elektronikci
FD Üye
Dünyanın en tanınan toplumsal medya platformlarından Facebook, bundan birkaç yıl evvel "Canlı Alışveriş" isimli bir özelliğini kullanıcıların beğenisine sunmuştu. Bu özellik, içerik üreticiler için yepisyeni bir para kazanma metoduydu. Çünkü fenomenler, bu özelliği kullanarak canlı yayında satış yapma imkanı yakalıyorlardı. Bilhassa Çin'de çok tanınan olan bu prosedür, dünyanın geri kalanında ise pek de kabul görmedi.
Hal bu türlü olunca da Facebook, Canlı Alışveriş özelliği için beklenen kararı aldı. Şirket tarafından yapılan açıklamalarda, özelliğin 1 Ekim 2022itibarıyla kullanılamayacağı belirtildi. Özetle; içerik üretici ve fenomenler, 1 Ekim prestijiyle canlı yayın açıp, eser satışı yapamayacaklar. Pekala Facebook, neden bu türlü karar aldı?
Kararın gerisindeki neden, Reels
İlk defa 2018 yılında kullanıma sunulan, 2020'de ise pek çok ülkeye yayılan Canlı Alışveriş özelliği, artık Facebook'un bir modülü olmayacak. Şirket, bu kararın gerisindeki nedenin Reels görüntüler olduğunu söylüyor. Geliştiriciler, Reels özelliklerine odaklanmaya devam edecekler. Ancak Instagram'daki Canlı Alışveriş özelliği, bir mühlet daha kullanılmaya devam edecek.
Facebook'un benzemeye çalıştığı TikTok da kendi Canlı Alışveriş özelliğini kullanıma sunmuştu. TikTok Shop olarak isimlendirilen bu özellik, birinci basamakta Asya ülkelerine, sonraki kademede ise Avrupa ve ABD'ye ulaştı. Gariptir ki TikTok Shop da ABD ve Avrupa'da ilgi görmedi. Hatta TikTok, özelliği ABD ve Avrupa'dan geri çekti. Artık de Facebook, TikTok'un peşinden gitmiş ve aynı kararı almış üzere görünüyor.