Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Ev Ödevleri

Ev Ödevleri
0
48

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Konut Ödevleri Eğitimöğretimde pedagojik değeri kesintisiz tartışılan, sınırlanmak ve yasaklanmak istenen ama yine de annebabalar ve öğretmenler göre vazgeçilemeyen bir diğer metod da, konut ödevleri ya da genelde ödevlerdir Öğrencilerin ara sıra konut ödevleri (homework, Hausaufgaben) ara sıra de okul ödevleri (guided study in school, Schulaufgaben) vasıtasıyla ders dışı zamanlarda da çalıştırılmasına, eğitimin derhal her kademesinde rastlanmaktadır Atama, öğretmenler kadar çocukların ders dışı zamanlarda hazırlamaları için verilen; bazen derse hazırlık ve çoğu kez de derste öğrenilenleri pekiştirme, genişletme ve tamamlamayı amaçlayan çalışmalardır Genellikle yazılı olmakla beraber sözlü ev ödevleri de bulunabileceği gibi, çoğunlukla bireysel olmakla beraber grup halinde yapılan ev ödevleri de bulunabilir Ev ödevlerine evde ya da yakın çevrede yer alan çoğu yetkin kişi destek edebilir, ama kaynak gösterme ve araç gereç temininin dışarıda öğretmenin doğrudan yardımı böylece olmaz Konut ödevlerinin dağıtılmış fonksiyonları vardır Bunlar; dersin etkisini arttıran didaktik fonksiyonu, öğretim amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını kontrol eden kontrol fonksiyonu, çocuklarının neler öğrendiklerini annebabalara bildirmesi bakımından haber verme fonksiyonu, öğrencilerin kendi aralarında ve annebaba ve kardeşler arasındaki ilişkiler kurma açısından komünikasyon fonksiyonu, öğrencileri değerleme fonksiyonu, birçok alıştırmayı ve konu hazırlığını okul dışı zamanlara atması bakımından öğretmeni rahatlatma fonksiyonu, öğrencileri ders dışı zamanlarda da teftiş ve disipline etme fonksiyonu gibi görevlerdir Derse hazırlık mahiyetindeki ev ödevleri materyal birleştirme, gözlem, veri toplama ve bunları kıyas etme işine yararken, ders sonrası ev ödevleri konuları pekiştirme, yineleme, sağlamlaştırma, başvuru gibi görevler üstlenirler Ev ödevlerinin etkisi konusunda birçok araştırma yapılmıştır ve bunlardan değişik sonuçlar elde edilmiştir Brooks, Amerika'da yaptığı araştırmada (1916), annebabaların ilgilendiği, gerektiğinde takviye ve denetleme ettiği konut ödevlerinin yardımsever, ama annebabaların ilgilenmediği ev ödevlerinin faydasız olduğunu belirlemişti Di Napoli'nin 1937'de yaptığı bir araştırmada, konut ödevlerinin etkin olmasında yaşın en etkili faktör olduğu, yaş arttıkça ödevlerin daha ciddiye alındığı ve yardımsever olduğu saptama edilmişti Dietz ve Kuhrt 1960'da yaptıkları araştırmada çoğunlukla ev ödevlerinin çeşitleri üstünde durmuş ve kötü konut ödevlerinin öğrencileri daha da kötüleştirdiğini, iyi konut ödevlerinin öğretimin kalitesini arttırdığını bahis etmişlerdi Wittmann'ın 1964'de yaptığı Konut Ödevlerinin Anlamı ve Anlamsızlığı Üstüneadlı araştırmada, ev ödevleri bahşedilen deney ve verilmeyen denetleme gruplarının dört ay sonraki yapılan başarı ölçümlerinde bir ayrım bulunamamıştı Eigler ve Krum ise annebabalara sordukları sorularda, onların %97'sinin konut ödevlerinin yararlı olduğunu söylediklerini yazmaktadırlar Tüm bu çalışmalar, konut ödevleri konusundaki us ve araştırma bulgularının farklılığını göstermektedir Ev ödevlerinin çeşitleri Değişik açılardan ev ödevlerini gruplara yarmak mümkündür Konut ödevlerinin kendi özellikleri ve öğrencilerin çalışmaları açısından 6 grup konut ödevi sayılabilir: Bilgi ve beceriyi ortaya koyan konut ödevleri Bilgiyi genişleten konut ödevleri Bilgi ve beceriyi sistematikleştiren konut ödevleri Evvelden belirli durumlara ve verilen örneklere tarafından bilgi ve beceriyi uygulayan konut ödevleri Yeni durum ve örneklere kesin data ve beceriyi uygulayan konut ödevleri Yeni bilgi ve malzemeleri işleyen konut ödevleri öte yandan konut ödevlerini şekil olarak çeşitlendirdiğimizde, karşımıza sayfa, paragraf, ünite ve bölüm halinde; konu, problem, proje halinde; çalışma, egzersiz, deney halinde; bireysel ve grup halinde konut ödevleri çıkabilir Bir başka konut ödevleri sınıflaması da şu şekilde yapılabilir: ders kitabını okuma; roman, deneme, piyes gibi eserleri okuma ve özetleme; kitap ya da kaynak listesi hazırlama; radyoTV programları yapma; müze, tarihî ve turistik yerleri gezme ve rapor etme; uzmanlarla mülâkat, kişisel ve grup halinde bazı projeler geliştirme vs Konut ödevleri metodunun faydaları Öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirme ve dağıtılmış durumlara başvuru imkânı sağlar Sınıfta yapılan dersi sağlamlaştırı ve genişletir Öğrencilerin yeni veri, beceri ve yardımcı alışkanlıklar kazanmalarını sağlar Öğrencinin kendiliğindenliğini, yaratıcılığını, ödev yapma bilincini geliştirir Öğrencide kendi kendini teftiş duygusunu geliştirir Kalabalık sınıflarda bireysel farkları dikkate bölge öğretim imkânı sağlar (öğretimi ve öğrenme temposunu bireyselleştirir) Tabi bunun için ev ödevlerinin herkese genelde verilmesi yok, öğrencilerin kabiliyet ve seviyelerine tarafından ayrı ödevler tahsis etmek gerekir Yavaş anlayan ve yavaş çalışan öğrenciler açısından iyi bir öğretim faaliyetidir Öğrencilerin ders dışındaki abes zamanlarını eğitsel ve yardımsever çalışmalarla geçirmelerini sağlar aynı zamanda öğrenciye egemen olarak çalışabilme sorumluluğunu da verir Hoş ve doyurucu görev yapan öğrencilerde kendine güven ve tek başına meslek yapabilme isteği artar bununla beraber birçok öğrenci arasında iyi bir evde egzersiz arkadaşlığı ve dayanışması da sağlar Öğrencilerin tertip, uyum, okuma, tahlil, araştırma, gözlem, özetleme ve rapor etme gibi özellikleri gelişir Gerek el becerileri gerekse çalışma çalışmaları çoğu kez ödevlerle kazandırılır Öğrencilere bununla beraber iyi bir süre plânlaması alışkanlığı da kazandırır Öğretmen açısından derse iyi bir öğrenci hazırlığı sağladığı gibi, aynı zanamda iyi bir öğrenme kontrol arabulucu da olur Konut ödevleri metodunun sakıncalı yönleri Öğrenci için fazla vakit harcayan bir yüktür Okula karşı gönülsüz olan öğrencilerde, ağır ev ödevleri verilerek bu gönülsüzlük daha da arttırılabilir Okula karşı olumlu motivasyonlar bozulabilir Evde yeterli desteği, danışacak kişisi ve araştırma malzemesi olmayan öğrenciler açısından büyük bir şans eştisizliği meydana getirir Yazısı kötü öğrenciler de burada dezavantajlı duruma gelirler Öğrencilerde başkalarına tiryakilik yaratır Başkalarının yaptığı ödevlerden kopye sürüklemek, hilekârlık gibi negatif kişilik özellikleri oluşturmaya zorlar