Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Facebook ve Habitat Derneği’nin işbirliği ile hayata geçirilen Facebook İstasyon Merkezi açıldı.
Facebook İstasyon Merkezi’nin açılışına; Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Lideri M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Facebook Afrika, Orta Doğu ve Türkiye Bölge Yöneticisi Ari Keşişoğlu, Facebook Kamu Siyasetleri EMEA Yöneticisi Ebele Okobi, Ali Sabancı ile Habitat Derneği Lideri Sezai Hazır ile çok sayıda davetli katıldı.
Facebook’un Türkiye’deki en kıymetli yatırımı olan ‘Facebook İstasyon’ projesinin maksadı; Türkiye’deki farklı toplulukların, dijital dünyada büyümeleri için ihtiyaç duydukları kaynak, bilgi ve marifetlere erişmelerini, taşınabilir olmalarını, aktiflik düzenlemelerini sağlayacak takviyesi sunmak ve bu topluluklar ortasında köprü kurabilmek olarak açıklandı. Facebook İstasyon Merkezi, tıpkı vakitte Türkiye’deki işletmelerin global pazarlara açılmasına dayanak olmayı hedefliyor.

Facebook İstasyon Merkezi’nin açılışına katılan TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu yaptığı konuşmada dijital dünyada ki gelişmeler ile ilgili mevzularda açıklamalarda bulundu.
'SOSYAL MEDYAYI İŞ ÜRETMEK İÇİN KULLANMALIYIZ'
Türkiye nüfusunun yüzde 93’ünün taşınabilir aygıt kullandığını bunların yüzde 63’ünün de toplumsal medya kullanıcısı olduğunu söz eden Hisarcıklıoğlu, “Dünyada, toplumsal medyayı, en çok kullanan ülkeler ortasındayız. Dijital dünyadaki her gelişmeyi biliyoruz, takip ediyoruz. Lakin tüm bu teknolojileri, iş üretmek, işimizi geliştirmek için değil, çoğunlukla laf üretmek için kullanıyoruz. İşte bunu bilakis çevirmek, girişimcileri ve KOBİ’leri, dijital ortama, iş yapmak üzere taşımak istiyoruz. Toplumsal medyayı iş üretmek için kullanmalıyız. Zira dünya buraya gidiyor. Artık herkes işini, ticaretini, toplumsal hayatını, sanal ortama kaydırıyor. Bakın şu an dünya nüfusu yaklaşık 7,7 milyar, taşınabilir aygıt kullanıcısı 5,1 milyar kişi, internet kullanıcısı 4,4 milyar kişi, toplumsal medya kullanıcısı 3,5 milyar kişi var ve tüm bu sayılar, dünya nüfus artışından çok daha süratli formda, her sene büyümeye devam ediyor. Avrupa ve Amerika’da, nüfusun yüzde 95’inin, internete erişimi bulunuyor. Ortalama günde 6 saatleri, internette geçiriyor. Bizim bu değişimi kaçırmadan, adapte olmamız lazım. Böylelikle bütün dünyaya, tek bir tuşla ulaşırız” dedi.
'FACEBOOK İSTASYON, BİLGİYE VE MÜŞTERİYE ULAŞMAK İÇİN FIRSAT'
TOBB olarak; özel bölümün dijitalleşmesini ve yeni jenerasyon girişimciliğin gelişmesini hedeflediklerini de belirten Hisarcıklıoğlu, “Dünyanın en büyük global teknoloji firmalarıyla, bu kapsamda projeler üretiyoruz. Örneğin, Turkcell ile birlikte, geleceği yazan bayanlar projesini gerçekleştirdik. Bu projeyle bin 800 bayan kodlama öğrendi. Coca-cola ile birlikte 30 vilayette 9 bin bayana teknoloji ve girişimcilik eğitimleri düzenliyoruz. Vodafone ile KOBİ’lerimizin dijital dönüşümüne öncülük ediyoruz. Facebook ile She Means Business Projesi’ni gerçekleştirdik. 20 vilayette 5 bin bayana, dijital pazarlama eğitimi verdik. Toplumsal medya platformlarından satış yapmanın yollarını öğrettik. Tekrar Facebook’la bu merkezde işbirliğine gittik. Facebook, 2,4 milyarı aşan kullanıcı sayısıyla, dünyanın en büyük toplumsal platformu. 2019’da kullanıcı sayısı 200 milyon kişi arttı. Yani yalnızca 1 senede, 2,5 Türkiye’yi daha bünyesine kattı. Hala dünya çapında, 80 milyon KOBİ’nin sayfası, burada bulunuyor. Biz de TOBB olarak, girişimcilerimizin bu dev platformu daha güzel kullanmalarını istedik. Burada yeni jenerasyon girişimcilerin gereksinim duyduğu her şey var” halinde konuştu.
'DİLEYEN HERKES EĞİTİM ALABİLECEK'
Hisarcıklıoğlu, Facebook İstasyon Merkezi’nin, bilgiye ve müşteriye ulaşmak, network kurmak için harikulade fırsatlar sunduğunun altını çizerek, “Burası ayrıyeten, işletmelerimizin global pazara ulaşmalarının da önünü açacak. Dijital ortamla ilgili atölye çalışmalarına, konut sahipliği yapacak. Başta girişimcilerimiz ve dileyen herkes, siber güvenlikten, toplumsal medya kullanımına ve blockchain’e kadar birçok bahiste, burada eğitim alacak. Facebook’un geliştirdiği araçlar hakkında bilgi edinerek, işlerini geliştirecek tıpkı vakitte, iş arayanlara da dayanak vererek, istihdama katkı sağlayacak. Facebook’taki iş fırsatları, gençlerimizin iş bulmasına yardımcı olacak" formunda konuştu.
'DİĞER VİLAYETLERDE DE AÇIKLACAK'
Facebook istasyon, yalnızca İstanbul’a hizmet etmeyecek. Gaziantep, Denizli, Samsun, Antalya, Diyarbakır, İzmir, Ankara ve Kayseri’de, odalarımızın konut sahipliğinde, uydu merkezleri açılacak. Kendi alanında Türkiye’nin en büyük teşkilatı olan TOBB Genç Teşebbüsçü Konseyleriyle, İstasyonun tesiri, tüm Anadolu’ya yayılacak. Onların sayesinde Facebook İstasyonla, 1 yıl içinde, 35 binden fazla beşere ve firmaya ulaşmayı hedefliyoruz” biçiminde konuştu.
Facebook İstasyon hakkında da bilgi veren Hisarcıklıoğlu, “Facebook İstasyon Merkezi’nin programları herkese açık ve en değerlisi de, buradaki tüm aktiviteler fiyatsız. Eğitim oturumları ve etkinlikler, Facebook ve ortakları tarafından düzenlenecek. Ayrıyeten kendi etkinliklerini düzenlemek isteyen insanlara ve kurumlara da açık olacak” tabirlerini kullandı.