nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Erozyon Deneyii Nasıl Yapılır
Deney AraçGereçleri:
Fon kartonları
Ağaç maketleri
Bir miktar toprak
Uhutak yapıştırıcısı
Hazırlık Aşaması:
Çocuklara Erozyon kelimesini daha önce duydunuz mu?, Erozyon sizce ne demektir? tarzında sorular sorularak çocukların erozyon hakkında düşünmeleri ve zihinlerinde bir şema oluşması sağlanırPeşinde çocuklara bir fotoğraf üstünde erozyon sebepleri ve erozyon oluşumu anlatılır
Ağaçsız bölgelerde toprak, dış etkilere aleyhinde savunmasızdırToprak, kökleri ile kendisi tutarak taşınmasını önleyen ağaçlar olmadığı zaman, rüzgarlarla savrulup, sularla süpürülüp değil olabilirİşte ağaçsız bölgelerde toprağın rüzgar veya sularla başka yerlere taşınıp,değil olmasına erozyon denir denilerek çocukların erozyon hakkında data sahibi olması amaçlanırÇocuklara erozyonla ilgili bir resim gösterilir
Veri verildikten sonra Şimdi erozyonun nasıl oluştuğunu görmeye ne dersiniz? denilerek deneyin uygulanmasına geçilir
Tatbik Aşaması:
Bu deney, bir grup deneyi olduğundan çocuklarla birlikte yapılırEğitimci, istekli olan çocuklardan birkaçını seçerek onlara değişik yönergeler verilirÇocuklardan biri kartonu yerleştirirken, diğerleri de yapıştırıcıyı kullanarak evvelden hazırlanmış olan ağaç maketlerini kartonun üzerine yapıştırırSon olarak da ağaçların olduğu bölgeye bir miktar toprak serpiştirilir
Ardındaki eğitimci çocuklardan bir kaçının maketin arkadaki kadar toprağın bulunduğu kısma doğru üflemesini isterPeşinde eğitimci ağaç maketlerinden birkaçını kaldırır ve çocuklara tekrar üflemeleri yönergesini verirİlk durumda toprağın karton üstünde kaldığı, ikinci durumda ise üflemenin etkisi ile sağa sola saçıldıkları görülür
Eğitimci, çocuklardan her iki durumu birbiri ile karşılaştırmalarını ister
Değer Biçme Aşaması:
Eğitimci, çocukların karşılaştırmalarını dinledikten daha sonra hatırlatıcı olması açısından bir kere daha erozyonun tanımını yapar ve çocuklara dağıtılmış sorular sorar
Toprak neden üfleyince etrafa saçıldı?
Ağaçların buradaki görevi neydi?
Niçin çevremizi ağaçlandırmalıyız? gibi
Gerisinde, ağaçlandırma konusuna değinilirTopraklarımızın erozyonla değil olmaması için çevremizi ağaçlandırmamız gerektiği anlatılır(Pekiştirici olması açısından o hafta TEMA vakfına bir seyahat düzenlenebilir) *
Deney AraçGereçleri:
Fon kartonları
Ağaç maketleri
Bir miktar toprak
Uhutak yapıştırıcısı
Hazırlık Aşaması:
Çocuklara Erozyon kelimesini daha önce duydunuz mu?, Erozyon sizce ne demektir? tarzında sorular sorularak çocukların erozyon hakkında düşünmeleri ve zihinlerinde bir şema oluşması sağlanırPeşinde çocuklara bir fotoğraf üstünde erozyon sebepleri ve erozyon oluşumu anlatılır
Ağaçsız bölgelerde toprak, dış etkilere aleyhinde savunmasızdırToprak, kökleri ile kendisi tutarak taşınmasını önleyen ağaçlar olmadığı zaman, rüzgarlarla savrulup, sularla süpürülüp değil olabilirİşte ağaçsız bölgelerde toprağın rüzgar veya sularla başka yerlere taşınıp,değil olmasına erozyon denir denilerek çocukların erozyon hakkında data sahibi olması amaçlanırÇocuklara erozyonla ilgili bir resim gösterilir
Veri verildikten sonra Şimdi erozyonun nasıl oluştuğunu görmeye ne dersiniz? denilerek deneyin uygulanmasına geçilir
Tatbik Aşaması:
Bu deney, bir grup deneyi olduğundan çocuklarla birlikte yapılırEğitimci, istekli olan çocuklardan birkaçını seçerek onlara değişik yönergeler verilirÇocuklardan biri kartonu yerleştirirken, diğerleri de yapıştırıcıyı kullanarak evvelden hazırlanmış olan ağaç maketlerini kartonun üzerine yapıştırırSon olarak da ağaçların olduğu bölgeye bir miktar toprak serpiştirilir
Ardındaki eğitimci çocuklardan bir kaçının maketin arkadaki kadar toprağın bulunduğu kısma doğru üflemesini isterPeşinde eğitimci ağaç maketlerinden birkaçını kaldırır ve çocuklara tekrar üflemeleri yönergesini verirİlk durumda toprağın karton üstünde kaldığı, ikinci durumda ise üflemenin etkisi ile sağa sola saçıldıkları görülür
Eğitimci, çocuklardan her iki durumu birbiri ile karşılaştırmalarını ister
Değer Biçme Aşaması:
Eğitimci, çocukların karşılaştırmalarını dinledikten daha sonra hatırlatıcı olması açısından bir kere daha erozyonun tanımını yapar ve çocuklara dağıtılmış sorular sorar
Toprak neden üfleyince etrafa saçıldı?
Ağaçların buradaki görevi neydi?
Niçin çevremizi ağaçlandırmalıyız? gibi
Gerisinde, ağaçlandırma konusuna değinilirTopraklarımızın erozyonla değil olmaması için çevremizi ağaçlandırmamız gerektiği anlatılır(Pekiştirici olması açısından o hafta TEMA vakfına bir seyahat düzenlenebilir) *