İstanbul ile İzmir ortasında 8,5 saati bulan seyahat müddetini 3,5 saate düşüren otoyolun 192 kilometrelik kısmı açıldı.
Badırga mevkisinde düzenlenen merasime Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da katıldı.
Projenin en büyük ayağını oluşturan Osmangazi Köprüsü'nün 2016'da hizmete alınmasıyla İstanbul ile İzmir ortasındaki aralık 78 kilometre kısaldı.
Geçen yıllarda 201 kilometresi ana gövde, 33 kilometresi de ilişki yolu olmak üzere hizmete açılan yolun, 183 kilometresi ana gövde, 9 kilometresi de temas yolu olmak üzere toplam 192 kilometrelik kısmı de hizmete girdi.
Mevcut 515 kilometreyi 426 kilometreye düşüren yol, kullanıcılara ekonomik katkı sağlayacak. İstanbul-İzmir Otoyolu ile 3,5 saatte İstanbul'dan İzmir'e ulaşma imkanı olacak.
Projenin en büyük ayağını oluşturan Osmangazi Köprüsü'nün 2016'da hizmete alınmasıyla İstanbul ile İzmir ortasındaki aralık 78 kilometre kısaldı. Geçen yıllarda 201 kilometresi ana gövde, 33 kilometresi de ilişki yolu olmak üzere hizmete açılan yolun, 183 kilometresi ana gövde, 9 kilometresi de ilişki yolu olmak üzere toplam 192 kilometrelik kesiti de hizmete girdi.
Mevcut 515 kilometreyi 426 kilometreye düşüren yol, kullanıcılara ekonomik katkı sağlayacak. İstanbul-İzmir Otoyolu ile 3,5 saatte İstanbul'dan İzmir'e ulaşma imkanı olacak. Bugüne kadar 7 milyar dolar harcama yapılan yola ait, 2,5 milyar lira da yönetim tarafından kamulaştırma süreçleri için harcandı. 7 milyar dolarlık finansman, projeyi yapıp işletecek şirket tarafından karşılandı ve bunun için kamu kaynağı kullanılmadı. Projenin imal evresinde 8 bin 500 kişi çalışırken işletme periyodunda de 6 bin 100 kişi istihdam edilecek.
İstanbul-İzmir otoyolunun geçiş tarifelerine nazaran otoyolda gidiş dönüş fiyatı 500 TL'yi aşıyor.