Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Erken Çocukluk Döneminde Özgül Öğrenme Güçlüğü Belirtileri

Erken Çocukluk Döneminde Özgül Öğrenme Güçlüğü Belirtileri
0
52

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
80


*Çocuğunuz ya da öğrencinizle iletişim kurmaya çalıştığınızda nasıl iletişim kuruyor?

Özgül öğrenme güçlüğü olan bir çocuğun kelime dağarcığı kısıtlıdır. Dil gelişiminde gecikme ile birlikte seslerin yerlerini değiştirme ya da unutma dikkat çekicidir. Sohbet başlatma ve devam ettirme de zorluklar görülür. Genelde ağlayarak isteklerini ifade ediyordur. Bazı yönergeleri anlamıyor ya da farklı anlıyordur.

*Özgül öğrenme güçlüğü olan çocuğunuzun öğrenmesi nasıldır?

Bu çocuklar genelde “zeki ama bazen söylediğimiz basit şeyleri anlamıyor” diye tanımlanırlar. Sıra takibi gerektiren bilgileri öğrenmede güçlükler(sayılar haftanın günleri vs), yönelim becerilerinin gelişiminde zorluk(sağ sol ayrımı ayakkabılarını ters giyme), kavram gelişiminde sınırlılık(renkleri şekilleri öğrenememe), rutinleri takip edememe, motor becerilerde gecikme(düğme ilikleyememe, ayakkabı giyememe, çizgi çalışmalarında gecikme), eylemleri karıştırma(inmek yerine çıkmak) görülebilir.

*özgül öğrenme güçlüğü olan bir çocuk oyununda ne vardır?

Bu çocuklar oyun sırasında gerekli beceriye sahip olmakta ancak kendini ifade etmekte ve doğru iletişim kanallarını kullanamadıkları için gruptan dışlanırlar. Yaşıtları genelde “bizi anlamıyor” diye tanımlar yapar. Genelde okul içerisinde pasif kalmayı seçerler. Ev ortamında ise karşı gelme agresif davranışlar sergileyebilirler.

Özgül öğrenme güçlüğü olan bir çocuk başladığı işten çabuk sıkılıp işi yarım bırakmayı tercih edebilir. El tercihi belirgin olmayabilir. “Bu fotoğraf makinesini alıp hadi bir fotoğraf çekelim” dediğinizde bazılarında her iki elin kullanımı, bazılarında ise sıklıkla sağ eliyle ya da sol eliyle alıp ters yöndeki gözüne ya da iki gözünün arasına götürdüğü olabilmektedir. Gözlerini kapayıp elinin içine çizdiğiniz bir şekli hissetmekte zorlanabilen çocuklardır.  

Kocaman-cokoman / Masa- kasa / Köpek-pökek gibi ses değişiklikleri olabilirken

1 rakamının ucunu ters yönde yapma 6 nın göbeğini ters yöne çizme b ile d yi karıştırma gibi rakam ya da sayıları tersten yazmalar sık görülür.

Ayrıca bu çocuklar bir olayı oluş sırasında göre aktarmakta (organize olmakta) zorlanabileceği gibi konudan konuya atladığı ve ifade edeceği şeyden uzaklaştığı sıkça gözlemlenir.


 

Similar threads

Sıklıkla okul döneminde tanılanan bir durum olmakla birlikte okul öncesi dönemde de belirtiler gösteren bir nöro-gelişimsel bozukluktur. Çocuğun zekâsının normal ya da normalden yüksek olmasına karşın, okuma, yazma ya da aritmetik becerilerinden birinde ya da birkaçında yaşının ve eğitim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
117
Özel Öğrenme Güçlüğü Özel öğrenme güçlüğü; bireyin zekasının normal ve ya normalin üstünde olmasına rağmen okumada, yazmada, söylenenleri yorumlamada, matematiksel işlemlerde, iletişim kurma gibi alanlarda yaşıtlarından beklenen seviyenin altında davranışlar göstermesi durumudur. Özel...
Cevaplar
0
Görüntüleme
117
-Disleksi (okumada güçlük) -Disgrafi (yazmada güçlük) -Diskalkuli (matematikte güçlük) Öğrenme güçlüğü 3 farklı alanda kendini göstermektedir. Bireyde 3 farklı alanda da sorun olması gerekmemektedir. Aşağıdaki alanlardan birinde sıkıntı yaşıyor olabilir. DİSLEKSİ (OKUMA GÜÇLÜĞÜ)...
Cevaplar
0
Görüntüleme
111
Öğrenme Bozukluğu(Özgül Öğrenme Bozukluğu), kişinin zeka seviyesi, aldığı eğitim, kronolojik yaşı göz önünde bulundurulduğunda; okuma, yazılı anlatım, matematik gibi alanlardaki yeterliliğinin, beklenenin önemli ölçüde altında olmasıyla tanımlanan bir durumdur. Üç alt gruba ayrılır: Okuma...
Cevaplar
0
Görüntüleme
153
Öğrenmeyi bilgi kazanmak olarak tanımlarsak, öğrenme güçlükleri, bilgi kazanma aşamasında karşılaşılan güçlükler olarak ifade edilebilir.Normal veya normalin üzerinde zekâya sahip olmasına rağmen çocuğun dinleme, sözel ve yazılı ifade etme, okuma, yazma, matematik alanlarının birinde veya...
Cevaplar
0
Görüntüleme
248
858,496Konular
981,666Mesajlar
29,737Kullanıcılar
ey4781Son üye
Üst Alt