dreamseo
FD Üye
Bütün reklamcılık tekniklerini karşılaştırdığımızda, internet aracılığıyla seçeneğinin her geçen gün daha da hızlandığını görüyoruz Bu seçeneklerin en önemlilerinden biri de, Facebook üzerinden verilen reklamlar Facebook, uzun süredir büyüyerek gelişen ve reklamlar sayesinde önemli bir gelir kaynağı olan popüler bir sosyal medya platformu Facebook’un adına önemli bir hedef haline gelmesinin en büyük nedeni, her gün yaklaşık 900 milyon kişinin bu siteye giriş yapmasıdır Bu platformda yayımlanan reklamlar, tıpkı Google Adsense gibi tıklama başına maliyet (TBM) prensibine dayanıyor
İnternet üzerinden verilen ücretleri, anahtar kelimelerin (keyword) popülerliğine göre belirleniyor Sektörünüzle alakalı anahtar kelime ya da kelimeler için fiyat teklifi yapıyorsunuz ve tıklama başına belirli bir ücret ödüyorsunuz Reklamların nasıl yerleştirileceği ise kullanıcıların tercihine göre belirleniyor ve böylece insanların ilgisi daha kolay çekiliyor Facebook’ta reklamlarınızın yayımlanması için dilediğiniz özelliklerde bir hedef kitle belirlemeniz de mümkündür Reklamlarınızı bir slogan, Logo veya değişik oyunlar aracılığıyla tamamen firmanıza destek verecek şekilde oluşturabilirsiniz Facebook’ta yayımlanan reklamları Google reklamlarından ayıran en önemli özellik, grafik reklamların kullanılabiliyor olmasıdır Ziyaretçilerin ilgilerine göre ilişkileri dikkate alındığında, Facebook reklamlarının diğer çevrimiçi modellerinden daha farklı olduğunu söyleyebiliriz
Facebook Reklamları
Facebook Reklamlarının Firmalar İçin Avantajları Nelerdir?
Günümüzde küresel aramaların ne derece önemli olduğunu bilmeyen yoktur Her geçen gün daha fazla büyüyen Facebook ile verenlerin sayısı da bu gelişime paralel olarak artıyor Facebook’un diğer seçeneklerine göre (internet reklamları) sunduğu en önemli avantajlar ise şu şekildedir;
Daha Az Maliyet, Daha Fazla Esneklik
Günümüzde bir marka veya ürün için vermenin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz, ancak bazı durumlarda reklamlarınız için büyük paralar harcamanız gerekebilir Özellikle küçük çaplı işletmeler göz önüne alındığında, Facebook reklamları diğer seçeneklerine göre daha az maliyetlidir Buna rağmen sizden alınacak ücretinin anahtar kelime popülerliğine göre değişebileceğini unutmamalısınız Reklam metinlerinde ve resimlerinde uygulanan kelime limiti (135 karakter), içeriğinizi oluştururken az da olsa esneklik sağlar Başka bir deyişle, Facebook reklamları ile kendinizi daha net ifade edebilirsiniz Facebook’un diğer internet seçenekleri arasında ön plana çıkmasının en önemli nedenlerinden biri de, kullanıcının günlük bütçesine göre oluşturabilmesidir
Özel Bir Hedef Kitle Seçimi
Facebook reklamları tamamen insan bazlı olarak dağıtılmaktadır, yani insanların yaşlarına, cinsiyetlerine, ilişki durumlarına, beğenilerine ve diğer bilgilerine göre reklamlarınız yayımlanır Reklamların kullanıcılara göre belirlenmesi ve yayımlanması, bu sayede Facebook’a kolaylık sağlar Reklam sahipleri de bu duruma paralel olarak hedef kitlelerine kolayca ulaşabilir ve daha fazla kazanç elde edebilir
