iltasyazilim
FD Üye
Allahü teâlâ Kur'ânı kerîmde meâlen buyurdu ki:
ve dikili taşlar (putlar) üzerine boğazlanan hayvanlar ve ezlâm ile kısmet istemeniz haram kılınmıştır (Mâide sûresi: 3)
Ey îmân edenler! Muhakkak ki içki, kumar, (ibâdet etmek için hazırlanmış) putlar ve ezlâm şeytanın işinden olan birer pis şeydir Artık ondan kaçınınız ki, felâh (kurtuluş) bulabilesiniz (Mâide sûresi: 90)
Câhiliye devrinde, mühim bir işi yapıp yapmamak husûsunda ezlâm denilen oklar ile kur'â çekerlerdi Bu oklardan birinin üzerine Rabbim bana emr etti, diğerinin üzerine Rabbim beni nehyetti (yasakladı), üçüncünün üzerine de gaflet ettidiye yazılırdı Bu okları bir torba içine korlar, putlarından en büyüğünün önüne gelerek ey tanrımız biz şöyle şöyle istiyoruz diyerek bu oklardan rast gele birini seçip çıkarırlardı Eğer Rabbim bana emr ettiyazılı ok çıkarsa, o işe başlanır, Rabbim beni nehyettiyazılı ok çıkarsa, o işten vaz geçilirdi Gaflet ettidiye yazılı ok çıkarsa, tekrar çekiliş yapılırdı İşte böyle bir muâmele ile yapılacak işi tâyin etmeye kalkışmak haramdır (Muhammed bin Hamza, Senâullah Dehlevî, İbni Abbâs)
ve dikili taşlar (putlar) üzerine boğazlanan hayvanlar ve ezlâm ile kısmet istemeniz haram kılınmıştır (Mâide sûresi: 3)
Ey îmân edenler! Muhakkak ki içki, kumar, (ibâdet etmek için hazırlanmış) putlar ve ezlâm şeytanın işinden olan birer pis şeydir Artık ondan kaçınınız ki, felâh (kurtuluş) bulabilesiniz (Mâide sûresi: 90)
Câhiliye devrinde, mühim bir işi yapıp yapmamak husûsunda ezlâm denilen oklar ile kur'â çekerlerdi Bu oklardan birinin üzerine Rabbim bana emr etti, diğerinin üzerine Rabbim beni nehyetti (yasakladı), üçüncünün üzerine de gaflet ettidiye yazılırdı Bu okları bir torba içine korlar, putlarından en büyüğünün önüne gelerek ey tanrımız biz şöyle şöyle istiyoruz diyerek bu oklardan rast gele birini seçip çıkarırlardı Eğer Rabbim bana emr ettiyazılı ok çıkarsa, o işe başlanır, Rabbim beni nehyettiyazılı ok çıkarsa, o işten vaz geçilirdi Gaflet ettidiye yazılı ok çıkarsa, tekrar çekiliş yapılırdı İşte böyle bir muâmele ile yapılacak işi tâyin etmeye kalkışmak haramdır (Muhammed bin Hamza, Senâullah Dehlevî, İbni Abbâs)