarafını filtrelenmiş, daha yumuşak bir görünüme bırakmış. Bilgisayarlara, PS4 ve PS Vita'ya çıkmış. Yeni nesil oyunculara yapılmış en sıradışı ve komik oyunlardan birini oynama talihi veren, Grim Fandango Remastered'ta güzel iş çıkartan Tim Schafer ve stüdyosu Double Fine'a ne kadar teşekkür etsek azdır.
THE WALKING DEAD - PART 1: A NEW DAY

The Walking Dead serisi bilhassa bir macera oyunu için ziyadesiyle yerinde grafiklere sahip. Çizgi sinema tadında ilerleyen oyunun, her kısım başlangıcında evvelki kısımda aldığımız kritik kararları hatırlatması ve her kısım ahir gelecek kısmın kısa bir fragmanını göstermesi çok beğenilen detaylar.
Arkadaşlık, merhamet, çaresizlik, gizem ve dehşet üzere çok çeşitli hisleri tıpkı anda yaşatabilen, çok cepheli yapısı gereği en az birkaç defa farklı seçeneklerle oynanmayı hak eden, finali hafızalara kazınan bu baş yapıtı herkesin oynaması gerektiğini düşünüyoruz.
NIGHT IN THE WOODS

Oyunda denetim ettiğimiz ana karakterin bir kedi olduğunu ve yıllar sonra döndüğü mahallesinde gerçekleşen değişimlere alışma sürecine tanık olacağımızı belirtelim. Platform oyunu üzere oynanabilir lakin puan yekuna, boss savaşları yahut dünyaları ele geçirmek üzere özellikler yok. Bunun yanına arkadaşlarla konuşmak, gidilecek yolu seçmek, müzik söylemek üzere şeyler var.
TECHNOBABYLON

Oyun bize “yaratıcılarıyla buluşmak üzere” olan üç farklı oynanabilir karakter sunuyor: şimdi yerküreye gelmemiş evlatlarının hayatıyla tehdit edilen CEL Ajanı Charlie Regis, “Trance” isimli sanal bir uyuşturucunun bağımlısı olan ve açık alan fobisine sahip Latha Sesame, sadakat ile kanunlar arasında seçim yapmak zorunda kalan bir farklı güvenlik ajanı Max Lao.
LIFE IS STRANGE

Oyuna umumi hatları ile baktığımızda, önümüzde "Third Person" bakış açısı ile oynanan bir macera oyunu görüyoruz. Macera oyunlarından alışık olduğumuz izometrik yahut sinematik kameranın kullanılmamış olması oyuna daha yeterli adapte olmamız açısından başarılı bir seçim olmuş.
Life is Strange'de üniversiteye yeni başlayan ve kendi halinde amatör fotoğrafçılık ile uğraşan genç bir kızı, Max'i denetim ediyoruz. Max klasik amerikan sinemalarında gördüğümüz kızlardan biraz farklı, içine kapanık, beşerler ile bağlarında meseleler olan, asosyal biri olarak önümüze çıkıyor.
Son laflara geçmeden evvel şunu belirtmek gerekiyor ki Life is Strange'in birinci kısmı maksimum 2.5 saat içerisinde bitiyor. Yekunda 5 kısımdan oluşacak oyunun birinci kısmı senaryo olarak size yalnızca serilerdeki pilot kısımlar üzere bir izlenim bırakıyor.
SAMOROST 3

Serinin evvelki oyunlarında olduğu üzere olup, geleneği bozmayacak formda devam ederek konuşamayan bir uzay cücesini canlandırıyoruz. Samorost 3, point and click tipine bulmaca oyunu olarak önümüze çıkıyor.
Bulmaca mekaniği de bulunduğunu belirtmeden geçmek olmaz olağan ki ve bunu hakikaten başarılı bir biçimde işlemiş olduğunu da eklemek gerekli.
CHUCHEL

Çizgi sinema stili çizim biçiminin göze hiç batmadığının altını çizmek istiyorum. Başkaca karakter seslendirmeleri ve nesnelerden çıkan her ses birbirinden farklı. Sahip olduğu grafik biçimi ve müziklerin ince personellik ile işlenmiş olması, Chuchel’i parasının karşılığı bir oyun yapmaya ziyadesiyle yetiyor.
THIMBLEWEED PARK

Grafiksel mealde Maniac Mansion ve birinci Monkey Island oyunlarının usulünü koruyan oyun, bir devranlar yastık fabrikası, çok tutulan bir otel ve sanayi nahiyesinin de yardımıyla süratli bir formda büyüdükten sonra eski günlerini mumla arayan, birebir isimli bir kasabada geçiyor. İki kişisel ajanımız yapılan davet üzerine hadise tarafına ulaşıyorlar ve nehir kenarına atılmış bir ceset bulup araştırmaya başlıyorlar.
Karakterler sefalı, dinamik ve bulmacalar ise tahlil için birden çokça karaktere muhtaçlık duyuyor. Başkaca bulmacaların birden çokça tahlili de var.