Facebook, son birkaç yıldır data kapalılığı, güvenlik, algoritmasının nasıl çalıştığı vb. bahislerle ilgili tartışmaların odağında. Son vakitlerde, eski bir muhbir olan Frances Haugen, bir dizi şirket evrakını sızdırdı ve hatta Kongre’de Facebook’un ana maksadının platform kullanıcılarına ziyan verse bile kârı en üst seviyeye çıkarmak olduğu konusunda tabir verdi. Son olarak ise Facebook cephesinin yine markalaşmayı yani isim değişikliği yapmayı düşündüğünü tez eden yeni bir rapor ortaya çıktı. The Verge, hususla ilgili direkt bilgisi olan bir bireye atıfta bulunuyor.
Esasen Facebook, birebir ismi taşıyan toplumsal medya platformundan öteki bir şeyle tanınmak istiyor. Konsept şimdi emekleme basamağındayken, Metaverse insanların kulaklıklarını takıp sanal bir dünyada yaratmak, alışveriş yapmak, öğrenmek, oyun oynamak, çalışmak yahut yalnızca arkadaşlarla takılmak için bir ortaya gelmelerine müsaade verecek. Facebook, gerçek hayattaki etkileşimleri taklit ettiği için bu alanı daha organik bir his olarak görüyor.
Özel bir marka ismine sahip bir ana şirket olarak ayrılmak, hiyerarşik bir bakış açısından da mantıklı olacaktır. Yeni kurulan ana şirket Facebook, WhatsApp, Instagram, Oculus ve daha fazlası üzere platformları denetleyecek.
Haberde, Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg’in şirketin 28 Ekim tarihindeki etkinliğinde tekrar markalaşma hakkında konuşacağı argüman ediliyor fakat bunun daha erken gerçekleşmesi de mümkün. Yeni ismin görünüşe nazaran üst seviye liderlik takımının birçok üyesinden bile bâtın tutulduğu da kestirimler ortasında. Mevzuyla ilgili olarak Facebook cephesinden rastgele bir açıklama da yapılmış değil.
Eylül ayında Facebook’un Ray-Ban Stories akıllı gözlüğü satışa çıkardığını da hatırlatalım.