Facebook Reklamları Avantajları
Yerel Piyasa Uygunluğu
Seçilmiş ya da iş sayfası gibi özellikler sayesinde, yerel işletmelerin belirli bölgelerde yaşayan kişilerin profillerine ulaşmaları ve daha çok gelir elde etmeleri mümkündür Facebook tarafından sunulan “Event Invitation yani Durum Davetiyesi özelliği ile anahtar kelimeler daha büyük kitlelere ulaştırılabilir, ayrıca markaya bağlı bir müşteri topluluğu oluşturulabilir Facebook kullanıcı sayısının her geçen gün artmasına paralel olarak, veren firmaların daha çok kişiye ulaşma ihtimali de artmıştır Facebook’ta yayımladığınız bir reklamın değişik coğrafi bölgelere ulaşması adına sürekli olarak yeni yollar açılır, çünkü Facebook çok dilli bir platformdur
Sayfa, En Yeniler ve Beğen Özelliklerinin Avantajları
Facebook sayesinde ürün veya markanızla alakalı en son bilgileri ve güncellemeleri insanlarla paylaşabileceğiniz bir sayfa oluşturabilirsiniz Facebook sayfa hizmetinin en önemli özelliği, müşterilere daha çok yardımda bulunmaktır, aynı zamanda bu sayfalar üzerinden promosyon içerikli yapmanız da mümkündür Facebook’ta bulunan en önemli özelliklerinden biri de, New Feeds olarak adlandırılan en yeniler özelliği sayesinde insanlar arasında dolaşan Like (beğenme) olayıdır Şayet kullanıcılarınızdan biri yayımladığınız reklamı beğenirse, bu durum o kullanıcının tüm arkadaşlarının zaman tünelinde “en yeniler şeklinde gözükecektir Dolayısıyla Facebook reklamlarınız size bir müşteri kazandırsa bile, aslında bu tek müşteriden çok daha fazla olmaktadır Facebook reklamlarının sunduğu avantajları daha ayrıntılı öğrenmek isterseniz, sitenin sayfasını ziyaret edebilirsiniz
Facebook Reklamı Örnek
Başarılı Bir Facebook Reklamı Nasıl Olmalıdır?
Potansiyel müşterilerin büyük bir bölümü, Facebook topluluğunun bir parçasıdır Her gün yaklaşık 900 milyon kişi Facebook’a giriş yapıyor, yani belirlediğiniz hedef kitle bir yerde çalışan işçiler ya da doktorlar bile olsa, Facebook’u yüksek bir ihtimalle her gün ziyaret ediyorlar Burada dikkat etmeniz gereken husus, bir marka için Facebook’ta yalnızca gönderi yayımlanması artık yetersiz oluyor Kullanıcıları markanıza veya ürünlerinize yönlendirmek amacıyla Facebook reklamlarına para yatırmanız, sadece doğru hareket ederseniz işe yarayacaktır Doğru hareket etmenin yolu da, en uygun ve en doğru kitleyi hedefleyen reklamların oluşturulmasından geçmektedir Bütçenizi doğru harcamak adına reklamlarınızın kesinlikle iyi optimize edilmiş olması gerekir Bunların yanı sıra, başarılı bir Facebook reklamının bazı bileşenleri mevcuttur;
Görsellik: Facebook algoritmasında daha iyi yerlerde bulunmak için görselliğe önem verilmelidir, çünkü görsel reklamlar sürekli değişen haber akışı içerisinde çok daha iyi etkileşim alır ve bundan dolayı potansiyel müşterilerin dikkati daha kolay çekilir Reklamınız hangi türde olursa olsun, görsel olarak kusursuz ve dikkat çekici görünmesine önem vermelisiniz, çünkü beyne aktarılan bilgilerin yaklaşık %90’ı görseldir
