iltasyazilim
FD Üye
İlköğretimin birinci sınıfından itibaren yapılan her nesil aritmetiksel hesaplama öğrencileri, sonucu söylemek için eşittir işaretini kullanmaya sevk etmiştir Bu kullanım şu şekilde özetlenebilir; Bahşedilen bir problem veya aritmetiksel bir hesaplamaya ait gerekli işlemler yapıldıktan daha sonra, problemin yada işlemin sonucu saptamak için kullanılan bir işarettir
Eşittir işaretinin bu tarz kullanımı matematik eğitimcileri kadar “aritmetiksel anlayış olarak adlandırılır İlköğretimin 6, 7 ve 8 sınıfından birinci dereceden denklemler, özdeşlikler kavramıyla birlikte öğrenciler bundan böyle eşittir işaretinin farklı bir başvuru şekli ile aleyhinde karşıyadırlar
Buradaki eşittir algısına ise matematik eğitimcileri cebirsel anlayış olarak adlandırmışlardır Eşittir kavramı üzerine yapılan incelemeler başlıca öğrencilerin aritmetik kavrayıştan cebirsel kavrayışa geçmekteki zorluklarına odaklanmışlardır *
Eşittir işaretinin bu tarz kullanımı matematik eğitimcileri kadar “aritmetiksel anlayış olarak adlandırılır İlköğretimin 6, 7 ve 8 sınıfından birinci dereceden denklemler, özdeşlikler kavramıyla birlikte öğrenciler bundan böyle eşittir işaretinin farklı bir başvuru şekli ile aleyhinde karşıyadırlar
Buradaki eşittir algısına ise matematik eğitimcileri cebirsel anlayış olarak adlandırmışlardır Eşittir kavramı üzerine yapılan incelemeler başlıca öğrencilerin aritmetik kavrayıştan cebirsel kavrayışa geçmekteki zorluklarına odaklanmışlardır *