Erkeğin Cinsel Görevlerinden Kaçması Caiz mi?
Hastalık ve farz oruç gibi önemli bir mazeret olmadan, eşlerden birinin cinsel ilişkiyi reddetmesi doğru olmadığı gibi, bunu yapan aynı zamanda günah işlemiş de olur. Nitekim Peygamber Efendimiz (asv) şöyle buyurmaktadır
"Erkek eşini yatağa çağırır kadın da buna uymadığından erkek öfkeli olarak sabahlarsa, melekler sabaha kadar o kadına lanet edrer." (Buhari Nikah, 85; Müslim, Nikah, 120-122)
Aynı şekilde erkeğin de hanımının isteğine uyması gerekir. Hz. Ömer (ra) bu konuda savaş bile olsa erkeğin eşinden uzun müddet ayrı kalmayacağını ifade etmiştir. (Zuhayli, İslam Fıkhı, VII. 330)
Önemli bir mazeti olmadan erkek uzun müddet eşinden ayrı yaşayamaz. Kadın, sudan sebeplerle ayrı kalan kocasından boşanmak için hakime müracaat edebilir. Kadını haklı bulan hakim, onların nikahını feshedip ayırabilir.
Özellikle eşlerden birinin harama düşmesine neden olmak iki yönden tehlikelidir. Birisi eşinin hakkını yerine getirmediğinden, diğeri ise onun harama düşmesine neden olduğundandır. Bu açıdan İslam, karı koca arasındaki ilişkilere son derece önem vermiş ve birbirinin hakkını gözetmelerini emretmiştir.
Hastalık ve farz oruç gibi önemli bir mazeret olmadan, eşlerden birinin cinsel ilişkiyi reddetmesi doğru olmadığı gibi, bunu yapan aynı zamanda günah işlemiş de olur. Nitekim Peygamber Efendimiz (asv) şöyle buyurmaktadır
"Erkek eşini yatağa çağırır kadın da buna uymadığından erkek öfkeli olarak sabahlarsa, melekler sabaha kadar o kadına lanet edrer." (Buhari Nikah, 85; Müslim, Nikah, 120-122)
Aynı şekilde erkeğin de hanımının isteğine uyması gerekir. Hz. Ömer (ra) bu konuda savaş bile olsa erkeğin eşinden uzun müddet ayrı kalmayacağını ifade etmiştir. (Zuhayli, İslam Fıkhı, VII. 330)
Önemli bir mazeti olmadan erkek uzun müddet eşinden ayrı yaşayamaz. Kadın, sudan sebeplerle ayrı kalan kocasından boşanmak için hakime müracaat edebilir. Kadını haklı bulan hakim, onların nikahını feshedip ayırabilir.
Özellikle eşlerden birinin harama düşmesine neden olmak iki yönden tehlikelidir. Birisi eşinin hakkını yerine getirmediğinden, diğeri ise onun harama düşmesine neden olduğundandır. Bu açıdan İslam, karı koca arasındaki ilişkilere son derece önem vermiş ve birbirinin hakkını gözetmelerini emretmiştir.