Başarılı Bir Facebook Reklamı Alakalıdır: Facebook reklamlarınızın başarıya ulaşması için önemli olan kriterlerden biri de uygunluktur Hangi ayarları kullandığınıza bağlı olarak değişkenlik göstermesine rağmen, bir kullanıcının gönderinizi görmesi ya da ona tıklamasıyla para harcadığınızı unutmamalısınız Şayet hedef kitlenizle alakası olmayan tarzda yayımlıyorsanız, paranız ve vaktiniz boşa harcandığı için reklamlarınızın başarıya ulaşması da imkansız olacaktır
Cazip Değer Önerisi: Değer önerisi, insanlara neden reklamınıza tıklamaları gerektiğini ve markanız hakkında öğrenmeleri gereken şeyler olduğunu ifade eder Başka bir deyişle değer önerisi; marka veya ürünün diğerlerinden ne gibi farkları var ya da kullanıcı reklamı niçin tıklamalı ve web sitenizi ziyaret etmeli gibi sorulara cevap verir Bir değer önerisi kesinlikle aldatıcı olmamalıdır Ülkedeki en iyi pizzayı yaptığınızı söylemeniz insanların size yönlenmesini sağlamayacak belki, ancak reklamınıza ekleyeceğiniz sosyal bir kanıt veya herhangi bir kampanya size mutlaka yardımcı olacaktır Örneğin; “Her ay 100 binden fazla tüketilen pizza bugün senin! Bu kampanya ile siparişini %15 indirimli alabilirsin
Kesin Bir Eylem Çağrısı: Alakalı ve iyi görünen bir kusursuzdur, fakat herhangi bir eylem çağrısı bulunmadan reklamı görüntüleyen kullanıcı, sonraki adımda neler olacağını tahmin edemeyebilir Reklamınıza şöyle bir eylem çağrısı oluşturabilirsiniz; “Şimdi alın, %20 kar edin ya da “Kampanyamızın bitmesine az bir süre kaldı Sonuç olarak reklamınıza ekleyeceğiniz eylem çağrısı, insanları o reklama hemen tıklamaya yönlendirmelidir
Facebook Logo
Facebook platformuna yakın zamanda reklamları analiz eden ve onlara uygunluk puanı veren bir özellik eklendi (Google Adwords’deki Ad Ranks gibi) Yayımladığınız reklamdaki görsel ve metin hedef kitlenize ne kadar uyumluysa, puanınız da o derece yüksek oluyor ve reklamlarınızın Facebook’taki değeri o kadar artıyor
İnternet üzerinden verilen ücretleri, anahtar kelimelerin (keyword) popülerliğine göre belirleniyor Sektörünüzle alakalı anahtar kelime ya da kelimeler için fiyat teklifi yapıyorsunuz ve tıklama başına belirli bir ücret ödüyorsunuz Reklamların nasıl yerleştirileceği ise kullanıcıların tercihine göre belirleniyor ve böylece insanların ilgisi daha kolay çekiliyor Facebook’ta reklamlarınızın yayımlanması için dilediğiniz özelliklerde bir hedef kitle belirlemeniz de mümkündür Reklamlarınızı bir slogan, Logo veya değişik oyunlar aracılığıyla tamamen firmanıza destek verecek şekilde oluşturabilirsiniz Facebook’ta yayımlanan reklamları Google reklamlarından ayıran en önemli özellik, grafik reklamların kullanılabiliyor olmasıdır Ziyaretçilerin ilgilerine göre ilişkileri dikkate alındığında, Facebook reklamlarının diğer çevrimiçi modellerinden daha farklı olduğunu söyleyebiliriz
Facebook Reklamları
Facebook Reklamlarının Firmalar İçin Avantajları Nelerdir?
