Sosyal medya platformları ortasındaki çekişme her geçen gün şiddetlenmeye devam ederken bugün Facebook’tan çalışanlarına ilginç bir yönerge geldi. Şirket, çalışanlarına gönderdiği yönergede platformun akış sayfasını TikTok’a benzetme talimatında bulundu.
Nisan ayında gönderilen ve geçtiğimiz gün The Verge ile paylaşılan yönergede Facebook’un başındaki Meta yöneticisi Tom Alison, insanların takip ettiği hesaplardan gelen gönderilere öncelik vermek yerine gönderileri kimden geldiği bakılmaksızın ağır bir halde önermeye başlatılmasını istiyordu. Ayrıyeten Messenger ve Facebook’un başka uygulamalarının tekrar bir ortaya gelmesi isteniyordu.
Şirket, ‘keşif motoru’ geliştirme peşinde

Söz konusu yönergenin akabinde Tom Alison ile bağlantıya geçen The Verge, direkt Alison’dan değerli bir bilgi edindi. Alison, Facebook’un yeni gayesinin bir ‘keşif motoru’ geliştirmek olduğunu açıkladı. Bu terim, daha evvel CEO Mark Zuckerberg tarafından son yapılan yatırımcı toplantısında da ağza alınmıştı.
Alison, tıpkı vakitte şirketin TikTok’un rekabetçiliğini fark etmekte geç kaldıklarını da itiraf etti. Alison, TikTok konusundaki en büyük yanılgılarından birinin de arkadaşlardan gelen gönderilerin ayrı bir sekmede gözükmesi özelliği konusunda olduğunu paylaştı. Alison, bu mevzuyla ilgili şunları söyledi:
“Tam olarak benimsemediğimiz yahut göremediğimiz şey, bu formatın ne kadar ‘sosyal’ olabileceğiydi.”
Peki Facebook’ta bundan sonra neler değişecek?
Facebook uygulaması, bu basamaktan sonra artık ana sayfasının en üst kısmında Hikâyeler ve Reels görüntülerine yer vermeye başlayacak. Bunların altında Facebook’un ‘keşif motoru’ ile öne çıkarılan Facebook ve Instagram paylaşımları yer alacak. Ayrıyeten iletilerin uygulamanın çabucak sağ üstünde gözükeceği belirtildi.