nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Şafilere göre izaç bir ibadet değildir, dünyevi amellerdendir Şafiler bu hususta şu iki delili öne sürerler
1 Kafirin yaptığı evliliğin sahih olması, evliliğin ibadet olmadığına delildir Zira izaç ibadet olsaydı, kafirden ibadetin kabul olmayacağı gibi nikahında kabul olmaması gerekli gelirdi Halbuki düğün kabul edilmiştir Seslenmek düğün bir ibadet değildir
2 Hem evlilikten hedef nefsin şehvetini gidermektir Fakat ibadet, yalnız Allah için amel etmektir
Cumhura tarafından ise izaç bir ibadettir Cumhur, Şafilerin delillerine ise şöyle cevap vermişlerdir:
1 Mescit yapmak bir ibadettir Lakin bunun ibadet olması müslüman kadar yapılma şartına bağlıdır Mescit gerçekleştirmek bir ibadet olmakla birlikte, bir kafir mescit inşa etse, sevap alamaz Bu amelin kafir için ibadet olmaması, o ameli ibadet makamından çıkarmaz Düğün da böyledir: Kafir için ibadet olmaması, müslüman için ibadet olmamasını gerektirmez
2 Evliliğin nefsin şehvetini gidermesi ve ibadetin yalnız Allah rızası yapılması meselesine gelince, iyi bir nesil geliştirmek, nefsi günahtan gözetmek gibi birçok menfaatler nikahta mevcuttur O halde nikah, halis bir niyetle ibadet kabul edilir *
1 Kafirin yaptığı evliliğin sahih olması, evliliğin ibadet olmadığına delildir Zira izaç ibadet olsaydı, kafirden ibadetin kabul olmayacağı gibi nikahında kabul olmaması gerekli gelirdi Halbuki düğün kabul edilmiştir Seslenmek düğün bir ibadet değildir
2 Hem evlilikten hedef nefsin şehvetini gidermektir Fakat ibadet, yalnız Allah için amel etmektir
Cumhura tarafından ise izaç bir ibadettir Cumhur, Şafilerin delillerine ise şöyle cevap vermişlerdir:
1 Mescit yapmak bir ibadettir Lakin bunun ibadet olması müslüman kadar yapılma şartına bağlıdır Mescit gerçekleştirmek bir ibadet olmakla birlikte, bir kafir mescit inşa etse, sevap alamaz Bu amelin kafir için ibadet olmaması, o ameli ibadet makamından çıkarmaz Düğün da böyledir: Kafir için ibadet olmaması, müslüman için ibadet olmamasını gerektirmez
2 Evliliğin nefsin şehvetini gidermesi ve ibadetin yalnız Allah rızası yapılması meselesine gelince, iyi bir nesil geliştirmek, nefsi günahtan gözetmek gibi birçok menfaatler nikahta mevcuttur O halde nikah, halis bir niyetle ibadet kabul edilir *