Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Eüzü Besmele'nin Anlamı

Eüzü Besmele'nin Anlamı
0
176

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Eûzu billahi mineşşeytânirracîm (Kovulmuş Şeytan’ın şerrinden Allah’a sığınırım)
Bismillahirrahmanirrahîm (Rahman (merhametli) ve Rahim (esirgeyen) Olan Allah’ın Adı ile…)

Eûzu
Eûzu billahi mineşşeytânirracîm
Eûzu (sığınmak, korunmak, sığınırım); bi (ile); llah (Allah); min(den); şeytanirracim (kovulmuş şeytan)

Şeytan; (Şetane) Arapça’da “rahmetten uzaklaşmış, “Hak’dan uzaklaşıp batıl olmuş anlamında bir kelimedir Kelime kökeni olarak incelendiğinde bir isim değil sıfattır İblis olarak adlandırılan varlığın bir sıfatıözelliğidir İblis ise Allah’ın yaratmış olduğu bir kuludur Hz Adem yaratıldığında kibirine yenik düşmüş ve Hz Adem’e secde etmeyip Allah’ın emirlerine karşı gelmiştir Bunun üzerine huzurdan kovulmuş ve bir miktar mühlet alarak Allah’ın doğru yoldaki kullarını yoldan çıkarmak üzere yemin etmiştir (152835, 23037, 20115123)
Başka bir deyişle şeytan bir varlık değil, olgudur Ancak zaman içerisinde anlam genişlemesi oluşarak “İblis kelimesinin yerine de kullanılagelmiştir Allah’ın huzurundan kovduğu varlık “İblis; şeytan ise bu varlığın bir özelliğidir Hakeza yüce kitabımız Kuranı Kerim’de de genelde İblis'le Cennet'ten büyüklendiği için kovulan cin, şeytanlarla da ona uyarak başkalarını kötüye çağıran cinler ve insanlar kastedilir
Konuya bu bakış açısı ile yaklaşmamız algılarımızı değiştirmek anlamında oldukça önemlidir Böylece şeytanı, İblis’ten ayrı bir olgu olarak görebilir ve içinde can (cinn, can) olan tüm varlıkların da bünyesinde “şeytan ın olabileceğini algılayabiliriz Tıpkı huzur verici bir manzaranın da, temiz ahlakla yapılan bir iyiliğin de her ikisinin birden “güzel olması gibi; hepimiz şeytanlaşabiliriz, şeytani şeyler düşünebilir ve yapabiliriz Yani rahmetten uzaklaşabilir, Hak’dan uzaklaşabilir batıla kapılabiliriz Örneğin Hz Adem de kendi şeytanını (yada İblis’i) dinleyerek, Allah’ın kendisine yasaklarına uymamış ve şeytanı ile birlikte Hak Teala’nın cennetinden kovulmuştur Tıpkı İblis’in şeytanı gibi bizim şeytanımız da içimizdedir, canımızda, cinnimizdedir
Racim (raciyim) ise kovulmuş, lanetlenmiş anlamına gelmektedir “Şeytani racim diyerek huzurdan kovulmuş, lanetlenmiş şeytan deriz Burada anlam birleşmesi olur ve hem Allah’ın huzurundan daha önce kovulmuş İblis’ten, hem de Eûzu Besmele’yi çekmezden evvel nefsimizden kovduğumuz şeytandan ve bunların beraberinde getirebileceği şerrden Hak Teala’ya sığınırız

Bu anlamda şeytan veya şeytanlar kişinin kendi içerisinde de vardır Kişi kendi şeytanına uyarsa batıl olur, Hak’dan uzaklaşır, şeytanlaşır Bize düşen içimizdeki şeytanı kovmaktır Tıpkı yüce Allah’ın huzurundan kibirli İblis’i kovması gibi biz de şeytanları huzurumuzdan kovmalı, def etmeli, kulak asmamalıyız

Besmele
Bismillahirrahmanirrahîm
Bi (ile) ,esma (ismi, adı), Allah (el ilahtek tanrı), Rahman, i(ve), Rahim

Rahman (sonsuz isim ve sıfat sahibi, tüm varlıkları bağışlayan, sonsuz merhamet sahibi, tüm sıfatların ve isimlerin sahibi, mümin ve kafir ayırt etmeden tüm varlıklara merhamet eden) ve Rahim (kendisinden geleni, kendisi gibi olanı koruyan, kollayan, doğmamış doğrulmamış, her şey ondan gelmiş, esas, üreten) Allah'ın (Allah el ilah herkesçe bilinen ve farkında olunan tek tanrı) adı ile başlarım demektir

