bilgisayarci
FD Üye

Bugüne dek kullanıcıları üzerinden yaptıklarıyla dünya genelinde en güvenilmeyen platformlardan bir tanesi olan Facebook'un yeni bir berbatlığı daha açığa çıktı. Wall Street Journal tarafından servis edilen birtakım evraklar, şirketin küçük çocukları ve hatta bebekleri bile kullanıcısı haline getirmek için çalıştığını gözler önüne seriyor.
Wall Street Journal'ın yayınladığı bilgi ve evraklar, şirketin iç yazışmalarını gözler önüne seriyor. Bu dokümanlar, Facebook'un tek gayesinin şirketin gelecekte de var olmasını sağlamak olduğunu ortaya koyuyor. Çünkü Facebook, gençleri falan bir kenara bırakın; 0-4 yaş ortasındaki bebekler için bile bir sistem oluşturmaya çalışmış durumda. Öte yandan; 8-12 yaş aralığındaki çocuklar için de özel bir araştırma yürüten şirket, bu çocukların uzun vadede faal kullanıcı olmalarını sağlamak istiyordu.
Sızdırılan mesajlaşmalardan bir tanesi şu halde;

Facebook'un sızdırılan evrakları ortasında dikkat çeken bir görüşmeye yer veriliyor. Üstteki fotoğrafta da yer alan bu görüşmede 20'li yaşlarında olan gençler için de "işe yaramayan izleyici kitle" tabirlerine yer veriliyor. Büsbütün küçük çocuklara odaklanan şirketin, kendisine adeta yeni kuşaktan oluşan bir ordu yaratmak istemiş üzere görünüyor.
Wall Street Journal'ın evraklarında, Snapchat ve TikTok üzere platformların rekabette nasıl düşürüleceği de anlatılıyor. Örneğin şirket, 10-12 yaş aralığındaki çocuklar için bir anket yaptırıp, bu çocukları anlamak istemiş. 2018 yılında da hususla ilgili bir rapor hazırlayan şirket ise 6 yaşında çocukların bile internet kullanmaya başladığını ve bunun görmezden gelinemeyeceğini belirtmiş.
Şirketin dikkat çeken planlarından bir tanesi, yaş kümelerine özel platform oluşturmaktı. O denli ki Facebook, 0-4 yaş aralığı bebeklere olarak 5-9 yaş aralığı çocuklar, 10-12 yaş aralığı çocuklar, 13-15 yaş aralığındaki ergenler, 16 yaş ila yetişkinlik ortasında olan gençler ve yetişkinler için başka ayrı çalışmalar sürdürüyor. Wall Street Journal, Facebook'un bu sayede bir bebeği doğduğu an prestijiyle kullanıcı haline getirmiş olacağının altını çiziyor...