Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Etkin Dinleme

Etkin Dinleme
0
80

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Etkin Dinleme Okulda öğrenmeler büyük ölçüde okumaya ve dinlemeye dayanır Bilhassa sınıflarda öğrenci sayısının fazlalığı, uygulamalı dersler için zorunlu ortamın oluşturulmaması , derslerin dinleme ağırlıklı olmasına neden olmaktadır Jurnal yaşamda da dinleme temel bir irtibat becerisidir Bir yetişkin sıradan olarak günün %31’ni dinleyerek geçirir Öteki iletişim becerileriyle karşılaştırırsak;%7’si yazma, %11’i okuma ve %21’ini hitabe kapsar Etkili not alma becerisinde bahsedildiği gibi not almada öncelikli adım dinleme becerisinin geliştirilmesidir Dinlediğimiz birisinin,öğretmen,dost veya bir konferansta hatip, daha sonra söylediklerinin hiç birini hatırlamadığınızın farkına vardınız mı ? fakat onun konuşmasını duydunuz Bilhassa derslerde öğretmeni duyuyor fakat dikkatinizi veremiyor olabilirsiniz Bu şart dinleme ile duyma arsındaki farkı ortaya koyar Duyma edilgen, biyoloji ile ilgili bir süreçtir Çevreden gelen sesler kulak tarafından alınır Dinleme ise bilişsel bir etkinliği kapsayan bir süreçtir ve gelen veri yorumlanır Dinleme amaçlı ve kısıtlıdır, düşünmeyi içerir Dinlemede dikkatin ders boyunca sürdürülebilmesi ve anlatılanların öğrenilebilmesi ve anlatılanların öğrenilebilmesi dinleme becerisinin geliştirilmesine bağlıdır Derste dinleme yolu ile öğrenme, öğrencinin kendi başına öğrenmesinden keza daha etkin hem de daha kısa sürede gerçekleşir Çünkü ; 1 Sınıf içinde yapılan sözlü anlatımlar konunun özünü ve en can tip yanlarını öğrenciye verme olanağı sağlar 2 Anlatımda yazı tahtası, harita, çizelge vb görsel araçların kullanılması görselişitsel dinleme olanağı sağlar 3 Derslik içi grup etkileşimi öğrenmede etkilidir 4 Sınıf içi etkileşimde öğrenci, sınavlarda sorumlu olduğu yerlerin ip uçlarını öğrenir Bu da öğrencinin sınav hazırlığını daha bilinçli yapmasına yardımcı olur Dolayısıyla ders başarısını artırır İyi bir dinleyici elde etmek etkili dinleme becerilerine sahip olmayı gerektirir ve bu beceriler geliştirilebilir; 1 Ekin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır Bunun için dersten önce hazırlık yapılmalıdır 2 Dinleme kıyas sürecidir; düşünceleri yakalama, düşüncelerin önemini saptama ve diğer düşüncelerle ilişkileri bulmayı içerir 3 Öğrenci dersi dinlerken öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak daha sonra söyleyeceklerini kestirmeye çalışmalıdır 4 Öğrenci dikkatin konudan kaymasını önlemek için konunun asıl ve tezgâhtar düşüncelerini bulmaya çalışmalıdır Temel düşünceleri bulmak için şu sorular sorulabilir? • Bu dersin amacı ne? Öğretmenin mesajı nedir? Dersin ana noktaları nelerdir? • Görüşler nasıl düzenlenmiştir ? Bir düşünce diğeri için ipucu mu ? Yeni bir fikir mi ? 5 Öğretmenin özellikleri ve bireysel biçimi ile yok dersin özüne odaklaşmak gerekir 6 Etkin dinleyici almak için ders boyunca şunlar yapılmalıdır; • Ders boyunca kendinize sorular sorun • Aralarda konunun başlıca noktalarını özetleyin • Sonuçları kendi kendinize çıkarın • Derste geçen düşüncelerin yaşamla ilişkisini kurun Öğrenci konuları derste öğrenmek istiyorsa devamı aksatmamalı, öğretmeni en iyi dinleyebileceği yere oturmalı ve öğretmenin anlattıklarını içinden her yerde etmelidir Hiç kuşkusuz anekdot alma bölümünde anlatıldığı gibi derste anekdot yetişmek, dinlemenin etkinliğini artıracak ve anımsamayı kolaylaştıracaktır seçme parça  
 
858,505Konular
982,839Mesajlar
33,078Kullanıcılar
uguroguz1Son üye
Üst Alt