Facebook, içerik geliştiricilerin platform üzerindeki içeriklerden para kazanmaları için yeni yollar açmanın peşinde. Temel değişiklik, içerik geliştiricilerinin artık para kazanabilecekleri kısa görüntülere ve hikayelere müsaade verecek olması. Ayrıyeten geçtiğimiz yıl görülen muvaffakiyetlerin akabinde içeriklerini paraya dönüştürmesine müsaade verilen geliştirici sayısı da arttırılacak.
Toplumsal medya firmasının söylediğine nazaran 2019'dan 2020 yılına kadar ayda 10.000 dolar kazananların sayısı %88 oranında arttı ve ayda 1.000 dolar kazananlar ise %94 artış gösterdi. Salgının pek çok kişiyi finansal olarak etkilemesi ve muhtemelen etkilemeye devam edecek olması sebebiyle de Facebook'un bu genişlemesinin pek çok kişi için kıymetli bir gelir kaynağı olacağı kesin.
Bu yeni güncellemenin öncesinde reklamlar yalnızca üç dakika yahut daha uzun görüntülerde bulunuyordu; 45 saniye sonra başlıyordu. Artık ise bir dakika kadar kısa olan videoların ortasında reklam oynatılabilecek ve Facebook bu reklamların "en az rahatsız edici" halde olacağını söylüyor.
Facebook, öykülerde sticker reklamları test etmeyi amaçlıyor ve bunun için küçük bir küme içerik geliştiriciyi toplayacağını söylüyor. Bu sticker'lar, izlenilen öyküyü kesmeden kullanıcının ekranında duracak ve şayet düzgün kullanılırlarsa, engelleyici de olmayacaklar. Her ne kadar önümüzdeki haftalarda test kümeleri küçük olacak olsa da Facebook, daha fazla içerik geliştiricilerinin bu imkandan yararlanmasını istiyor.
Kısa görüntülerin gelir kaynağı olmasının yanı sıra Facebook, takipçilerin içerik geliştiricilere gönderebildikleri yıldızlarda da iyileştirmeler yapacak. Geçtiğimiz altı ay içerisinde altı milyar yıldız gönderildi ve bu da geliştiriciler için yaklaşık 60 milyon dolar gelir manasına geliyor. Facebook, yıldızların bilinirliğini arttırmak için takipçilere, geliştiricilere gönderebilecekleri parasız yıldızlar verecek ve firma, bu teşebbüs için 7 milyon dolar harcıyor.