Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Erozyon Deneyi Nasıl Yapılır

Erozyon Deneyi Nasıl Yapılır
0
125

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
Erozyon Deneyii Nasıl Yapılır

Deney AraçGereçleri:

Fon kartonları

Ağaç maketleri

Bir miktar toprak

Uhutak yapıştırıcısı

Hazırlık Aşaması:

Çocuklara Erozyon kelimesini daha önce duydunuz mu?, Erozyon sizce ne demektir? tarzında sorular sorularak çocukların erozyon hakkında düşünmeleri ve zihinlerinde bir şema oluşması sağlanırPeşinde çocuklara bir fotoğraf üstünde erozyon sebepleri ve erozyon oluşumu anlatılır

Ağaçsız bölgelerde toprak, dış etkilere aleyhinde savunmasızdırToprak, kökleri ile kendisi tutarak taşınmasını önleyen ağaçlar olmadığı zaman, rüzgarlarla savrulup, sularla süpürülüp değil olabilirİşte ağaçsız bölgelerde toprağın rüzgar veya sularla başka yerlere taşınıp,değil olmasına erozyon denir denilerek çocukların erozyon hakkında data sahibi olması amaçlanırÇocuklara erozyonla ilgili bir resim gösterilir
Veri verildikten sonra Şimdi erozyonun nasıl oluştuğunu görmeye ne dersiniz? denilerek deneyin uygulanmasına geçilir

Tatbik Aşaması:

Bu deney, bir grup deneyi olduğundan çocuklarla birlikte yapılırEğitimci, istekli olan çocuklardan birkaçını seçerek onlara değişik yönergeler verilirÇocuklardan biri kartonu yerleştirirken, diğerleri de yapıştırıcıyı kullanarak evvelden hazırlanmış olan ağaç maketlerini kartonun üzerine yapıştırırSon olarak da ağaçların olduğu bölgeye bir miktar toprak serpiştirilir

Ardındaki eğitimci çocuklardan bir kaçının maketin arkadaki kadar toprağın bulunduğu kısma doğru üflemesini isterPeşinde eğitimci ağaç maketlerinden birkaçını kaldırır ve çocuklara tekrar üflemeleri yönergesini verirİlk durumda toprağın karton üstünde kaldığı, ikinci durumda ise üflemenin etkisi ile sağa sola saçıldıkları görülür

Eğitimci, çocuklardan her iki durumu birbiri ile karşılaştırmalarını ister

Değer Biçme Aşaması:

Eğitimci, çocukların karşılaştırmalarını dinledikten daha sonra hatırlatıcı olması açısından bir kere daha erozyonun tanımını yapar ve çocuklara dağıtılmış sorular sorar

Toprak neden üfleyince etrafa saçıldı?

Ağaçların buradaki görevi neydi?

Niçin çevremizi ağaçlandırmalıyız? gibi

Gerisinde, ağaçlandırma konusuna değinilirTopraklarımızın erozyonla değil olmaması için çevremizi ağaçlandırmamız gerektiği anlatılır(Pekiştirici olması açısından o hafta TEMA vakfına bir seyahat düzenlenebilir) *
 
858,496Konular
982,148Mesajlar
30,092Kullanıcılar
isacan6791Son üye
Üst Alt