Günümüzde küresel aramaların ne derece önemli olduğunu bilmeyen yoktur Her geçen gün daha fazla büyüyen Facebook ile verenlerin sayısı da bu gelişime paralel olarak artıyor Facebook’un diğer seçeneklerine göre (internet reklamları) sunduğu en önemli avantajlar ise şu şekildedir;
Daha Az Maliyet, Daha Fazla Esneklik
Günümüzde bir marka veya ürün için vermenin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz, ancak bazı durumlarda reklamlarınız için büyük paralar harcamanız gerekebilir Özellikle küçük çaplı işletmeler göz önüne alındığında, Facebook reklamları diğer seçeneklerine göre daha az maliyetlidir Buna rağmen sizden alınacak ücretinin anahtar kelime popülerliğine göre değişebileceğini unutmamalısınız Reklam metinlerinde ve resimlerinde uygulanan kelime limiti (135 karakter), içeriğinizi oluştururken az da olsa esneklik sağlar Başka bir deyişle, Facebook reklamları ile kendinizi daha net ifade edebilirsiniz Facebook’un diğer internet seçenekleri arasında ön plana çıkmasının en önemli nedenlerinden biri de, kullanıcının günlük bütçesine göre oluşturabilmesidir
Özel Bir Hedef Kitle Seçimi
Facebook reklamları tamamen insan bazlı olarak dağıtılmaktadır, yani insanların yaşlarına, cinsiyetlerine, ilişki durumlarına, beğenilerine ve diğer bilgilerine göre reklamlarınız yayımlanır Reklamların kullanıcılara göre belirlenmesi ve yayımlanması, bu sayede Facebook’a kolaylık sağlar Reklam sahipleri de bu duruma paralel olarak hedef kitlelerine kolayca ulaşabilir ve daha fazla kazanç elde edebilir
Facebook Reklamları Avantajları
Yerel Piyasa Uygunluğu
Seçilmiş ya da iş sayfası gibi özellikler sayesinde, yerel işletmelerin belirli bölgelerde yaşayan kişilerin profillerine ulaşmaları ve daha çok gelir elde etmeleri mümkündür Facebook tarafından sunulan “Event Invitation yani Durum Davetiyesi özelliği ile anahtar kelimeler daha büyük kitlelere ulaştırılabilir, ayrıca markaya bağlı bir müşteri topluluğu oluşturulabilir Facebook kullanıcı sayısının her geçen gün artmasına paralel olarak, veren firmaların daha çok kişiye ulaşma ihtimali de artmıştır Facebook’ta yayımladığınız bir reklamın değişik coğrafi bölgelere ulaşması adına sürekli olarak yeni yollar açılır, çünkü Facebook çok dilli bir platformdur
Sayfa, En Yeniler ve Beğen Özelliklerinin Avantajları
Facebook sayesinde ürün veya markanızla alakalı en son bilgileri ve güncellemeleri insanlarla paylaşabileceğiniz bir sayfa oluşturabilirsiniz Facebook sayfa hizmetinin en önemli özelliği, müşterilere daha çok yardımda bulunmaktır, aynı zamanda bu sayfalar üzerinden promosyon içerikli yapmanız da mümkündür Facebook’ta bulunan en önemli özelliklerinden biri de, New Feeds olarak adlandırılan en yeniler özelliği sayesinde insanlar arasında dolaşan Like (beğenme) olayıdır Şayet kullanıcılarınızdan biri yayımladığınız reklamı beğenirse, bu durum o kullanıcının tüm arkadaşlarının zaman tünelinde “en yeniler şeklinde gözükecektir Dolayısıyla Facebook reklamlarınız size bir müşteri kazandırsa bile, aslında bu tek müşteriden çok daha fazla olmaktadır Facebook reklamlarının sunduğu avantajları daha ayrıntılı öğrenmek isterseniz, sitenin sayfasını ziyaret edebilirsiniz
Facebook Reklamı Örnek
Başarılı Bir Facebook Reklamı Nasıl Olmalıdır?
