Cumhurbaşkanı kararı ile köprünün imal işi Ulaştırma Bakanlığı'na devredildi. Adana Büyükşehir Belediyesi Lideri Zeydan Karalar projenin maliyetinin belediye için çok yüksek olduğunu belirtirken Ulaştırma Bakanlığı, Devlet Bahçeli Köprüsü için 700 milyon TL kaynak ayırdı. Köprü için 2017 yılında belediyenin borçlanma talebine AKP'li Meclis üyeleri ret oyu vermişti.
Adana’da yeni stadyum, adliye sarayları ve üniversite yerleşkelerinin trafik yükünü rahatlatması beklenen Devlet Bahçeli Köprüsü’nün temeli 2016 yılında atıldı.
O tarihten bu yana köprünün anca üçte biri tamamlanabildi. Adana Büyükşehir Belediyesi Lideri Zeydan Karalar geçen günlerde yaptığı açıklamada belediyenin bu projeyi tamamlayacak maddi imkanı olmadığını lisana getiriyordu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzaladığı karar ile köprünün yapımı Ulaştırma, Haberleşme ve Altyapı Bakanlığı’na bağlandı. Bakanlık bu proje için 700 milyon TL harcayacak.
Adana Büyükşehir Belediyesi’nce Seyhan Irmağı üzerine yapılması için 2016 yılında temeli atılan fakat inşaatına başlanamayan Devlet Bahçeli Köprüsü için CHP ve MHP’li meclis üyelerinin oyları ile 240 milyon lira borçlanma kararı çıkmıştı.
Gidiş-dönüş üçer şerit, ortasında da raylı sistem planlanan köprü, bin 800 metre uzunluğa sahip olacak. 39 metre genişliğinde, üzerinde toplam 6 şeritli karayolu ve çift sınırlı demiryolu olacak formda projelendirilen Devlet Bahçeli Köprüsü'nde 24 ayak bulunacak. Köprüde toplam 585 adet çelik kiriş kullanılarak, ırmak üzerinden geçen 900 metrelik kısım oluşturulacak.
BUGÜNE KADAR 120 MİLYON TL HARCANDI
Adana Büyükşehir Belediye Lideri Zeydan Karalar, Habertürk’e bir mühlet evvel yaptığı açıklamada, evvelki belediye devrinde 215 milyona yapılması planlanan köprüye 120 milyon TL harcandığını, projenin daha sonra iptal edildiğini söyledi.
İnşaatı yapan firmadan projeyi yenilemesini istediklerinde 600 milyon TL’lik bir fiyatla karşılaştıklarını belirten Karalar, “Biz vazifeye seçildikten sonra Sayın Bahçeli’nin ismini taşıyan bu köprünün tamamlanması için projeye 40 milyon TL aktardık fakat projeyi yapan firma bize tam 600 milyon TL’lik bir maliyet çıkardı” diye konuştu. Daha tamamlanmadan proje için 820 milyon TL’lik bir maliyet tablosu ortaya çıktı.