Bir oyun geliştirmek, pek çok farklı grubun birlikte çalışmasını gerektiriyor. Bu ekipler genellikle farklı konsollar yahut PC için geliştirilen sürümlerin birbirleri ile uyumlu olması için çalışıyor. Ve doğal olarak, takımların birbirleri ile bağlantı halinde olması, misal metodlar kullanması ve sonuçta misal tecrübeler ortaya çıkartması bekleniyor.
Lakin, görünene nazaran işler, EA'de pek de bu türlü yürümüyor. Eski EA geliştiricisi Adam Berg'in bir blog gönderisine nazaran, farklı takımlar geliştirme konusunda çok farklı yaklaşımlar benimsiyor. Bu da oyun sürümlerinin tıpkı süratte sona gelmesini engelliyor.
Adam, FIFA için çalışırken oyunun Wii, PS Vita ve Nintendo 3DS sürümleri ile ilgilendiğini söylüyor ve tecrübesini şöyle anlatıyor: "Latife yapmıyorum; 3 satırlık kodu değiştirmek ve sahiden gerçek çalıştığını bilmek bütün bir gün sürebiliyordu. Kodun gerçek çalıştığını görmek için bazen meslek modunda birkaç dönem ilerlemek bile gerekebiliyordu ve bunun kolay bir yolu, içinde bulunduğum takım için yoktu."
Adam, daha sonra EA içinde daha yeni konsollara odaklanan farklı bir takım için çalışmaya başladı. Bu grupsa, her şeyi manuel olarak yapmamak için "test yatakları" kullanma imkanına sahipti. Yani birkaç saatlik oyun boyunca ilerlemek zorunda kalmadan daha küçük kod modüllerini test edebiliyorlardı.
Yeniden de takımındaki birçok kişinin bu imkanı kullanmadığını söylüyor: "Çok heyecanlıydım! Fakat etrafımdaki insanları izledim ve birçoğunun bu aracı nasıl kullanacağını bile bilmediği açıktı. Bunun yerine, bir değişikliği test etmek için, olmaları gereken yere ulaşmak için kullanıcı arayüzünde manuel olarak gezinerek, eski yolu kullanıyorlardı. Süratle test ortamının şampiyonu oldum ve sık sık yeni şeyler geliştirmeyi kolaylaştıran yeni özellikler ekledim."
Adam şirketten ayrılmadan evvel, daha küçük kod alanlarına odaklanan "ünite testi" kullanan öteki bir gruba katıldığını ve en süratli sürecin bu ünitede yaşandığını söylüyor.
Tüm bunlar, EA'da geliştirme metodolojisinin ve sunulan imkanların bir takımdan başkasına büyük ölçüde farklı olabileceğini gösteriyor. Diğer bir deyişle Adam, EA üzere dev bir şirkette bile, grupların beklendiği üzere ahenk içinde çalışamadığını ortaya koyuyor.