Potansiyel müşterilerin büyük bir bölümü, Facebook topluluğunun bir parçasıdır Her gün yaklaşık 900 milyon kişi Facebook’a giriş yapıyor, yani belirlediğiniz hedef kitle bir yerde çalışan işçiler ya da doktorlar bile olsa, Facebook’u yüksek bir ihtimalle her gün ziyaret ediyorlar Burada dikkat etmeniz gereken husus, bir marka için Facebook’ta yalnızca gönderi yayımlanması artık yetersiz oluyor Kullanıcıları markanıza veya ürünlerinize yönlendirmek amacıyla Facebook reklamlarına para yatırmanız, sadece doğru hareket ederseniz işe yarayacaktır Doğru hareket etmenin yolu da, en uygun ve en doğru kitleyi hedefleyen reklamların oluşturulmasından geçmektedir Bütçenizi doğru harcamak adına reklamlarınızın kesinlikle iyi optimize edilmiş olması gerekir Bunların yanı sıra, başarılı bir Facebook reklamının bazı bileşenleri mevcuttur;
Görsellik: Facebook algoritmasında daha iyi yerlerde bulunmak için görselliğe önem verilmelidir, çünkü görsel reklamlar sürekli değişen haber akışı içerisinde çok daha iyi etkileşim alır ve bundan dolayı potansiyel müşterilerin dikkati daha kolay çekilir Reklamınız hangi türde olursa olsun, görsel olarak kusursuz ve dikkat çekici görünmesine önem vermelisiniz, çünkü beyne aktarılan bilgilerin yaklaşık %90’ı görseldir
Başarılı Bir Facebook Reklamı Alakalıdır: Facebook reklamlarınızın başarıya ulaşması için önemli olan kriterlerden biri de uygunluktur Hangi ayarları kullandığınıza bağlı olarak değişkenlik göstermesine rağmen, bir kullanıcının gönderinizi görmesi ya da ona tıklamasıyla para harcadığınızı unutmamalısınız Şayet hedef kitlenizle alakası olmayan tarzda yayımlıyorsanız, paranız ve vaktiniz boşa harcandığı için reklamlarınızın başarıya ulaşması da imkansız olacaktır
Cazip Değer Önerisi: Değer önerisi, insanlara neden reklamınıza tıklamaları gerektiğini ve markanız hakkında öğrenmeleri gereken şeyler olduğunu ifade eder Başka bir deyişle değer önerisi; marka veya ürünün diğerlerinden ne gibi farkları var ya da kullanıcı reklamı niçin tıklamalı ve web sitenizi ziyaret etmeli gibi sorulara cevap verir Bir değer önerisi kesinlikle aldatıcı olmamalıdır Ülkedeki en iyi pizzayı yaptığınızı söylemeniz insanların size yönlenmesini sağlamayacak belki, ancak reklamınıza ekleyeceğiniz sosyal bir kanıt veya herhangi bir kampanya size mutlaka yardımcı olacaktır Örneğin; “Her ay 100 binden fazla tüketilen pizza bugün senin! Bu kampanya ile siparişini %15 indirimli alabilirsin
Kesin Bir Eylem Çağrısı: Alakalı ve iyi görünen bir kusursuzdur, fakat herhangi bir eylem çağrısı bulunmadan reklamı görüntüleyen kullanıcı, sonraki adımda neler olacağını tahmin edemeyebilir Reklamınıza şöyle bir eylem çağrısı oluşturabilirsiniz; “Şimdi alın, %20 kar edin ya da “Kampanyamızın bitmesine az bir süre kaldı Sonuç olarak reklamınıza ekleyeceğiniz eylem çağrısı, insanları o reklama hemen tıklamaya yönlendirmelidir
Facebook Logo
Facebook platformuna yakın zamanda reklamları analiz eden ve onlara uygunluk puanı veren bir özellik eklendi (Google Adwords’deki Ad Ranks gibi) Yayımladığınız reklamdaki görsel ve metin hedef kitlenize ne kadar uyumluysa, puanınız da o derece yüksek oluyor ve reklamlarınızın Facebook’taki değeri o kadar artıyor