iltasyazilim
FD Üye
Mektep hayatında ders başarısını arttırabilmesini sağlayacak ders egzersiz teknikleri şunlardır:
Uygun zamanın seçimi:
Çalışma için günün en bereketli, en devingen olunan vakti seçilmelidir Herkesin uyku saatine, ne dek uyuduğuna kadar değişen biyoloji ile ilgili ritmi vardır
Bazıları gece, bazıları sabahtan saat saatlerinde daha bereketli çalışırlar Incelemeler, sabahleyin elde edilen öğrenmenin öğlenden sonra ile kıyaslandığında daha artı olduğunu göstermektedir bu nedenle zihinsel gücü daha zorunlu olan derslerin sabahleyin saatlerinde çalışılması öğüt edilir
Ders hedeflemek için oturmadan önce enerji depolama:
Rahatlama teknikleri herkes için bambaşka olabilir Çocuğun okuldan geldiğinde ya da önemli bir sınavı ardından spor, oyun, banyo, yürüyüş, gezi gibi öbür aktivitelerden kendine yerinde olanı tercih ederek rahatlamasına izin verilmelidir
Ortamın iyi düzenlenmesi:
Ortamın ısı ve ışık şartları etkilidir Hava fazla sıcak veya soğuk olmamalı, temiz, havadar bir etraf olmalıdır
Evde yalnızca ders çalışma amacına yönelik bir köşe ya da bir masa ayrılmalı Bu Vesile Ile çocuk oraya geçtiğinde derslerine odaklanması ve yoğunlaşması kolaylaşır
Egzersiz sürelerinin ve aralıklarının planlanması:
Çalışma süresi, çocuğun masa başında ne kadar oturabilir olduğuna göre; 20 dk, 30 dk, 40 dk, olabilir Egzersiz programı oturana dek zaman eksik olmalı, süre içinde tedricen arttırılmalıdır
Molalar; öğrendiklerinin yerleşmesini, taşların yerine oturmasını sağlar 10 dk ara verme için makul bir süredir Bu sırada dikkatini ve motivasyonunu dağıtmayacak, özellikle bilgisayar, televizyon, oyun açık havada uğraşlara yönelmesi seçim edilmelidir
Alıştırma nedenlerinin belirlenmesi:
Neyi niçin yaptığımızı anlayışlı olmak her zaman işimizi kolaylaştırır Çocuk neden öğreniyor, ders çalışıyor olduğunu bilirse çok daha iyi motive olur
Hedeflerini, neden ders çalışıyor olduğunu yazıp, görebileceği bir yere asmalıdır
Öğrenme tekniklerinin kullanılması:
Ayıklama ya da hedef belirleme; ne değin sürede hangi konuları çalışabileceğini önceliklerine göre belirlemelidir
Göz gezdirme; çalışmaya başlamadan önce konunun başlıklarını okumalı, içeriğinde neler olduğuna göz atmalıdır Böylelikle beyine, ne kadar veri geleceğine dair haber verilmiş olur Beyin o bilgileri almaya hazırlanır Bu, bilgisayar modeline benzer bir durumdur
Çalışılacak yerlere göz gezdirilirken aşina, eksik aşina, tatmin edici bilinenler gibi gruplamalar yapılmalıdır Bu şekilde bilinen yerlerin tespiti hem ödül olur, kendine güven verir hem de yersiz süre kaybını önler
Çocuk çalıştığı konunun bölümlerinden sorular hazırlayıp, bu soruların cevaplarını arayarak alıştırma yapmalıdır
Görselleştirme; renkler ve şekiller akılda tutmayı kolaylaştırır Bu sebeple çocuk; çalıştığı konuları resimlemeli, şekillerle harita oluşturmalı ve renkli kalemler kullanmalıdır
Sürekli okumak yerine özet çıkarmayı tercih etmelidir
Hülya Meşhur *
Uygun zamanın seçimi:
Çalışma için günün en bereketli, en devingen olunan vakti seçilmelidir Herkesin uyku saatine, ne dek uyuduğuna kadar değişen biyoloji ile ilgili ritmi vardır
Bazıları gece, bazıları sabahtan saat saatlerinde daha bereketli çalışırlar Incelemeler, sabahleyin elde edilen öğrenmenin öğlenden sonra ile kıyaslandığında daha artı olduğunu göstermektedir bu nedenle zihinsel gücü daha zorunlu olan derslerin sabahleyin saatlerinde çalışılması öğüt edilir
Ders hedeflemek için oturmadan önce enerji depolama:
Rahatlama teknikleri herkes için bambaşka olabilir Çocuğun okuldan geldiğinde ya da önemli bir sınavı ardından spor, oyun, banyo, yürüyüş, gezi gibi öbür aktivitelerden kendine yerinde olanı tercih ederek rahatlamasına izin verilmelidir
Ortamın iyi düzenlenmesi:
Ortamın ısı ve ışık şartları etkilidir Hava fazla sıcak veya soğuk olmamalı, temiz, havadar bir etraf olmalıdır
Evde yalnızca ders çalışma amacına yönelik bir köşe ya da bir masa ayrılmalı Bu Vesile Ile çocuk oraya geçtiğinde derslerine odaklanması ve yoğunlaşması kolaylaşır
Egzersiz sürelerinin ve aralıklarının planlanması:
Çalışma süresi, çocuğun masa başında ne kadar oturabilir olduğuna göre; 20 dk, 30 dk, 40 dk, olabilir Egzersiz programı oturana dek zaman eksik olmalı, süre içinde tedricen arttırılmalıdır
Molalar; öğrendiklerinin yerleşmesini, taşların yerine oturmasını sağlar 10 dk ara verme için makul bir süredir Bu sırada dikkatini ve motivasyonunu dağıtmayacak, özellikle bilgisayar, televizyon, oyun açık havada uğraşlara yönelmesi seçim edilmelidir
Alıştırma nedenlerinin belirlenmesi:
Neyi niçin yaptığımızı anlayışlı olmak her zaman işimizi kolaylaştırır Çocuk neden öğreniyor, ders çalışıyor olduğunu bilirse çok daha iyi motive olur
Hedeflerini, neden ders çalışıyor olduğunu yazıp, görebileceği bir yere asmalıdır
Öğrenme tekniklerinin kullanılması:
Ayıklama ya da hedef belirleme; ne değin sürede hangi konuları çalışabileceğini önceliklerine göre belirlemelidir
Göz gezdirme; çalışmaya başlamadan önce konunun başlıklarını okumalı, içeriğinde neler olduğuna göz atmalıdır Böylelikle beyine, ne kadar veri geleceğine dair haber verilmiş olur Beyin o bilgileri almaya hazırlanır Bu, bilgisayar modeline benzer bir durumdur
Çalışılacak yerlere göz gezdirilirken aşina, eksik aşina, tatmin edici bilinenler gibi gruplamalar yapılmalıdır Bu şekilde bilinen yerlerin tespiti hem ödül olur, kendine güven verir hem de yersiz süre kaybını önler
Çocuk çalıştığı konunun bölümlerinden sorular hazırlayıp, bu soruların cevaplarını arayarak alıştırma yapmalıdır
Görselleştirme; renkler ve şekiller akılda tutmayı kolaylaştırır Bu sebeple çocuk; çalıştığı konuları resimlemeli, şekillerle harita oluşturmalı ve renkli kalemler kullanmalıdır
Sürekli okumak yerine özet çıkarmayı tercih etmelidir
Hülya Meşhur *