Esmaul Hüsna Ya DARR ya darr ya darr duası esması esmasini fazileti Darr : Dilediğine bela verici, hasar verici, O'nun takdiri olmadan kimseye hasar verilemeyen Cenabı Yargı buyuruyor: Eğer Allah sana bir zarar verirse artık onu, O'ndan diğer giderecek kimse yoktur(1) Sonra size bir hasar dokunduğu süre da yalnız O'na yalvarırsınız(2) Menfaatleri ve mazaaratları yaratan, ancak Allah'tır Bütün olaylar sebeplerle meydana geliyorsa da, sebepler değil olanı var edemez Onlar ama insanların elinde birer tutamak ve Yargı'tan bir isteme vesikası edinmek üzere yaratılmıştır İnsanın avantaj ve zararlarına baskın ve rakipsiz müessir fakat Allah'tır O, insanlara, avantaj ve zararları ayırd edici zorlama vermiştir Allah'ın bir hasar vermeyi dilemesini hiç bir şey önleyemez Alalh her şeyi yaratan ve yarattığına bir tesir koyandır Her şeyin olumlu ve olumsuz etkisi O'nun yedi kudretindedir O'nun iradesi, dilemesi ve izni olmadan hiçbir şey etkisini gösteremez (3) Allah'a sadece Dâr ismiyle dua etmek caiz değildir bu nedenle her iki isimle (Kuytu, Nâfi) birlikte dua edilmelidir Bu iki ismin birlikte zikredilmesi, Allah'ın dilediğine fayda sağlamaya dilediğine de hasar vermeye kadir olduğunu gösterir Zira zarar verme ya da yarar sağlama gücüne sahip olmayanın varlığı ve etkiside olmaz (3) Her müslüman Allah'tan başka zarar veren biri olmadığına inanmalı, O'nun iradesi ve fiiliyle gerçekleştiğini bilmelidirDünya hayatı da öbür dünya hayatı da yarar ve hasar arasında taksim edilmiştir Buna tarafından cennet saf yarar, cehennem de saf zarardır Dünyada geçekleşen zarar, ahiret için bir yarara dönüşebilir Bu durumda bu dünyadaki hasar, mecazi anlamdadır Eğer dünyadaki hasar, ahiret için de bir zarar ise bu durumda hasar reel anlamdadır Kaynaklar: 1) Enam, 17 2) Nahl, 53 3) Esmâül Hüsna, Karınca Yayınları, Nisan 2004