Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Evolution GT [Oyun İncelemesi]

Evolution GT [Oyun İncelemesi]
0
108

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Nitrosuz yarışmam, bariyerler virajlardaki emniyet kemerlerimdir, yanımda otomobil gorursem, direksiyonu uzerine kırarım ve en nihayetinde yarışı ben kazanırım! Arcade yarış oyunlarının gercekcilikten uzaklaşmalarının sebebi, gerceğin her zaman keyifli olmadığıdır Bu yuzden oynanış mumkun olduğu kadar eğlenceye dayalı hazırlanır ve sonucunda, 250 KM hızla carptığınız bariyerlerden cizik bile almadan ayrılırsınız Tek kaybınız, hız ibrenizin biraz sola yatması olur Şuphesiz ki bu tur oyunların kullanıcıya verdiği soluksuz hız keyfi, durmaksızın heyecan, oyuncuyu bilgisayar başından kalkmaktan alı koyuyor Ozellikle Need for Speed: Most Wanted gibi turunun başarılı ornekleri, eğlenceyi oyunculara yaşatmayı cok iyi biliyor Bir de madalyonun oteki yuzu var Gercekciliğin on planda tutulduğu Toca Race Driver serisi gibi yapımların da, kendi catısı altında topladığı buyuk bir oyuncu kitlesi bulunuyor Maksimum gercekcilik hedeflenerek hazırlanan bu yapımlar, suruş dinamikleri başta olmak uzere, her şey gerceğiyle birebir şekilde tasarlanıp, yaratılıyor Şimdi bu yapımlara yeni bir isim katıldı Uzak Doğu kokenli Milestone firmasının hazırladığı Evolution GT gosteriyor ki, yarış simulasyonları ailesinden guclu bir fert yola cıktı!

Oncelikle yapımcı Milestonedan bahsetmek gerek Firma gectiğimiz yıl konsollar icin hazırladığı Chaos Field ile sesini duyurmuştu Bu ses Milestone icin epeyce cılız oldu ve yapımcılar derhal yeni oyunlar yapmaya karar verdiler Chaos Field gibi shoot em up turunde Radirgy Precious, yarış turunde boy gosterecek olan SuperBikes: Riding Challenge ve Evolution GT ile hız tutkunlarını tatmin edecek projeler, Milestone tarafından geliştirilmeye başlandı Bunlardan ilk olarak Evolution GT piyasaya suruldu Bakalım parkurlar ne tur yarışlara sahne olacak?

1 Kural: Frenin yerini ezberle

Oyunu acıp, ilk olarak Optionsdaki ayarlarımızı tamamladıktan sonra menuye goz gezidiriyoruz Quick Race ile mutlaka antrenman yapmanızı tavsiye ederim Direk olarak Carrier Modeye tıklarsanız, sizi Gabriele Tarquini karşılıyor Kendisi 1994 BTCC ve 2003 ETCC şampiyonu “Biz ne şampiyonlar gorduk tavrı ile kariyere başlarsanız, daha ilk yarışın ilk virajında epey buyuk bir husran ile karşılaşacağınız muhtemel(!)

Gabriele Tarquini, bize bir nevi tutorial yaptırıyor Ne kadar uygun tartışılır ama TVR T350 ile başlıyoruz tutoriale Burada başta Tiger Effect olmak uzere, arac kullanırken nelere dikkat etmemiz gerektiğini goruyoruz Oncelikle Tiger Effectten başlayalım anlatmaya; orneğin yarışı en onde surduruyorsunuz ama diğer araclar sizin hemen ardınızda Onunuzde de cok zor bir viraj var Yeteri kadar hız kesmeden girerseniz, kısa surede toparlamanız pek mumkun gozukmuyor Maalesef en kotu sonuc başınıza geliyor ve aracınız bariyerlere carparak neredeyse duruyor Normal bir oyuncu icin, orta şiddette sinir krizi ile geciştirilebilecek bir vaka gibi gorunuyor Moralinizi bozmayın cunku Tiger Effect boyle anlar icin yaratılmış! “Tab tuşuna basıyorsunuz ve sol alt koşedeki bar boşalana kadar, zamanı geriye alıyorsunuz! Boylelikle viraja girmeden cok once frene basarak durumu kurtarabilirsiniz!

