Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Facebook Analytics Kullanımdan Kaldırılıyor

Facebook Analytics Kullanımdan Kaldırılıyor
0
50

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
80
facebook-analytics-kaldiriliyor-1617733244.jpg

Facebook Business Manager üzerinden kullanılan Facebook Analytics’in Haziran ayından itibaren kaldırılıyor olması reklam verenleri oldukça üzdü. Birçok veriyi analiz edebildiğimiz neredeyse tek Analytics aracının “neden kaldırıldığı” henüz belli değil.

Facebook’un kendisi reklam verenleri; Facebook Business Suite, Reklam Yöneticisi ve Olay Yöneticisine yönlendiriyor. Ancak unutulan bir şey var, verilerin tamamına Facebook Analytics üzerinden erişip hepsini tek bir CSV dosyası olarak indirmek ve pivot analizi almak büyük kolaylık sunuyordu.

Yüzeysel verilere merhaba!


b7c7d91119db45ca2a9992f6035eb9eedb92d2cd.jpeg

Normal şartlarda Facebook reklam panelini, Google Analytics’e entegre edememek oldukça üzücüydü. Yine de Facebook’un sunduğu Facebook Analytics yardımıyla verilerin bir kısmını yorumlamak oldukça kolay oluyordu. Dönüşüm, tıklama, görüntüleme, kullanıcıların reklamlarda geçirdiği zaman vb. gibi birçok metriğe erişimi kıyaslama şansını kolay bir şekilde buluyorduk. Facebook’un yönlendirdiği diğer araçlarsa bu verilerin tamamını parça parça indirmeye ve birleştirerek yorumlamamıza yardımcı olabiliyor.

Facebook’un bu güncellemeyi yapmasında elbette bir neden vardır ancak en azından Google Analytics ya da Yandex Metrika gibi analiz araçlarının entegrasyonuna izin vermesi durumunda birçok reklam verenin metrik yorumlaması daha kolay olacak. Bildiğiniz üzere yine Facebook son dönemde birçok reklam veren Instagram hesabına “shadow ban” atması nedeniyle eleştiri yağmuruna tutuluyordu. Bu güncellemeyle beraber yine eleştirilerin hedefinde olacak gibi.


 

Similar threads

Facebook Pixel Nedir? Basit bir ifade ile “Facebook Pixel”, web sitelere yerleştirilen bir kod parçasıdır. Yerleştirilen bu kod parçası, Facebook reklamlarınızı analiz etmenize yardımcı olmakta, reklam sonuçlarının dönüşümlerini ortaya çıkarmaktadır. Aynı zamanda reklamları optimize etmenize ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
193
UTM Nedir? Açılımı 'Urchain Tracking Mode' olan UTM, aslında basit bir koddur. Bu kodu özel bir URL'ye ekleyerek link kaynağı, kampanya adı ve pazarlama aracı izlenebilir. Google Analytics üzerindeki site istatistiklerinde kullanıcıların hangi kampanyadan geldiğini, nasıl geldiğini ve hangi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
671
Google Analytics’in normalde sadece ücretli performans analizi yazılımlarında bulunan yeni özellikleri açıklandı Duyurulan yenilikler; özel raporlar, gelişmiş kullanıcı segmentasyonu, programlama arabirimi (API), güncellenmiş arayüz, daha zengin raporlar ve Google AdSense entegrasyonunu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
129
Google Tag Manager Nedir? Google Tag Manager için ayrıntılı bir içerik analizi eklentisi denilebilir. Web sitelerini ziyaret eden internet kullanıcıların davranışlarını anlamak için kullanılmaktadır. Google Tag Manager kullanan site sahipleri, internet kullanıcılarının nerde ve hangi yolla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
128
Son zamanlarda WhatsApp kullanıcı sözleşmesi üzerinden uzun uzun bu mesajlaşma uygulaması hakkında konuştuk. Hatta artık WhatsApp’ı kullanmamaya karar verenler için alternatif mesajlaşma uygulamalarını tanıttık. Uygulamanın sahibi olan Facebook’un sözleşme konusunda geri adım atması ile her şey...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
858,500Konular
982,396Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt