bilgisayarci
FD Üye
Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, 3 aylık kazanç raporu sırasında şirketin bir sonraki donanım lansmanının Ray-Ban akıllı gözlükler olacağını doğruladı.
Sosyal medya devi, akıllı gözlük üretmek için geçen Eylül ayında Ray-Ban ve EssilorLuxottica ile ortaklık kurduklarını açıkladı. O zamandan bu yana cihazın artırılmış gerçeklik yetenekleri sunmayacağı da paylaşılmıştı.
Açıklamalara göre, Facebook bu yıl akıllı gözlüklerini piyasaya sürme yolunda görünüyor. Zuckerberg ayrıca gözlüklerin ikonik form faktöründe olacağını ve oldukça düzgün şeyler yapmanıza izin vereceğini ifade etmiş.
Ürünün piyasadaki diğer akıllı gözlüklerle karşılaştırıldığında en büyük farkının muhtemelen estetik anlamında olacağı düşünülüyor. Facebook’un dünyanın en popüler gözlük şirketlerinden biri olan Ray-Ban ile ortaklık kurmasının en olası nedeninin de bu olduğunu söyleyebiliriz.
Facebook, Ray-Ban ve EssilorLuxottica ile ortaklığını duyurduğu sıralarda şirket aynı zamanda artırılmış gerçeklik gözlüklerinin bir prototipi olan Project Aria üzerinde çalıştığını da açıklamıştı. Bu cihazlar artırılmış gerçeklik konusunda Ray-Ban cihazlarına göre üstünlüğe sahip olacak ve kullanıcıların bir arkadaşını aramasına ve avatarları ile sohbet etmesine, yol tehlikelerini tespit edebilen dijital bir asistandan yardım almasına ve bir toplantıda sizi desteklemesine yardımcı olabilecek.