Hatunların medikal estetiğe yaklaşımıyla ilgili şimdiki araştırmaları kıymetlendiren plastik ve rekonstrüktif cerrahi bilirkişisi Op. Dr. Seyfi Akbay, “Estetik dokunuşlara yönelik önyargılar süratle kırılıyor. Artık neredeyse her 10 hatundan dokuzu kısa vadeli planlarına estetik uygulamayı da ekliyor. Bu kimselerin en sık başvurduğu malumat kaynağı ise çevre medya” diyor.
Allergan Medikal Estetik tarafından 18 devlette “estetiğe duyarlı” 14.500’ü aşkın kişi ve 1300 doktor ile gerçekleştirilen Allergan 360° Estetik Raporu’nu kıymetlendiren plastik ve rekonstrüktif cerrahi kompetanı Op. Dr. Seyfi Akbay, bayanların hoşluk algısı ile ilgili değişime dikkat çekiyor. “Dünya umumunda hatunların yüzde 69’u çok yeterli görünmenin kariyer, istekli çalışmalar ve rutin işler üzere günlük aktivitelerinde kıymetli olduğunu düşünüyor. Yüzde 64’ü ise zinde ve sağlıklı görünmenin, moda ve hoşluk yerindeki gelişmelere ayak uydurmanın, özgüvenlerine ekte bulunduğuna inanıyor. Son yılların bir öbür dikkat alımlı özelliği ise hoşluğu tanımlamak için en sık kullanılan sözlerin arasında doğal, sağlıklı, güçlü ve kıvrımlı tabirlerinin konum alması” diyor.
HER İKİ BAYANDAN BİRİ ÜNLÜ İSİMLERI ROL MODEL ALIYOR!
Op. Dr. Akbay hatunların estetik müdahale kararıyla ilgili rol model aldıkları insanların değerli bir çoğunluğunun ünlü isimler olduğuna dikkat çekiyor ve şöyle devam ediyor: “Dünya umumunda bayanların yüzde 50’si sıklık tarifine yardımcı olmak için ekseriyetle ünlü bireylere bakarken; ABD, Kanada ve Hindistan’da hatunlar çekicilik tariflerini daha çok arkadaşlarına ve ailelerine dayanarak belirliyor.”
Sıklık algısının yaş aralığına nazaran de değiştiğini belirten Op. Dr. Akbay, “21-35 yaşlarındaki genç hatunlar için sıklık kavramı ‘kıvrımlı olmak’ ile ilişkilendirilirken 56-64 yaşındaki daha ileri yaştaki hatunlar hoşluğu ‘zindelik’ ile tanımlıyor” diye de ekliyor.
ESTETİĞE YÖNELİK ÖNYARGILAR KIRILIYOR
Hatunların estetik pratiklerle ilgili önyargılarının kırıldığına dikkat çeken Op. Dr. Akbay, “Estetik pratikler sırf beş yıl öncesine kıyasla içtimaî açıdan çok daha kabul edilebilir oldu. Araştırmaya katılan hatunların yüzde 73’ünden ziyadesi gelecek yıl bir estetik pratik yaptırmaya meyilli. Bu karar, bilhassa yüz görünümünü düzgünleştirmek ile ilgili” diyor.
Op. Dr. Akbay yeni neslin de bunlara daha sıcak baktığını belirterek, “Genç hatunların kıymetli bir kısmı şu an olmasa bile hayatının bir devrinde ve sahiden gereksinim duyduğunu düşündüğünde estetik pratik yaptırabileceğini söylüyor. Burada değerli olan gözle görülür bu muhtaçlık anını olabildiğince ertelemek. Bu nedenle 20’li yaşların ahir cilt tahlili yaptırarak erken müdahale ile yaşlanma belirtilerini başlamadan engellemek önemli” diyerek ihtarını da yapıyor Akbay.