Öğrencinin ödevi ne değin kendisinin yaptığı tekrar tekrar belirsiz kalır Öğrencinin ev ödevlerine takviye etme, sıkça annebabaları ağır bir tartı altına sokar öte taraftan eğer sayfalar dolusu ev ödevi öğretmen tarafından satır satır değerlendirilip hataları veya eksikleri öğrencilere bir bir gösterilecekse, bu, hoca açısından da büyü bir vakit kaybı demektir Yapılan masraf ve çabalarla karşılaştırma edildiğinde, eğitsel etkisi epeyce zayıftır Genellikle başarı notuna katkı maddesi yapmadığı veya fazla eksik katkı maddesi yaptığı için de, aslında iyi bir eğitim aracı değildir Ev ödevleri metodunun kullanılmasında uyarı edilecek hususlar Ev ödevi, öğretmenin öğrencileri zorda ele vermek, manâsız zamanlarını zehir etmek için verilmemelidir Konut ödevleri mutlaka öğretmenin dersi ile ilgili olmalıdır Ya işlediği bazı derslerdeki data ve becerileri genişleten, uygulayan konut ödevleri olarak ya da ilerdeki bir takım ders konularına hazırlık olarak devir verilmelidir Öğrenci mutlaka yaptığı konut ödevinin derse olumlu katkısını görmelidir Ev ödevleri öğrencilerin seviyelerine yerinde olmalı, düzey ve miktar olarak öğrencinin, çevrenin ve kaynakların boyutunu aşmamalıdır Konut ödevleri öğrencileri birbirinden veya emin kaynaklardan kopye çekmeye alıştırmamalı, onları araştırmaya, düşünmeye, gözlemler yapmaya ve bulduklarını iyi sentezleyerek belirlenmiş bir armoni içinde sunmaya yaramalıdır Görev verilmeden önce alıştırmaların çözülebilirliği, araştırma konularında kaynakların bulunması, ders kitaplarının ve ansiklopedilerin açık havada çoğu kaynaktan derlenip işlenebilmesi ve en önemlisi de yapılan ödevin eğitsel olması, çocuğun gelişiminde bir işe yaraması, ona olumlu özellikler kazandırmasına uyarı etmeli; devir fazla dikkatli ve ayrıntılı bir biçimde plânlanmalıdır Bir Takım alıştırma ödevlerinin sözlü olarak öğrencilere yazdırılması veya tahtadan anekdot ettirilmesi hatalara niçin olmaktadır Bu gibi durumlarda görev konularının öğrencilere bir kaynaktan çoğaltılarak verilmeleri yerinde olacaktır Tahsis verilme zamanı ve ödevin hazırlanması için ayrılacak süre da fazla özenli seçilmelidir Bazen tatillerde ev ödevi verilmesini annebabalar istememekte, ara sıra öğrenciler atama hazırlanması için ayrılan sürenin yetkisiz olduğundan şikayet etmektedirler Bir öğrencinin günlük ödeve ayıracağı vakit konusunda eğitimciler arasında farklı görüşle bulunmaktadır Bu konuyu belirli ancak, ödevin konusu ve miktarı, öğrencinin akıl, yetenek ve alıştırma temposu, vasıtagereç ve yardımcı uzmanların hazırlanmış olması gibi çoğu etken etkilemektedir Konut ödevleri verirken annebabaların da desteğini sağlamalı, hattâ onların çocuklarına nasıl yardım edecekleri konusunda annebabalara destek edilmelidir Çünkü sıkça konut ödevi yapılırken annebabalar çocuğa değişik şekillerde yardım edecekler ve onun yaptığnı denetim edeceklerdir Konut ödevleri öğretmenler tarafından özenli bir şekilde incelenmeli, üzerine eğitici notlar yazılmalı ve öğrencilere geri dağıtılmalıdır Eğer bu yapılmazsa, öğrenciler açısından ev ödevlerinin eğitici değeri büyük ölçüde düşer Ali Özdaş Öğretim Ilke ve Yöntemleri, İstanbul 1997  
 
858,497Konular
981,928Mesajlar
29,944Kullanıcılar
coldsteez2Son üye
Üst Alt