Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Eski Bir EA Geliştiricisinden İlginç İtiraflar Geldi!

Eski Bir EA Geliştiricisinden İlginç İtiraflar Geldi!
0
99

seocu

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,340
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
eski-bir-ea-gelistiricisinden-ilginc-itiraflar-geldi.jpg

Bir oyun geliştirmek, pek çok farklı grubun birlikte çalışmasını gerektiriyor. Bu ekipler genellikle farklı konsollar yahut PC için geliştirilen sürümlerin birbirleri ile uyumlu olması için çalışıyor. Ve doğal olarak, takımların birbirleri ile bağlantı halinde olması, misal metodlar kullanması ve sonuçta misal tecrübeler ortaya çıkartması bekleniyor.

Lakin, görünene nazaran işler, EA'de pek de bu türlü yürümüyor. Eski EA geliştiricisi Adam Berg'in bir blog gönderisine nazaran, farklı takımlar geliştirme konusunda çok farklı yaklaşımlar benimsiyor. Bu da oyun sürümlerinin tıpkı süratte sona gelmesini engelliyor.

Adam, FIFA için çalışırken oyunun Wii, PS Vita ve Nintendo 3DS sürümleri ile ilgilendiğini söylüyor ve tecrübesini şöyle anlatıyor: "Latife yapmıyorum; 3 satırlık kodu değiştirmek ve sahiden gerçek çalıştığını bilmek bütün bir gün sürebiliyordu. Kodun gerçek çalıştığını görmek için bazen meslek modunda birkaç dönem ilerlemek bile gerekebiliyordu ve bunun kolay bir yolu, içinde bulunduğum takım için yoktu."

Adam, daha sonra EA içinde daha yeni konsollara odaklanan farklı bir takım için çalışmaya başladı. Bu grupsa, her şeyi manuel olarak yapmamak için "test yatakları" kullanma imkanına sahipti. Yani birkaç saatlik oyun boyunca ilerlemek zorunda kalmadan daha küçük kod modüllerini test edebiliyorlardı.

Yeniden de takımındaki birçok kişinin bu imkanı kullanmadığını söylüyor: "Çok heyecanlıydım! Fakat etrafımdaki insanları izledim ve birçoğunun bu aracı nasıl kullanacağını bile bilmediği açıktı. Bunun yerine, bir değişikliği test etmek için, olmaları gereken yere ulaşmak için kullanıcı arayüzünde manuel olarak gezinerek, eski yolu kullanıyorlardı. Süratle test ortamının şampiyonu oldum ve sık sık yeni şeyler geliştirmeyi kolaylaştıran yeni özellikler ekledim."

Adam şirketten ayrılmadan evvel, daha küçük kod alanlarına odaklanan "ünite testi" kullanan öteki bir gruba katıldığını ve en süratli sürecin bu ünitede yaşandığını söylüyor.

Tüm bunlar, EA'da geliştirme metodolojisinin ve sunulan imkanların bir takımdan başkasına büyük ölçüde farklı olabileceğini gösteriyor. Diğer bir deyişle Adam, EA üzere dev bir şirkette bile, grupların beklendiği üzere ahenk içinde çalışamadığını ortaya koyuyor.




 

Similar threads

Yayıncıya nazaran, işletim sistemi seviyesindeki hile aykırısı araçların tespit edemediği, giderek artan bir formda çekirdek seviyesinde açıklar oluşturan PC hile geliştiricilerini üstlenerek "adil oyunu sağlamak" için bu hareket gerekliydi. Bir blog yazısında, EA'nın oyun güvenliği ve hile...
Cevaplar
0
Görüntüleme
135
Türkiye'de internet kafelerin birinci açıldığı zamanlarda internet kafe ile PlayStation cafe ayrımı yoktu. Bir dükkanda 6 tane bilgisayar, 4 tane PS (düz PS, yanında sayı falan olmayan) bulunabiliyordu. O devirlerde bir oyun konsolunun başına oturduğunuzda size "FIFA mı, Japon futbolu mu?" diye...
Cevaplar
0
Görüntüleme
113
Cins: Spor Yapımcı: EA Sports Dağıtımcı: EA Platform: PCX360PS3WiiPS2 DEMO Link: http:largedownloadseacompubdemosFifa08FIFA08PCDemoexe Izah Etme: Dünyanın en iyi iki futbol oyununun 08 versiyonu şükürler olsun fakat fazla eksik bir zaman sonra her tarafta karşımızda olacak Bu iki aylık süreyi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
288
CD Projekt Red‘in uzun süredir geliştirdiği Cyberpunk 2077 bir çok oyuncu tarafından heyecanlar bekleniyor, özellikle Witcher 2’den beri oyunlarını Türkçe çıkartan şirket, Türk oyuncular arasında da popüler. Ne yazık ki CD Projekt Red‘in bugün Twitter’dan yaptığı bir açıklamaya göre Cyberpunk...
Cevaplar
0
Görüntüleme
25
Minecraft'ın sakin görüntülerinin ve yapı düzeneklerinin tadını çıkarmak istiyor lakin Minecraft oynamak istemiyor musunuz? Öbür kimi heyecan verici hayatta kalma ve bina oyunlarına geçmek için gereğince Minecraft oynadığınızı düşünüyor musunuz? Biraz farklı bir şey denemek ister misiniz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
858,460Konular
981,105Mesajlar
29,529Kullanıcılar
peaceSon üye
Üst Alt