2 Kural: Kazanmak icin fren kullan

Yarış anındaki arayuzde bulunan ikinci bar olan damageye geldi sıra Quick Race seceneğinde goremeyeceğiniz bir ayrıntı olan hasar, kariyer modunda karşımıza cıkıyor EGTdeki hasar modellemeleri icimizdeki arcade yarış tutkununu memnun edemeyecek cinsten Maalesef cok basit hasar goruntuleri mevcut Kaza sonucunda sadece tamponun bir bolumu duşuyor, farlar kırılıyor ve camlar catlıyor Daha farklı bir ayrıntı gozunuze carpmıyor Yine de bu tur simulasyon oyunlarında on planda tutulması gereken, suruş dinamikleri olduğunu duşunursek, yine istediğimiz sonuca ulaşamıyoruz Zira oynanışa hasarın pek bir zararı olmuyor Ozellikle Toca Race Driver 3u oynayanlar, aradaki farkın cok buyuk boyutlarda olduğunu goreceklerdir Birinde her bir darbenin suruşunuze etki edeceği gerceği ile yarışırken, bir diğerinde hasar almak sadece yan unsur olarak duşunulmuş Arayuzdeki son bara geldi sıra Turuncu ile renklendirilmiş bu cubuk, pilotunuzun yarış anındaki heyecanını yansıtıyor! Barda bulunan turuncu bolum ne kadar fazla ise o kadar rahatsınız demektir ancak o renk tukendi mi, işte o zaman sizi oldukca zor anlar beklediğini soyleyebilirim İlk olarak pilotunuzun kalp atış sesinin gitgide hızlandığını duyuyorsunuz Ardından ekran bulanıklaşmaya başlıyor ve tek gorduğunuz cevredeki otomobillerin renkleri oluyor Tabi goruntu oyle bulanık ki, her şey birbirine karışıyor Eğer bu efekt ortaya cıkmadan once hemen onunuzde bir arac varsa, tek yapmanız gereken onun artık bir renk yumağı haline gelmiş goruntusunu takip etmek Gayet guzel duşunulmuş bu efektin nasıl oluştuğunu anlatmakta yarar var Bir araca arkadan yaklaştığınızda, onun uzerinde de aynı turuncu bardan goruyorsunuz Siz arkadan onu gecmek icin ne kadar rahatsız ederseniz, rakibiniz o kadar panikliyor ve turuncu renk azalmaya başlıyor En nihayetinde sıfırlanınca, rakibinizin suruşunde belirgin bir fark hissediyorsunuz Bir sağ bir sola, adeta slalom yapmaya başladığını goreceksiniz Hatta bunun neticesinde size bile carpıp, yoldan cıkartabilir İşte bu durumun aynısı size karşı yapıldığında, yani bir yarışcı sizi gecmek icin hamle yaptığında, kalp atışlarınız hızlanmaya başlıyor

3 Kural: Viraj, fren ve zaman arasındaki ilişkiyi kavra Bu seni başarıya goturecek

Oynanabilirlikten genel olarak bahsedecek olursak, fren en buyuk dostunuz gibi gorunuyor Arcade yarış oyunları oynamaktan unuttuğumuz fren pedalının uzerindeki orumcek ağlarını giderin Tıpkı Toca Race Driverda olduğu gibi Evolution GTde de kazanmak icin fren kullanmaktan başka careniz yok Ancak en az onun kadar onemli bir başka kavram da, zamanlama! Virajlara yaklaşırken, once haritadan ne kadar acılı bir viraj olduğuna bakıp, sonra da doğru zamanlamayı kullanarak, frene basmanız gerekiyor Ufak bir hata bariyerlere carpmanıza sebep oluyor

İcerisinde 35 lisanslı otomobil bulunduran Evolution GT, 28 adet birbirinden meşhur parkur seceneğiyle de sıradan bir yapım olmadığını adeta ispat ediyor Siz başlangıcta sadece 3 araba ve 3 parkur secebiliyorsunuz ama kariyer seceneğinde ilerledikce, yeni araclar ve yollar acılıyor Kariyerin bir başka ozelliği de, deneyim puanları kazanıp, kendi yeteneklerimiz uzerinde ceşitli geliştirmeler yapabilmeniz Boylelikle daha yavaş heyecanlanabilir ve hatta daha uzun sure Tiger Effecti kullanabilirsiniz

Uzerimize giydiğimiz eşyalar da yeteneklerimize artı puan kazandırıyor Tabi artı değer kazandıran kask, tulum, elen ve ayakkabıları almak icin kariyerde bir sure ilerlemeniz gerekiyor

Gorsel olarak fazla fazla bir şey beklemeyin EGTden Ortalamanın uzerinde grafiklere sahip, bir kac da goze hoş gelen efekti var Sesler başarılı Zira aracların motor sesleri epey fark ediyor Hele bir de otomobil kamerasından (hani ekranda sadece yolu gorduğunuz) oynarsanız, motor sesi ciddi rahatsızlık veriyor

Genel olarak bakıldığında, Toca Race Driver kadar başarılı bir yapım ile karşı karşıya değiliz Bir kere oynanış daha basit, hasar modellemesi sınırlı ve oynanışa pek etki etmiyor Bunların yanında tumuyle lisanslı 35 otomobili surme imkanı, guzel duşunulmuş efektler var Tiger Effectin gercekciliği oldurduğu kesin ama hoş bir ayrıntı olduğunu da belirtmek gerek Oyunun değerlerini teraziye koyduğunuzda iyi taraf biraz daha ağır basıyor diyebiliriz Yarış simulasyonu seven kullanıcılar bu oyuna bir şans verebilir Arcade yarış tutkunları ise yaklaşmasa daha iyi olur Oyuna dalıp gercek hayatı unutmayın


imagesevolutiongtoyunincelemesi5b09a0b07fff9

imagesevolutiongtoyunincelemesi5b09a0b18c1e9
 
858,465Konular
981,138Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt