Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Epic Games'in Özel Oyun Stratejisinin Sebebi Belli Oldu

Epic Games'in Özel Oyun Stratejisinin Sebebi Belli Oldu
0
153

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
68
tim-sweeney-epic-games-in-ozel-oyun-stratejisinin-sebebini-acikladi-1561575545.jpeg

Epic Games, bir vadedir geliştiricilerle oyunlarını kendilerine şahsi yapmaları için mutabakatlar yapıyor. Bu strateji, kimi oyuncuların reaksiyonunu çekse de Epic Games ayrıyeten sunduğu fiyatsız oyunlarla da oyuncuların gönlünü kazanmaya çalışıyor. Epic Games’in kurucusu Tim Sweeney de kullandıkları bu usule dair birtakım açıklamalar yaptı.

7f4fb98cdaf82dc968320db7931c74b7c18ed6c3.png

Oyuncuların mağazaya olan son yansısı Shenmue III ile birlikte geldi. Geliştirici Ys Net, oyunun bilgisayar oyuncuları için Epic Games Store’a şahsi olarak çıkacağını söylediğinde Kickstarter’dan oyuna destek verenler, epey sert reaksiyon gösterdiler ve bağış yaptıklarında münhasıran Steam anahtarı istediklerini lisana getirdiler.

Nisan ayında Sweeney eğer Steam gelir modelini değiştirirse kendilerine hususî oyunlar çıkarma siyasetini bırakacaklarını söylemişti. Steam, geliştiricilerden %30 hak alırken Epic Games ise %12’lik bir hak alıyor. Sweeney, bu siyasetlerinin gerisindeki düşüncenin uzun vadede geliştiricilerden yapılan kesintilerde geliştirmeye gidilmesinin bir modülü olduğunu tabir etti.

Sweeney’e göre geliştiricilerden yapılan kesintileri daha uygun bir hâle getirmek, sanayi standartları nispetinde rastgele bir değişim yaratmayacak lakin Epic Games, oyunları kendisine hususî formda çıkartarak Steam’in geliştiricilerden yaptığı kesintileri azaltabileceğine inanıyor.

49d789f88a0ea45c2540e77a5c5603ff43cce784.jpeg

Sweeney, hususî oyun siyasetlerini açıkladığı metinde “Bağımsız mağazalar tarafından yıllardır gerçekleştirilen kusursuz işlerden sonra (EA, Activision, Ubisoft üzere büyük yayıncılar dışında) hiçbiri Steam’in %5’ine ulaşamadı. Neredeyse hepsi, Epic’ten daha ziyade özelliğe sahipti ve farklı dış basınçlar sebebiyle indirimler sınırlıydı” dedi.

Sweeney, ayrıyeten bu taktiğin agresif görünebileceğini lakin maksatlarını sorunlarla orantılı olduğunu da söyledi. Epic’in uzun vadeli maksadı ise Steam üzere platformların geliştiricilerden yaptığı kesintileri azaltmak ve bunun sanayi umumisine yaymak.

Bu formül, oyuncuların direncini kırmak için ya da Stema’i Epic’e tercih edenlerin fikirlerini değiştirmek için en tutarlı strateji olmayabilir fakat Sweeney’e ve şirketine göre endüstriyi daha güzel bir hâle getirmek için nispeten uygulanabilir bir seçenek.




 
858,497Konular
982,553Mesajlar
30,289Kullanıcılar
rogeneSon üye
Üst Alt