Rahman yalnızca yüce Allah'a ait bir sıfat olup, onun dışında herhangi bir varlık için kullanılamaz Merhameti sonsuz olan, başka hiçbir varlığın o kadar merhamet gösteremeyeceği varlık manasındadır Buradaki merhamet bizim anlayabileceğimiz seviyede değildir, insanoğlunun merhameti tabiatı gereği sınırlıdır Oysa Rahman’ın merhameti sınırsızdır Tüm kainatı kapsar Tüm kainat onun merhametinden sebeplenir Yaratılmış her şey için en hayırlı olanı o bilir, en çok o merhamet gösterir Bu anlamda Rahman’ın merhameti kafir, mümin demeden tüm varlıkları kapsar Çünkü Rahman sonsuz sıfat sahibidir, sonsuz sıfat sahibi olmak demek kainattaki tüm sıfatları bünyesinde toplayan olmak demektir, sonsuzluk yalnızca Rahman’a özel olduğundan, hayır da şer de yaratılmış her ne varsa ondan gelir demek gerekir Kaynaklardan araştırdığımız kadarı ile bazı meal ve tefsirlerde Rahman kelimesinin karşılığı olarak “bu dünyada tüm yaratılanlara merhamet edecek olan anlamında yorumlandığı görülmektedir Bunun yanlış bir bakış açısı olduğunu düşünüyoruz Yüce Allah’ın sonsuz merhametini yalnızca bu dünya ile sınırlandıramayız Bu konuda hüküm vermek bize düşmez Rahman kelimesini tüm yaratılanlara zaman ve mekandan münezzeh şekide merhamet eden şeklinde düşünmenin daha doğru bir yaklaşım olacağına inanıyoruz Şüphesiz en doğrusunu yüce Allah bilir

Bunu yüce Allah’ın besmelede geçen bir sonraki sıfatı Rahim ile de teyid ediyoruz Tıpkı bir annenin koruması kollaması gibi, Rahim, kendisinden geleni, kendisi gibi olanı koruyan, esirgeyen, kollayan demektir Rahim doğmamıştır, doğrulmamıştır Her şeyin kaynağıdır, her şey ondan gelmiştir Rahim esas olandır Yaratılan her şey kendinden gelen demektir Kaynaklardan araştırdığımız kadarı ile bazı meal ve tefsirlerde Rahim kelimesinin karşılığı olarak “ahirette sadece Müslüman olanlara merhamet edecek olan anlamında yorumlandığı görülmektedir Bunun yanlış bir bakış açısı olduğunu düşünüyoruz Yüce Allah’ın sonsuz merhametini sınırlandıramayız Bu konuda hüküm vermek bize düşmez Rahim kelimesini tüm yaratılanların kendisinden doğduğu şeklinde düşünmenin daha doğru bir yaklaşım olacağına inanıyoruz Şüphesiz en doğrusunu yüce Allah bilir

Bismillahirrahmanirahim dediğinizde yalnızca kendiniz gibi müslüman olanlara merhamet değil, tüm varlıklara şefaat dilersiniz Tüm varlıkların ve yaratılan her şeyin onun adı önünde eğilip, onun koyduğu kurallara uyması gerektiğini, işin sonunda veya ortasında her ne gelirse gelsin her iyi şey gibi belaların ve kötü şeylerin de Rahman ve Rahim’den gelmesi sebebi ile ondan gelene gönlünüzü açtığınızı söylersiniz

Eüzü Besmele
Eüzü besmele’yi toparlarsak, öncelikle bizi yoldan çıkarabilecek İblisi, kendi nefsimizi ve tüm şeytanları huzurumuzdan kovarak şunu düşünmemiz gerekir Kul eylemleri kendi iradesi ile yapar, bu anlamda gerçekleşebileceklerden sorumludur Ancak hakikatte ondan daha büyük ve çok daha güçlü bir irade mevcuttur ki bu da Rahman’ın iradesidir İnsan namaz kılarken dahi küfür içerisine düşebilir Eüzü Besmele ile “Allah’ım ben bu eylemi yapıyorum ama bunu yapan “sadece, salt ben değilim Benim dışımda herşeyi yönlendiren ve yöneten sen varsın Beni yönlendiren sadece benim iradem olmamalı, senin de rızan olmalı İşte ben bunun bilincindeyim ve senin isminle başlıyorum Ya Rabbim, ben bu eyleme giriştim ama biliyorum ki alemde her hususta senin hükmün geçerlidir Esirgeyen ve Bağışlayan senin adına sığınıyorum Her şeyi senin adına yapıyorum Tüm hayır ve şer vesileleri de senin adına sığınsın deriz Şüphesiz en doğrusunu Rahman bilir
 
858,497Konular
981,950Mesajlar
29,947Kullanıcılar
Pelin06432Son üye
Üst Alt