adanali
FD Üye
- Katılım
- Eki 20, 2019
- Mesajlar
- 2,792
- Etkileşim
- 0
- Puan
- 36
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 69
Esrar İçmek Caiz mi ?
Sarhoşluk veren uyuşturucuların tümü haramdır. Ayrıca esrar, afyon gibileri daha şiddetli haramdır.
Zira bunlar içeni sadece sarhoş etmekle kalmıyor, akli yeteneklerini zedeliyor, ruhi dengesini bozuyor, normal insanlıktan çıkarıp müzmin ve felçli hasta haline sokuyor.
Esrar ve afyonun meydana getirdiği bu feci neticelere bakınca haramlıklarının şaraptan da ileri derece olduğu, müsaade ve müsamahaya asla layık olmadığı kesinlikle anlaşılıyor.
Nitekim bütün mezhepler, bunların alım satımının yasaklığında, elde edilen paranın haramlığında ittifak etmişlerdir.
Ancak, bu maddeler hastaları tedavi kastıyla belirli ve ölçülü miktarda alınıp, bekletilebilir. Bu da uzman ve dindar bir doktorun müsaadesiyle belli olur. Bunları şahıslardan ziyade kurum ve müesseseler alırlar ve tedavi mahallinde muhafaza edip, korurlar.
"çoğu sarhoş edenin azı da haramdır." (Tirmizi, Eşribe, 3; Nesai, Eşribe, 25; İbn Mace, Eşribe, 10; Darimi, Eşribe, 8; Ahmed b. Hanbel, II, 91, 167, 179, III, 343).
Buna göre az esrar zara vermiyor diye helal olmaz. Nitekim az şarap kişiyi sarhoş etmiyor diye helal olmadığı gibi.
Bazı helal otların ya da tohumlarının yemeğe katılması üzümün yenmesi gibidir. Nitekim üzüm helal olduğu halde ondan yapılan içki haramdır. Bunun gibi afyon tohumunu yemeğe katmak helal, ancak afyondan yapılan uyuşturucuyu kullanmak ise haramdır.
Sarhoşluk veren uyuşturucuların tümü haramdır. Ayrıca esrar, afyon gibileri daha şiddetli haramdır.
Zira bunlar içeni sadece sarhoş etmekle kalmıyor, akli yeteneklerini zedeliyor, ruhi dengesini bozuyor, normal insanlıktan çıkarıp müzmin ve felçli hasta haline sokuyor.
Esrar ve afyonun meydana getirdiği bu feci neticelere bakınca haramlıklarının şaraptan da ileri derece olduğu, müsaade ve müsamahaya asla layık olmadığı kesinlikle anlaşılıyor.
Nitekim bütün mezhepler, bunların alım satımının yasaklığında, elde edilen paranın haramlığında ittifak etmişlerdir.
Ancak, bu maddeler hastaları tedavi kastıyla belirli ve ölçülü miktarda alınıp, bekletilebilir. Bu da uzman ve dindar bir doktorun müsaadesiyle belli olur. Bunları şahıslardan ziyade kurum ve müesseseler alırlar ve tedavi mahallinde muhafaza edip, korurlar.
"çoğu sarhoş edenin azı da haramdır." (Tirmizi, Eşribe, 3; Nesai, Eşribe, 25; İbn Mace, Eşribe, 10; Darimi, Eşribe, 8; Ahmed b. Hanbel, II, 91, 167, 179, III, 343).
Buna göre az esrar zara vermiyor diye helal olmaz. Nitekim az şarap kişiyi sarhoş etmiyor diye helal olmadığı gibi.
Bazı helal otların ya da tohumlarının yemeğe katılması üzümün yenmesi gibidir. Nitekim üzüm helal olduğu halde ondan yapılan içki haramdır. Bunun gibi afyon tohumunu yemeğe katmak helal, ancak afyondan yapılan uyuşturucuyu kullanmak ise haramdır.