Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

FAA: “5G, Uçakları Tehlikeye Atabilir”

FAA: “5G, Uçakları Tehlikeye Atabilir”
0
42

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
80
FAA-5G-Aglar-Ucak-Seferlerini-Olumsuz-Etkileyebilir-scaled.jpg

Yeni nesil kablosuz iletişimde kullanılacağı muhtemel olan 5G teknolojisinin havacılık endüstrisine zarar vereceği iddiası uzun zamandır tartışmaların odağında. Bu konuyla alakalı olarak Federal Havacılık İdaresi (FAA), günümüzde hızlı bir şekilde gelişen 5G ağlarla alakalı çeşitli açıklamalarda bulundu. Federal kurumun geçtiğimiz Kasım ayında yayımladığı rapora göre, 5G temelindeki frekanslar uçakların yönünü aniden değiştirebilir ve en kötü senaryoda yolcuların hayatlarını tehlikeye atabilir.

FAA’nın yayımladığı bu raporda özetle, 5G hizmetler için yaygın olarak kullanılan radyo dalgaları ve frekanslarıyla ilgili birçok endişe dile getirilerek, 5G frekansların uçak enstrümantasyonu üzerinde zararlı bir etkisi olduğu savunulmuş. Bu görüşün tam aksine, Amerika Birleşik Devletleri’nde kablosuz iletişim sektörünün en büyük temsilcisi konumundaki Hücresel Telekomünikasyon Endüstrisi Birliği (CTIA) ise FAA’nın bu iddialarını yalanladı. CTIA, FAA tarafından yapılan analizlerinin “kusurlu” olduğunun altını özellikle çizerek, dünyada yaklaşık 40 ülkenin, havalanan uçaklara yönelik herhangi bir tehlike oluşturmadan, 5G teknolojisi için bahsedilen frekansları uzun zamandır kullandığını belirtti. CTIA Başkanı ve CEO’su Meredith Attwell Baker FAA’nın iddialarıyla ilgili açıklamasında şu sözlere yer verdi:

“40 ülkenin bazılarında ağ sinyalleri havacılık ekipmanlarına bitişik bir spektrumda çalışıyor. ABD havayolları her gün bu ülkelere girip çıkıyor. Müdahale mümkün olsaydı, çok daha önce fark edilirdi.”

FAA-5G-Aglar-Ucak-Seferlerini-Olumsuz-Etkileyebilir-1.jpg


Konuya geniş bir açıdan bakacak olursak meselenin özünde “radyo altimetre” adı verilen bir alet var. Bu aracın temel görevi bir uçağın yerden yüksekliğini ölçmek ve pilotlara uçuş esnasında önemli veriler sunmak. FAA, 5G dalgaların radyo altimetresine müdahale edebileceğini, hatta bu nedenle pilotların radyo altimetresini kullanamayacağını düşünüyor. CTIA ise bu görüşün tam karşıtı bir duruş sergiliyor. Diğer taraftan müşterilerini şimdiden 5G’ye geçiren ABD dışındaki servis sağlayıcılar, resmi devlet kurumlarının bu tip görüş ayrılıklarından dolayı 5G ağların gücünü azaltarak frekansların uçaklar üzerinde iddia edilen zararlarını azaltma yoluna gitti. 5G ile alakalı çalkantılı sürecin nereye varacağını hep beraber göreceğiz. Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın.
 
858,475Konular
981,230Mesajlar
29,549Kullanıcılar
ux720Son üye
Üst Alt