Araştırmaya nazaran, yerküre umumunda 21-35 yaş arasındaki bayanların estetik algısı, ileri yaştakilere nazaran çok daha olumlu. Yerküre umumunda araştırmaya katılan bayanların yüzde 63’ü umumî görünümünün hayattaki muvaffakiyetini etkilediğini düşünüyor. Yüzde 52’si hayatının bir noktasında dermal dolgu pratiği yaptıracağını belirtirken, yüzde 82 nispetinde tüketici de medikal pratiklerin içtimaî açıdan kabul edilebilir olduğunu düşünüyor.
Bunu biliyor muydunuz?
- Yerküre umumunda %20 orantısında tüketici çevre medyada bir doktoru takip ediyor.
- %37 nispetinde tüketici spesifik sorunlu ortamlar yahut tatbikler hakkında internette araştırma yapıyor.
- %32 nispetinde tüketici spesifik sorunlu nahiyeler yahut tedaviler hakkında araştırma yapmak üzere içtimaî medyayı kullanıyor.
- %28 nispetinde tüketici estetik tatbik yapabilecek bir doktoru bulmak için çevrimiçi araştırma yapmaya başlıyor.
Estetiğin konumu yerküre umumunda 21-35 yaş arasındaki genç nesil tüketicilere sorulduğunda;
- %98 orantısında tüketici hayatının bir noktasında profesyonel pratik yaptırmayı düşündüğünü belirtiyor.
- %63 orantısında tüketici umumî görünümünün hayattaki muvaffakiyetini etkilediğini belirtiyor.
- %52 nispetinde tüketici hayatının bir noktasında dermal dolgu enjeksiyonu yaptıracağını belirtiyor.
- %82 nispetinde tüketici enjektabl pratiklerin toplumsal açıdan kabul edilebilir olduğunu düşünüyor.
- ABD’de %34 orantısında tüketici, ‘sosyal medyada fotoğrafımı yüklemeden evvel yüzümde bir şeyi değiştirmek yahut silmek için her devir aplikasyonları kullanıyorum’ diyor ve %60 nispetinde tüketici hayatının bir noktasında kırışıklıkları azaltacak enjeksiyonları uygulatmayı düşündüğünü belirtiyor.
- ABD’de %36 orantısında tüketici, ‘sosyal medyada bir fotoğraf yüklemeden evvel vücudumda bir şeyi değiştirmek yahut silmek için her hengam aplikasyonları kullanıyorum’ diyor.
Bayanları en çok endişelendirenin üst yüz nahiyesindeki çizgiler ve kırışıklıklar olduğunun altını çizen Op. Dr. Seyfi Akbay, “Bunun dışında göz altı torbaları ve göz etrafı kırışıklıkları da hatunlar tarafından sorun olarak kabul ediliyor” diyor. Bu arada, hastaların tabip tercihi konusunda toplumsal medyayı kıymetli bir malumat kaynağı olarak kabul ettiğini belirten Op. Dr. Akbay, “Dünya umumunda araştırmaya katılan bayanların yüzde 20’si içtimaî medyada bir doktoru takip ediyor. Münhasıran spesifik sorunlu ortamlar yahut tatbikler hakkında internette araştırma yapıyor ve bu mesele ve tedaviler hakkında araştırma yapmak üzere içtimaî medyayı kullanıyorlar” diyerek toplumsal medyanın kıymetine dikkat çekiyor.
Enteresan sonuçlar
Acep estetiğe yönelik önyargılar kırılıyor mu?
Araştırmanın sonuçlarına nazaran estetik pratiklerin sadece beş yıl öncesine kıyasla çevre açıdan çok daha kabul edilebilir olduğu ortaya çıkıyor. Yerküre genelindeki;
- Doktorların %62’si estetik süreç yaptıracak olan hasta sayısının gelecek yıl artmasını bekliyor.
- Tüketicilerin %73’ünden ziyadesinin gelecek yıl estetik süreçler için para harcaması bekleniyor.
- %83’ü görünümüne yatırım yapmaya istekli.
- %63’ü yüz görünümünü düzgünleştirmek için para harcamayı düşündüğünü belirtiyor.
- %71’i ise bir profesyonele gitmeye hevesli.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.