iltasyazilim
FD Üye
2004 yılı HalfLife 2, Doom 3, Far Cry ve Unreal Tournament 2004 gibi FPS şaheserlerini içeren manâlı bir yıldı Bu oyun bombardımanının sona ermesiyle 2005 yılında kapı sonuna kadar açıldı ve oyun piyasasına taze kan olarak Monilith'in FEAR'ı düştü
Oyun, kuytu dosyalarla ilgilenen SWAT sanki bir askeri bölük üzerine kurulu Bu acayip grup fazla kısa bir sürede terorist takımını yok ederek bir uzay havacılığı hizmetini devralır Bu seneki senaryo sizi aksiyonun içine katarak, geçen sene E3'te gösterilen demonun bıraktığı yerden devam ediyor
Demo midesi alıngan olanlar için öyle de uygun olmayan bir takım tüyler ürpertici sahnelerle başlıyor Birkaç muhafızı öldürdükten sonra düşman grubun lideri zavallı kurbanının üzerinde bir çeşit ameliyat yapmaya girişir ve arkasında kurbanın kanla kaplanmış yüzünü daha yakın bir görünüm için güvenlik kamerasına içten çevirir Fear kan öğeleri içermesi bakımından oldukça cömert, her seferinde bir insandan çıkması imkansiz olan tonlarca kan görebilmemiz mümkün
Buradan sonradan güvenlik kamerasıyla aksiyon ziyafetini seyrettiğimiz sinematikle takımımız bölünüyor Takıma bir hafta önce aktarma oluyoruz ve ekip arkadaşlarımızın birinin hal ve hareketlerinden bizden kuşkulandığını anlıyoruz bununla beraber sinematik bitiyor ve demonun oynanabilir kısmı başlıyor
Oyunun birincil birkaç dakikası öteki aksiyon oyunlarının başlangıçlarında gördüklerinize oldukça benziyor Demonun başları da korkunç dakikalarla doymuş , uzay fasilitesinden düştüğünüz yerde kısa bir mantıksal bağ dizisi var ve gerisinde size etrafı keşfederken nasıl çömeleceğiniz, fenerinizi nasıl kullanacağınız gibi konularda size ipuçları tahsis etmek üzere minik notlar beliriyor Bir Takım yönlerden grafikler Doom 3 ile karşılaştırılabilir; Monolith'in oyun için yarattığı enerjik aydınlatmalar ve gölgeler, bir fazla karanlık arazi sizi daima diken üzerinde tutuyor
Demonun birincil dakikaları HUD'ınızın gereksiz yere gidip gelmesinden tutun da etrafı keşfederken göreceğiniz acayip görüntüler ve seslere dek bir çok ürkütücü sahnelerle batmış
Bir noktada, önünüzden geçen minik bir kız gördüğünüze muhakkak olduğunuzu zannedebilirsiniz ama onu onu yakalamaya çalıştığınızda bir ölüyle karşılaşıyorsunuz İki saniye sonradan kaçan birisi gözünüze çarpıyor lakin bir defa daha baktığınızda orda o kadar birini göremiyorsunuz Bunlar yalnızca olayların başlangıcı sayılır
Sonunda, makinali veya tam otomatik tüfeğimiz ile ateş edebileceğimiz bazı canlı bedenler buluyoruz Monolith savaşla ilgili bir takım dengeleyici unsurları da atlamamış; bir tuşa basarak atabileceğiniz el bombaları haricinde yalnızca üç silah taşıyabiliyorsunuz Makinalı tüfekler istediğimiz gibi değilse de demodaki öteki silahlar oldukça etkin Shotgun'ı kullanarak önünüze çıkacak dek kısmetsiz herşeyi eritirken tatmin edici bir patlama yaratıyor Nailgun ile düşmanınızı duvara çivilemeniz olası ve zoom fonksiyonuyla da siper alıp ateş etmek olası
Çatışma boyunca, Monlith suni zeka ve yazılım karışımıyla her anı gerçeğe yakın bir ülkü sokuyor Bazen düşman ilk hareketin sizden gelmesi için devriye geziyor ve bekliyor, bazen ise daha önceden belirlenmiş bir noktaya vardığınızda aniden bağırıyor Bir bölgede düşman koşarak gelirken bir kitaplığı deviriyor ve kendine kalkan olarak kullanıyor Birkaç saniye sonra ise düşman yüzükoyun uzanıp kitaplığın daha açık konuşmak gerekirse az evvel oluşturduğu koruyucunun altına yatıyor ve bu nedenle sadık shotgun'ımız için hatasız bir av haline geliyor Bu sahnede çatışma adamakıllı çığrından çıkarak düşman her yöne içten parçalanıyor, kan her yeri kaplıyor ve siz de etrafta kol, bacak parçaları görebiliyorsunuz
Kan, FEAR'ın uzmanlık alanı gibi gözüküyor
Kahramanınız kendisini gözetmek için silahlardan daha fazlasına sahip
Öyle oysa; ihtiyaç duyduğunda yavaşlatılmış çekim modunda vuruşlar yapabiliyor Pratik Olarak bu Max Payne oyunlarındaki gibi bullet timeözelliğine benzer gibi gözükse de siz düşmanlar değin yavaş değilsiniz Bu Nedenle nöbetçilerin devriye gezdiği bir sahaya girdiğimizde saldırıya maruz kalsak bile alan her tarafında sıçrayabiliyor, yavaş çekim modunda vuruşlar yapabiliyor, yakınımızdaki düşmana shotgunla alev edebiliyor ve artı zarar görmeden kurtulabiliyoruz Yavaş çekim modu kabiliyetiniz zamanla yenileniyor ve savunmanızın önemli parçalarından biri oluyor
FEAR'ın en iyi tarafı insanı dehşet bir şekilde titretebilmesi
15 dakikalık demo boyunca siz merenden çıkarken aniden ortaya meydana çıkan ufak kız veya acayip bir adamın hepsi ölmeye geldilerdiye tekrar tekrar bağırması gibi ürkütücü sahneler oynayanın ödünü patlatabilecek cinsten *
Oyun, kuytu dosyalarla ilgilenen SWAT sanki bir askeri bölük üzerine kurulu Bu acayip grup fazla kısa bir sürede terorist takımını yok ederek bir uzay havacılığı hizmetini devralır Bu seneki senaryo sizi aksiyonun içine katarak, geçen sene E3'te gösterilen demonun bıraktığı yerden devam ediyor
Demo midesi alıngan olanlar için öyle de uygun olmayan bir takım tüyler ürpertici sahnelerle başlıyor Birkaç muhafızı öldürdükten sonra düşman grubun lideri zavallı kurbanının üzerinde bir çeşit ameliyat yapmaya girişir ve arkasında kurbanın kanla kaplanmış yüzünü daha yakın bir görünüm için güvenlik kamerasına içten çevirir Fear kan öğeleri içermesi bakımından oldukça cömert, her seferinde bir insandan çıkması imkansiz olan tonlarca kan görebilmemiz mümkün
Buradan sonradan güvenlik kamerasıyla aksiyon ziyafetini seyrettiğimiz sinematikle takımımız bölünüyor Takıma bir hafta önce aktarma oluyoruz ve ekip arkadaşlarımızın birinin hal ve hareketlerinden bizden kuşkulandığını anlıyoruz bununla beraber sinematik bitiyor ve demonun oynanabilir kısmı başlıyor
Oyunun birincil birkaç dakikası öteki aksiyon oyunlarının başlangıçlarında gördüklerinize oldukça benziyor Demonun başları da korkunç dakikalarla doymuş , uzay fasilitesinden düştüğünüz yerde kısa bir mantıksal bağ dizisi var ve gerisinde size etrafı keşfederken nasıl çömeleceğiniz, fenerinizi nasıl kullanacağınız gibi konularda size ipuçları tahsis etmek üzere minik notlar beliriyor Bir Takım yönlerden grafikler Doom 3 ile karşılaştırılabilir; Monolith'in oyun için yarattığı enerjik aydınlatmalar ve gölgeler, bir fazla karanlık arazi sizi daima diken üzerinde tutuyor
