Çevrimiçi perakende şirketleri, umumiyetle eserlerini çevre ağlarda tanıtabilmek maksadıyla web sitesi eklentileri kullanırlar. İnternet sitelerinde bu eklentilerin kullanılması, eleştirmenlere nazaran Avrupa Birliği zımnilik maddelerini ihlal edebilecek bir durum olarak nitelendiriliyor.
Lüksemburg merkezli Avrupa Birliği Adalet Divanı (ECJ), Alman çevrimiçi moda perakendecisi Fashion ID’yi, kendi sitesinde Facebook’un “Beğen” düğmesini barındırarak ferdî done muhafaza kanunlarını ihlal etmekle suçladı. Avrupa Birliği done saklılığı kanunlarına nazaran, done denetleyicileri zatî datanın neden toplanması gerektiğini ve nasıl işlendiğini belirlemek zorundadır. Öte yandan olgu işlemcileri, olguyu sırf bir denetleyici ismine işler ve bu umumide üçüncü parti bir şirkettir.
ECJ yargıçları, Facebook’un “Beğen” tuşunun kullanılmasıyla done toplanılması konusunda hem bu eklentiyi kullanan internet sitelerini hem de Facebook’u sorumlu buldu. Duruşma, “Facebook’un ‘Beğen’ butonuna sahip bir internet sitesinin sahibi, ziyaretçilerin ferdî olgularının toplanması konusunda Facebook ile ortak çalışan bir denetleyici olabilir” açıklamasını yaptı.
Duruşma tarafından Alman tedarikçi Fashion ID’nin sitede bulunan beğenme tuşunu kullanarak eserlerini Facebook üzerinde daha çokça göstermesi ile bir ticari avantaj sağlamış olduğu söylendi. Gelgelelim duruşma, dataların Facebook tarafından işlenmesi ile alakalı Fashion ID’nin hiçbir yükümlülüğü olmadığını belirtti.