Facebook, Watch’ta yeni bir abonelikli görüntü servisi üzerinde çalışıyor. Bu servis, platformun geçtiğimiz aylarda duyurduğu “hayran aboneliği” sisteminden farklı. Facebook’a nazaran hayran aboneliği, kişilerin sevdikleri üreticileri desteklemeleri ve kişisel içeriklere ulaşmaları için oluşturulmuştu. Gayrı yandan görüntü aboneliği ise hâlihazırda medya yayın işinde ve görüntü kataloglarında bulunan yayıncıları desteklemek için tasarlandı.
Toplumsal medya devi, bu yeni modeli test etmek için de CollegeHumor ile iş birliğine gitti ve Facebook’a nazaran klâsik medya yayını deneyimi ile Facebook’un içtimaî topluluk istikameti harmanlandı. Yayınlanan tanıtım açıklamasına nazaran medya aboneliği Facebook tarafından alındığında, hayranların favori yayınlarının içerikleri ve tartışmaları tek bir mekanda toplanabilecek.
CollegeHumor’un DROPOUT içeriği şu an Facebook üzerinden izlenebilir durumda. Fiyatsız deneme de kullanabileceğiniz bu aboneliğin aylık fiyatı 4,99 dolar.
Facebook’un medya içerikleri için fiyatlı modele geçiş yapacağı argüman edilirken Facebook sözcüsü ise bunun sahih olmadığını söyledi. Platformun sözcüsü “Video aboneliğine açılmaktaki niyetimiz, Facebook’a daha çok sayıda kaliteli içerik getirebilecek yeni bir iş modelini desteklememizdir. Watch, her vakit için birçok farklı iş modelinin barındığı bir platform olacaktır. Watch’taki içeriklerin çoğunluğu ise fiyatsız ve reklam destekli olacak.” tabirlerini kullandı. Abonelik sisteminin Türkiye'ye gelip gelmeyeceği konusu ise şimdi net değil.