Demonun birincil dakikaları HUD'ınızın gereksiz yere gidip gelmesinden tutun da etrafı keşfederken göreceğiniz acayip görüntüler ve seslere dek bir çok ürkütücü sahnelerle batmış
Bir noktada, önünüzden geçen minik bir kız gördüğünüze muhakkak olduğunuzu zannedebilirsiniz ama onu onu yakalamaya çalıştığınızda bir ölüyle karşılaşıyorsunuz İki saniye sonradan kaçan birisi gözünüze çarpıyor lakin bir defa daha baktığınızda orda o kadar birini göremiyorsunuz Bunlar yalnızca olayların başlangıcı sayılır
Sonunda, makinali veya tam otomatik tüfeğimiz ile ateş edebileceğimiz bazı canlı bedenler buluyoruz Monolith savaşla ilgili bir takım dengeleyici unsurları da atlamamış; bir tuşa basarak atabileceğiniz el bombaları haricinde yalnızca üç silah taşıyabiliyorsunuz Makinalı tüfekler istediğimiz gibi değilse de demodaki öteki silahlar oldukça etkin Shotgun'ı kullanarak önünüze çıkacak dek kısmetsiz herşeyi eritirken tatmin edici bir patlama yaratıyor Nailgun ile düşmanınızı duvara çivilemeniz olası ve zoom fonksiyonuyla da siper alıp ateş etmek olası
Çatışma boyunca, Monlith suni zeka ve yazılım karışımıyla her anı gerçeğe yakın bir ülkü sokuyor Bazen düşman ilk hareketin sizden gelmesi için devriye geziyor ve bekliyor, bazen ise daha önceden belirlenmiş bir noktaya vardığınızda aniden bağırıyor Bir bölgede düşman koşarak gelirken bir kitaplığı deviriyor ve kendine kalkan olarak kullanıyor Birkaç saniye sonra ise düşman yüzükoyun uzanıp kitaplığın daha açık konuşmak gerekirse az evvel oluşturduğu koruyucunun altına yatıyor ve bu nedenle sadık shotgun'ımız için hatasız bir av haline geliyor Bu sahnede çatışma adamakıllı çığrından çıkarak düşman her yöne içten parçalanıyor, kan her yeri kaplıyor ve siz de etrafta kol, bacak parçaları görebiliyorsunuz
Kan, FEAR'ın uzmanlık alanı gibi gözüküyor
Kahramanınız kendisini gözetmek için silahlardan daha fazlasına sahip
Öyle oysa; ihtiyaç duyduğunda yavaşlatılmış çekim modunda vuruşlar yapabiliyor Pratik Olarak bu Max Payne oyunlarındaki gibi bullet timeözelliğine benzer gibi gözükse de siz düşmanlar değin yavaş değilsiniz Bu Nedenle nöbetçilerin devriye gezdiği bir sahaya girdiğimizde saldırıya maruz kalsak bile alan her tarafında sıçrayabiliyor, yavaş çekim modunda vuruşlar yapabiliyor, yakınımızdaki düşmana shotgunla alev edebiliyor ve artı zarar görmeden kurtulabiliyoruz Yavaş çekim modu kabiliyetiniz zamanla yenileniyor ve savunmanızın önemli parçalarından biri oluyor
FEAR'ın en iyi tarafı insanı dehşet bir şekilde titretebilmesi
15 dakikalık demo boyunca siz merenden çıkarken aniden ortaya meydana çıkan ufak kız veya acayip bir adamın hepsi ölmeye geldilerdiye tekrar tekrar bağırması gibi ürkütücü sahneler oynayanın ödünü patlatabilecek cinsten *