Enjektörler bilindiği gibi pistonlar içerisinde yakıtın hava ile temas edilerek yakılmasına yardımcı olan bir sistemdir Belirli aralıkla yakıtı bu bölgeye püskürterek bu görevi düzenli olarak yapılmasına yardımcı olur Yakıtın çok yüksek veya düşük miktarda püskürtülmemesi için bu çok önemli bir görev görmektedir Tabi bu sistemde bazı nedenlerden dolayı bozulabilmektedir Genelde enjektör bozulması yakıtın hiç gitmediği durumlarda yaşanılacağı düşünülür Ancak sorun sadece bundan ibaret değildir Halk arasında işeme olarak da bilinen durum enjektör tarafından yakıtın istenilen miktarın üzerinde püskürtülmesine neden olma durumudur Bu sorun halk arasında enjektör işemesi olarak bilinmektedir Çok fazla bir zararı olmasa da tamir edilerek sorunun çözülmesi gerekmektedir
Enjektörde yaşanan bu sorunun çözümü için ilk olarak püskürtülen miktarın öğrenilmesi gerekmektedir Eğer işeme miktarı tahmin edilenin üzerine çıkarsa tamir gerçekleştirilemez Bu durumda yapılması gereken parçanın tamamıyla değiştirilmesi olacaktır Buna karar verilmesi için öncelikle sorun hakkında genel bilgi sahibi olmak gerekiyor Bunun için gerekli incelemeler ustalar tarafından yapılmalıdır Dediğimiz gibi sorun tamirin üzerinde bir noktaya gelmişte tek çözüm enjektörün yenilenmesi olacaktır
Enjektörde işeme yaşarsa olabilecek çok sayıda sorun vardır Bunlardan bazıları şu şekildedir Aracın düzensiz olarak çalışması, patırtılı bir çalışma görülmesi, yakıt tüketiminin belirtilenin üzerinde olması ve çekişte yaşanabilecek düşüşler bu sorunlardan bazılarıdır Daha ileri seviyede gömleklerde ciddi zararların oluşması, pistonlarda erime gibi sorunlarda yaşanabilir Bunlar motor için önemli parçalar olduğu için dikkatli hareket etmek ve durum fark edildiğinde tamir veya değişim işlemi mutlaka yapılmalıdır
Bunu anlamak için bazı belirtilere dikkat gerekiyor Belirtiler arasında rölanti halinde sorunların gözlemlenmesi, gaza basıldığında aracın geç tepki vermesi, çekişte yaşanan düşüş, yakıt tüketimini miktarının artması, sarsıntılı motor çalışması, egzozdan beklenenden fazla duman çıkması, motorun sesinde yaşanan önemli değişim ve aracı çalıştırırken bunun çok olması belirtilerden bazılarıdır Tabi bunların yaşanmasına neden olacak farkı sorunlarda olabilir Yapmanız gereken yetkili servise giderek sorunun ne olduğunu bulmalarını ve tamirinin gerçekleşmesini sağlamak olacaktır
Enjektörde yaşanan bu sorunun çözümü için ilk olarak püskürtülen miktarın öğrenilmesi gerekmektedir Eğer işeme miktarı tahmin edilenin üzerine çıkarsa tamir gerçekleştirilemez Bu durumda yapılması gereken parçanın tamamıyla değiştirilmesi olacaktır Buna karar verilmesi için öncelikle sorun hakkında genel bilgi sahibi olmak gerekiyor Bunun için gerekli incelemeler ustalar tarafından yapılmalıdır Dediğimiz gibi sorun tamirin üzerinde bir noktaya gelmişte tek çözüm enjektörün yenilenmesi olacaktır
Enjektörde işeme yaşarsa olabilecek çok sayıda sorun vardır Bunlardan bazıları şu şekildedir Aracın düzensiz olarak çalışması, patırtılı bir çalışma görülmesi, yakıt tüketiminin belirtilenin üzerinde olması ve çekişte yaşanabilecek düşüşler bu sorunlardan bazılarıdır Daha ileri seviyede gömleklerde ciddi zararların oluşması, pistonlarda erime gibi sorunlarda yaşanabilir Bunlar motor için önemli parçalar olduğu için dikkatli hareket etmek ve durum fark edildiğinde tamir veya değişim işlemi mutlaka yapılmalıdır
Bunu anlamak için bazı belirtilere dikkat gerekiyor Belirtiler arasında rölanti halinde sorunların gözlemlenmesi, gaza basıldığında aracın geç tepki vermesi, çekişte yaşanan düşüş, yakıt tüketimini miktarının artması, sarsıntılı motor çalışması, egzozdan beklenenden fazla duman çıkması, motorun sesinde yaşanan önemli değişim ve aracı çalıştırırken bunun çok olması belirtilerden bazılarıdır Tabi bunların yaşanmasına neden olacak farkı sorunlarda olabilir Yapmanız gereken yetkili servise giderek sorunun ne olduğunu bulmalarını ve tamirinin gerçekleşmesini sağlamak olacaktır