Meta, NFT trenine atlayan bir sonraki büyük şirket olabilir. Zira Financial Times’ın kaynakları, Meta’nın Facebook ve Instagram’da NFT oluşturma, görüntüleme ve satma yolları üzerine çalıştığını iddia ediyor. Instagram’ın NFT’leri sergilemenin bir yolunu test ettiği bildirilirken Meta’nın da bu dijital koleksiyonları satın almanıza ya da satmanıza yardımcı olacak bir pazar yeri üzerine kafa yorduğu söylenmiş.
Şirket, TechCrunch’ın haberine göre bu spekülasyonlar hakkında yorum yapmayı reddetti. Bu iddiaları ortaya atan kaynaklar ise söz konusu çalışmaların hala erken aşamada oldukları ve değişebilecekleri konusunda uyarıda bulundular. Ancak Instagram lideri Adam Mosseri, aralık ayında yaptığı bir açıklamada, sosyal medya platformunun NFT’leri aktif olarak araştırdığını söylemişti. Yani bu da şirketin, söz konusu teknoloji ile ilgili bir şeyler yapma hedefinin olduğunu doğruluyor.
Meta’nın ana odağının metaverse teknolojisine doğru kaydığı düşünüldüğünde, şirketin NFT dünyasına adım atması hiç de şaşırtıcı değil. Meta, şirketler bazen NFT’ler ve metaverse arasındaki bağlantıyı kötüye kullansa da sanal dünyalarında yer alan kullanıcıların benzersiz dijital ürünler satabilmeleri için bir sistem oluşturmaya çalışıyor olabilir. Ayrıca böyle bir sistem, (NFT’lerin kısa ömürlü bir trendden daha fazlası olduğu kanıtlanırsa) Meta’nın OpenSea gibi üçüncü taraf platformlarının pazarda güçlü bir konum elde etmelerini engelleyebilir.