iltasyazilim
FD Üye
Ergin İnan Hayatı ve Eserleri
Doğum 1943 Malatya
Meslek Akademisyen, artist
1943 yılında Malatya ’da doğan Ergin İnan, 196468 yılları aralarında İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu Fotoğraf Bölümü ’nde öğrenimini tamamlayarak mezun olduğu okulunda asistan olarak ödev almıştır Kendini ilerletmek adına pek çok tanıdık olmayan hocaların yanında çalışan İnan, 197173 yılları aralarında önce Salzburg ’da Emilio Vedova ardından Münih Güzel Sanatlar Akademisi ’nde Mac Zimmermann ile yaptığı çalışmalarda sanat üslubunun oluşumuna katkı sağladı 1973 yılından sonra Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü ’nde öğretim üyeliği yapmaya başlayarak bugün de hala bu görevini sürdürüyor 1968 yılından itibaren günümüze dek öyle çok sayıda bireysel sergiler açan ressam, yalnızca yurt içinde yok yurt dışında da incelemeler yapıyor Berlin ilk kez edinmek üzere çok sayıda ülkede resimlerini sunan sanatçı, bugüne kadar böylece fazla ödüle de değerinde görülmüştür 1972 yılından itibaren ise karma sergilere katılmış ve başarıları ona farklı alanlara yönlendirilmiş müzelerin kalıcı koleksiyonlarında çalışmalarının bulunmasını sağlamıştır
SANAT ÜSLUBU
Sanatçı, eserlerinde evrenin gizini çözmüş hissi vererek, görsel yansımalarını bilgelikten yola çıkarak ayrıcalıklı kılıyor Resimlerinde kendi gerçekliğinden yola çıkarak betimlemekte, sanatın ve tarihin derinliklerinde öznel gezintiler yapmaktadır Yurtdışında aldığı eğitimlerin bugün sanatının şekillenmesinde büyük katkı maddesi sağlamış, çalışmalarının en çarpıcı oluşumunu Siyah Kalemsergisinin hazırlanması aşamasında ortaya çıkarmıştır Sanatçı, yazı, resim ve felsefe arasında kurduğu ilişki üzerine yoğunlaşarak eserlerini oluşturmuş, tasarımının bir parçası haline gelen yazı resimlerinin vazgeçilmezi haline dönüşmüştür Figüratif anlatıma sahiptir Bu figürleri kendi eşsiz ve düşsel yorumuyla harmanlamakta, dışavurumcu ve harika bir konuşma taşımaktadır Eserleri fazla tabakalı bir anlam taşımaktadır Ressam, eserlerinde dini öğeleri sıklıkla kullanmaktadır El yazmaları, Kuran sayfaları, arapça sözler, harfler ve kelimeler eserlerini farklı kılıyor Keza Mevlana ’nın mistik akıl anlayışıyla bütünleşerek, eserlerinde bu anlayışa yer verir Tinsel değerler ile insan olmanın, insanca erdemler taşımanın anlamına ulaşmayı hedefler Sanatçının derin düşünce yapısı ve insancıl değerlerle yüceltilmiş felsefesiyle ürettiği resimler onun fotoğraf sanatımızın milli sınırlarını aşan sayılı sanatçılar aralarında yer almasını sağlamıştır
BAŞLICA ESERLERİ
Berlin i
Bensiz Gitme
FKafka Portreleri
Ağustos Böceği
Böcekli Portre
Fenerbahçe
Arsız Yüzler
Mektup
İkili Portre *
Doğum 1943 Malatya
Meslek Akademisyen, artist
1943 yılında Malatya ’da doğan Ergin İnan, 196468 yılları aralarında İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu Fotoğraf Bölümü ’nde öğrenimini tamamlayarak mezun olduğu okulunda asistan olarak ödev almıştır Kendini ilerletmek adına pek çok tanıdık olmayan hocaların yanında çalışan İnan, 197173 yılları aralarında önce Salzburg ’da Emilio Vedova ardından Münih Güzel Sanatlar Akademisi ’nde Mac Zimmermann ile yaptığı çalışmalarda sanat üslubunun oluşumuna katkı sağladı 1973 yılından sonra Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü ’nde öğretim üyeliği yapmaya başlayarak bugün de hala bu görevini sürdürüyor 1968 yılından itibaren günümüze dek öyle çok sayıda bireysel sergiler açan ressam, yalnızca yurt içinde yok yurt dışında da incelemeler yapıyor Berlin ilk kez edinmek üzere çok sayıda ülkede resimlerini sunan sanatçı, bugüne kadar böylece fazla ödüle de değerinde görülmüştür 1972 yılından itibaren ise karma sergilere katılmış ve başarıları ona farklı alanlara yönlendirilmiş müzelerin kalıcı koleksiyonlarında çalışmalarının bulunmasını sağlamıştır
SANAT ÜSLUBU
Sanatçı, eserlerinde evrenin gizini çözmüş hissi vererek, görsel yansımalarını bilgelikten yola çıkarak ayrıcalıklı kılıyor Resimlerinde kendi gerçekliğinden yola çıkarak betimlemekte, sanatın ve tarihin derinliklerinde öznel gezintiler yapmaktadır Yurtdışında aldığı eğitimlerin bugün sanatının şekillenmesinde büyük katkı maddesi sağlamış, çalışmalarının en çarpıcı oluşumunu Siyah Kalemsergisinin hazırlanması aşamasında ortaya çıkarmıştır Sanatçı, yazı, resim ve felsefe arasında kurduğu ilişki üzerine yoğunlaşarak eserlerini oluşturmuş, tasarımının bir parçası haline gelen yazı resimlerinin vazgeçilmezi haline dönüşmüştür Figüratif anlatıma sahiptir Bu figürleri kendi eşsiz ve düşsel yorumuyla harmanlamakta, dışavurumcu ve harika bir konuşma taşımaktadır Eserleri fazla tabakalı bir anlam taşımaktadır Ressam, eserlerinde dini öğeleri sıklıkla kullanmaktadır El yazmaları, Kuran sayfaları, arapça sözler, harfler ve kelimeler eserlerini farklı kılıyor Keza Mevlana ’nın mistik akıl anlayışıyla bütünleşerek, eserlerinde bu anlayışa yer verir Tinsel değerler ile insan olmanın, insanca erdemler taşımanın anlamına ulaşmayı hedefler Sanatçının derin düşünce yapısı ve insancıl değerlerle yüceltilmiş felsefesiyle ürettiği resimler onun fotoğraf sanatımızın milli sınırlarını aşan sayılı sanatçılar aralarında yer almasını sağlamıştır
BAŞLICA ESERLERİ
Berlin i
Bensiz Gitme
FKafka Portreleri
Ağustos Böceği
Böcekli Portre
Fenerbahçe
Arsız Yüzler
Mektup
İkili Portre *